Pana isi inmatriculeaza gamer555 masina si ne povesteste cum e cu DCC-ul, va pot spune eu una alta despre masina pe care am ridicat-o ieri de la Metrotehnica.
Ca orice om cu mintea la cap care isi ia in primire masina mult asteptata, prima oprire am facut-o la un 1km distanta pentru a face plinul cu combustibil. Baiatul de la pompe m-a intrebat a cata alimentare este, iar cand i-am spus ca e prima a scos un "Aoleu sefu', atunci te las pe dumneata sa pui!" de-am crezut ca-i posedata. Cu burta plina, am plecat de pe Soseaua Giurgiului, iar urmatoarea oprire a fost la...Sinaia.
Drept urmare, in cei ~250km pe care i-am parcurs ieri atat pe autostrada, cat si pe drumuri nationale si in oras pot spune ca masina este ceea ce ma asteptam sa fie din punct de vedere al confortului, motorizarii si tinutei de drum.
Pe scurt, despre elementele care mi s-au parut importante:
-
motor: Nu am fortat lucrurile, dar se simte ca este puternic si elastic. Desi e un TDI, categoric nu se conduce ca BKD-ul pe care l-am avut pe Golf 5 si presimt ca schimbul treptelor se va face undeva in plaja superioara de turatii. Stiu, veti zice ca m-am trezit sa compar un PD cu un CR, ca ala avea 140 cai, asta are 184, dar realmente se simte altfel. Cine a avut vreodata pe mana o Honda cu 2.2 i-CDTi va intelege exact despre ce vorbesc. Dupa vreo 1500km voi putea trage nite concluzii mai avizate, momentan o las la limita bunului simt.
-
cutie de viteze: precisa, cursa levierului scurta si o treapta 6 luuuuunga numai buna pentru un consum civilizat. Am zis cat de lunga e treapta a 6-a? E foarte lunga.
-
tren de rulare: Suspensiile sunt tari si nu neaparat la modul de "misto". Mi se pare ca sunt o idee mai tari decat suspensiile sport pe care le-am avut la Golf 6 HL. Personal nu ma deranjeaza, masina sta bine pe sosea si ma astept sa se mai echilibreze in timp. Si poate se mai rezolva si craterele ramase dupa iarna. Masina a venit cu pneuri Michelin, iar asta nu poate decat sa ma bucure. Astept sa fac bucla Bucuresti - Rasnov - Brasov - Bucuresti sa vedem cum stau lucrurile si in curbe.
-
faruri LED: Aici aveam dubii. Chiar solicitasem un test-drive noaptea pentru a ma lamuri mai bine, insa din pacate ceata din ziua testului a facut ca dilema sa persiste. Pentru mine farurile puteau face diferenta intre a alege un Leon si alta masina, insa pana la urma am riscat, drogat fiind de perspectiva motorizarii, si m-am bazat pe ce am mai citit. Concluzia
mea dupa drumul de aseara este ca farurile sunt ok, lumina pare a fi mai odihnitoare decat la bi-xenon. Insa daca as fi putut alege, as fi mers tot pe bi-xenon pentru distributia luminii si functia de cornering. Ultima chestie stiu ca a fost deja rezolvata de Audi cu sistemul matrix LED. Dar na, alta Marie, alta palarie.
-
interior: Multumit, dar dupa cum au mai mentionat altii se vede pe ici pe colo unde s-a facut putina economie. Mai ales torpedoul care este o coaja de plastic, necapitonata pe interior
In schimb viata mea in habitaclu va fi foarteluminoasa datorita trapei. Asta e un accesoriu pe care mi l-am dorit foarte mult si, strict personal, cred ca isi face toti banii. Cand o iesi soarele, va fi si mai bine.
-
exterior: Ati vazut multe FR-uri rosu emocion, deci stiti cam despre ce vorbim. Ieri dupa ce m-am intors din Sinaia, am oprit putin in fata Casei Poporului sa o privesc. Mie mi se pare ca arata al naibii de bine, aspectul general fiind completat frumos de zona neagra din jurul trapei si geamurile inchise la culoare specifice echiparii. Culoarea am ales-o tot pe orbecaite, pana ieri nevazand live un Leon rosu decat cu coada ochiului, dar se pare ca am nimerit-o.
Ca minusuri mi s-au confirmat lucrurile pe care le observasem anterior, anume volanul pe care il consider prea subtire si actuatorul de sunet neconvingator. Din punctul meu de vedere, actuatorul de sunet isi face treaba foarte bine doar daca masina este turata ceva mai vioi, la drum intins insa mi s-a parut obositor. Inca nu m-am jucat cu modul Individual, dar la cum am perceput eu lucrurile pentru mine ideal ar fi ca actuatorul sa se dezactiveze automat cand masina ajunge la o viteza de croaziera, sa zicem 120-130kmh sau cand se schimba in treapta a 6-a. Daca vorbim de ceva sprinturi, atunci sunetul e chiar placut.
Si ca ultima remarca, sistemul Start/Stop e mai putin intrusiv decat ma asteptam, dar tot imi da o senzatie dubioasa cand imi opreste motorul la semafoare. Tacerea aia e cam sinistra si sper ca va fi o chestie de obisnuinta, altfel ii voi cauta ac de cojoc. Partea buna este ca, daca reusesti sa calezi motorul, atunci sistemul ti-l porneste singur nu mai trebuie sa dai la cheie.
Si acum chiar ca e ultima remarca, dar fiind primul Leon cu motorizarea asta livrat in Romania trebuie sa fac o vizita la RAR pentru omologare.
Imagini in curand.