Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
 
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

07 Oct 2014, 18:21

BrasovBogdan scrie:
clinclin, ai copiat grila fata dupa a mea : :D


Eu am copiat dupa D_T_Z :tongue

Cat despre motoare turate si scartaituri, la ce ceata era acolo mai greu. Aia a fost singura zona fara.
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

20 Oct 2014, 10:01

Am schimbat incaltarile de vara cu cele de iarna in week-end si am constatat cu placere ca aveam deja prezoane antifurt. Ceea ce ma face sa cred ca in cazurile in care nu le-au inclus au fost niste scapari din fabrica.
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

20 Apr 2015, 09:29

Are cineva numarul pentru programari service Metrotehnica? Cred ca au uitat sa isi plateasca factura pentru hosting la site.
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

30 Apr 2015, 12:16

Am facut astazi revizia de 31000km la Metrotehnica. S-au schimbat toate filtrele, uleiul si s-a facut verificarea tehnica. Total 850lei.

Tot cu ocazia asta am facut o constatare pentru inlocuirea pe garantie a lampii spate dreapta in care se infiltra apa. :hi
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
matraguna
Mesaje: 72
Membru din: 28 Mar 2013, 11:47
Localitate: Cluj Napoca

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

22 Mai 2015, 13:47

clinlin scrie:
Am facut astazi revizia de 31000km la Metrotehnica. S-au schimbat toate filtrele, uleiul si s-a facut verificarea tehnica. Total 850lei.

Tot cu ocazia asta am facut o constatare pentru inlocuirea pe garantie a lampii spate dreapta in care se infiltra apa. :hi



Si ti-au schimbat-o pe garantie?
Seat Leon FR 1.8 TSI DSG 180CP Universo Black, 2013
viewtopic.php?f=206&t=15969

Seat Leon Style 1.4 TSI 125 CP Black, 2010-2013
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

24 Mai 2015, 22:35

Da, am schimbat-o miercuri. Intre timp devenise foarte vizibila fisura, avea cam 4 cm lungime.
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm

 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

20 Iul 2015, 10:56

Am observat week-end-ul asta ca se aude un huruit destul de puternic la franari de la +120 km/h in sus. Ciudat e ca sub 100km/h indiferent cat de violent franez, nu se aude nimic. Nu am vibratii in volan si zgomotul se aude doar la franare, deci banuiesc ca sunt placutele spate pentru ca martorul in bord nu s-a aprins.

Tot la rubrica intrebari fara raspuns, de la o vreme am impresia ca se aude turbina mai tare decat in mod obisnuit si tot incerc sa imi fac curaj sa verific traseul de admisie, poate e vreun colier slabit sau un furtun crapat.

Pana una alta, in week-end am sarbatorit 35000km si am facut putin curat in compartimentul motor. :glasses


Imagine
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
Roger
Moderator
Mesaje: 9838
Membru din: 24 Oct 2009, 15:34
Localitate: Bruxelles/Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

20 Iul 2015, 11:45

Farmacie tatica :yah
 
Avatar utilizator
BrasovBogdan
Mesaje: 569
Membru din: 18 Oct 2013, 01:17
Localitate: BV

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

20 Iul 2015, 11:56

ai sters motiorul bine cu periuta de dinti . dar nu se vede daca ai dat cu body lotion :-))
LEON SC FR1.8 DSG

http://postimg.org/image/qap1j0t97/" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

20 Iul 2015, 12:10

I-am dat si cu un silicon, dar fara luciu. Nu prea imi place mie bling-ul, fie el si sub capota :)
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

27 Aug 2015, 16:01

Are cineva idee unde gasesc niste cleme ca astea de mai jos? Se prind panourile portierelor cu ele.

Imagine
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
florinrmn
Mesaje: 44
Membru din: 28 Dec 2014, 13:09
Localitate: VL

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

27 Aug 2015, 16:39

La reprezentanta am dat parca 2.6 lei pe bucata.

Trimis de pe al meu GT-N7100 folosind Tapatalk
 
Avatar utilizator
clinlin
Subiect Autor
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

27 Sep 2015, 22:30

Daca unii de pe forum isi prezinta ultimele achizitii (inca imi curg balele la ST-ul Cupra aparut recent...), altii incearca sa isi imbunatateasca experienta de pe "vechituri" :) . Asa ca am profitat de primul week-end liber pe care l-am avut dupa o lunga perioada de timp si m-am apucat de bricolat la masina, atacand problema insonorizarii habitaclului unde am vizat in principal portierele si portbagajul.

Materiale de lucru:
- material vibro-absorbant STP Gold (6 coli de 75x50cm) -> o alternativa ar fi Silent Coat
- burete fonoabsorbant de 15mm (3 coli de 50x60cm) -> mergeau 4 coli, dar nu am gasit pe stoc decat 3 si pana la urma s-a dovedit a fi suficient
- set leviere de plastic pentru demontarea panourilor
- rola pentru aplicarea STP-ului
- cleme pentru portiere (20buc)
- rabdare si sudoare

Cost total: ~500lei (inclusiv sculele)
Timp de lucru: ~10 ore

Imagine Imagine Imagine Imagine

Sper sa nu va plictisesc cu putina teorie. STP-ul este in esenta un bitum autoadeziv care se aplica pe partile metalice, adaugand masa acestora. Ideea este ca adaugandu-se masa unei suprafete se reduce frecventa de rezonanta prin transformarea undelor de sunet in caldura. Mai neaos spus, nu vor mai zdrangani tablele masinii asa tare ca inainte. Insa ca treaba sa fie completa, ne trebuie si ceva care sa absoarba zgomotele exterioare, iar aici intervine buretele fonoabsorbant. Principiul de lucru este ca in loc sa transforme undele de sunet in caldura, buretele le disperseaza. Si o face foarte bine cand e vorba de sunete de frecventa inalta si medie. Evident, cu cat e mai gros materialul, cu atat e mai eficient si asta e valabil atat in cazul STP-ului cat si al buretelui fonoabsorbant.

