18 Mai 2017, 22:18
orice ulei peste 10 000 km deja incepe sa se degradeze si incepe sa fie consumat de catre motor. Asta am observat in ultimii 7 ani de cand am avut TSI, sau momentan TDI... plus ca aceste noi uleiuri sunt foarte subtiri si cum se degradeaza... Nu iti recomand schimbul la 30 000 orice ai spune sau iti spun in service... intreaba personal orice mecanic si o sa vezi parerea lui despre asta, acest schimb este una de marketing de catre constructori sa dea falsul simt al viitorilor clienti ca la masinile noi trebuie sa cheltuiesti mai putin. In Germania unde mai toate localitatile un pic mai mari sunt legate cu autostrazi, mai si merge din doua motive : 1. 30 000km le parcurgi sub un an, adica relativ repede. 2. Nicaieri nu functioneaza mai ideal un motor decat pe autostrada la mers cu tempomatul intre 120-160 km/h... la noi este crima sa-l ti atat si bineinteles apare mai puternic fenomenul de deterioare si consum ulei. Da, si la TDI-ul meu din semnatura este un pic de consum ( 250 ml la 8000 km) dar in trafic din Romania de multe ori mers alert si foarte alert folosind posibilitatile motorului pe deplin. Dar schimbul il fac pana la maxim 15 000 km ( ideal ar fi cam pe la 10) . Pana acum nu ma plang.. la 15 000 km maxim 500 ml consum la stilul meu...este OK . Daca la tine intr-un interval de schimb iti consuma cam 3-4 litri, nu este normal oricum am lua lucrurile. Nu-i lasa sa faca joc de ping pong cu tine.
Seat Leon ST - FR 2.0TDI 150 - MY2016 - Adventure Brown
Ex: Skoda Octavia 2 FL - 1.4TSI Business - MY2011