Acum ca am incheiat cu teoria, sa trecem la partea practica. Panourile se scot folosind schema atasata, iar pentru asta aveti nevoie de o surubelnita tip Torx (de 5 daca retin bine) si un levier zdravan tip "furculita". Mare atentie cand scoateti plasticul ce mascheaza surubul la maneta de deschidere- are doua picioruse in partea de sus care sunt tare fragile. Partea buna e ca daca rupeti unul dintre ele nu e mare paguba, sta foarte bine si fara. La fel, punctul de unde ar trebui sa incepeti indepartarea clemelor este indicat in schema si cel mai probabil o sa va dea batai de cap, insa ulterior operatiunea ar trebui sa decurga mai lejer.

Cand scoateti panoul nu trageti prea tare pentru ca sunt niste cabluri ce trebuie deconectate, in speta:
- la portierele fata: cablu maneta deschidere + conector actionare geamuri electrice
- la portierele spate: cablu maneta deschidere + conector actionare geamuri electrice + conector tweeter

Imagini portiere fata:
Imagine Imagine Imagine Imagine

Imagini portiere spate:
Imagine Imagine

Acum ca am vazut cum arata portierele al fresco, sa continuam cu aplicarea materialelor. Daca va uitati pe net la cei care fac lucrari profesionale de tipul asta veti vedea de multe ori ca se acopera cu STP/ Dynamat/ Silent Coat in intregime suprafetele. Putina documentare m-a convins ca de la 50% in plus castigurile calitative sunt destul de mici. Avand asta in minte, plus faptul ca nu am vrut sa adaug multa greutate suplimentara eu am ales o cale de mijloc si am acoperit cu STP undeva la 60-70% din suprafata portierelor. Bucata neagra de plastic se poate scoate asa ca am aplicat STP si pe interior. De mare folos e rola cu care ne asiguram ca materialul face prindere pe intreaga suprafata, fie ea si neregulata.

Rezultatul se vede in pozele urmatoare:

Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Dupa aplicarea STP-ului am trecut la buretele fonoabsorbant. Nu pot spune ca am folosit vreo metoda stiintifica, dar am urmarit sa nu obstructionez prinderile si nici sa nu exagerez cu cantitatea de material.

Panou portiera fata:
Imagine

Panou portiera spate:
Imagine

Astea fiind zise, pentru montarea panourilor din plastic se fac operatiunile inverse, nu inainte de a inlocui clemele rupte. Eu m-am calicit la inceput si pana nu le-am inlocuit pe toate cu unele noi, panourile nu s-au fixat ca la inceput.

Intr-un final am trecut la portbagaj, iar aici pentru ca imi ramasese STP din belsug am acoperit cam tot ce am putut. Ideal ar fi sa aplice si pe arcele rotilor spate, dar eram prea obosit sa mai scot ornamentele ce ar presupune in prealabil demontarea banchetei spate. Nu e mare stiinta, dar pur si simplu nu am mai avut energie. Pun totusi schemele de demontare in caz ca doreste cineva sa se aventureze.

Imagine Imagine Imagine

Rezultatele sunt mai bune decat ma asteptam. In primul rand zgomotul la rulare este sensibil mai redus, portierele au un sunet mai "plin" la inchidere si surprinzator (pentru mine) sistemul audio stock a prins viata. In privinta celui din urma probabil a contat foarte mult buretele fonoabsorbant care mai taie din inalte si astfel basul este mai pronuntat. Ceea ce e foarte bine daca o arzi la volan pe electronica si hip-hop, dar mai putin bine daca iti plac metalele. Chiar si asa se rezolva totul din egalizator si per total e alta viata. Mai mult, actuatorul de sunet are un "mrrr" de mi-e mai mare dragul. Stiu, e fake, dar e un fake pe care acum il accept fara comentarii.

Alta observatie pe care vreau sa o fac este ca eu am facut lucrarea in doua etape, iar dupa ce am terminat cu portierele fata am iesit la un drum de test. Exceptand imbunatatirile din partea sistemului audio, nu am observat altceva pozitiv. In schimb se auzeau mult mai pronuntat zgomotele din spatele masinii, ceea ce m-a convins ca nu merge cu jumatati de masura si ca trebuie sa continui cu restul. Sigur, cine se baga la vibroantifonarea podelei si a compartimentului motor va avea un castig maxim, dar aici lucrurile se complica.

Ei si daca tot ati avut rabdare sa cititi pana aici, imi permit sa ma laud si cu un lustruit de chedere cu spray special Wurth si un frecat cu Biocarpet al plasei de la trapa care inainte arata cam asa...
Imagine

Dupa operatiue arata mult mai bine, dar m-a prins noaptea si nu am mai facut poze. M-am dus sa beau o bere in cinstea mea si a leutului meu. :D
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8629
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 184CP

28 Sep 2015, 00:36

interesanta operatiune, chiar as vrea sa pot merge un pic in masina ta si in paralel cu un alt 5F sa vad exact care sunt castigurile, sa vad daca merita sa ma apuc si eu de treaba.

bravo :hi
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori