Salut,
Undeva prin iulie (cat mai repede, sper eu) voi deveni fericitul proprietar al noului Seat Leon.
Configurarea masinii
Culoare: Alb (White)
Versiunea de echipare: FR
Motorizare: 2.0TDI 150cp
Optiuni: Faruri Full Led
Dupa 1 an de aventuri cu batrana Dacie break 1310 (fabricatie 89') si alti 5 ani cu un Sandero 1.6MPI 90cp a venit momentul sa fac un upgrade. Acum cand a venit timpul sa schimb masina am stat foarte mult pe ganduri daca sa mai iau tot o masina noua (experienta Dacia a fost foarte buna) sau sa ma orientez pe sh. Am analizat cat mai obiectiv nevoile mele si dupa mult timp petrecut pe mobile.de si pe alte site-uri de profil mi-am dat seama ca decat sa dau 15-20.000 pe un bmw/audi sh cu dotari decente, istoric curat si >100.000km mai bine ma orientez catre un hatchback nou.
Am norocul sa am cativa prieteni ce lucreaza prin service-uri si dupa discutii cu ei si ceva research pe net, Focus, Auris, i40, Megane/Clio si 308 au picat din start, iar eu am ramas sa ma decid intre noua Honda Civic, noul Seat Leon si noul Golf. Seria 1, A Klasse sau A3 ieseau din bugetul meu
Alegerea dintre Leon si Golf a fost foarte usoara pentru ca imi place mult mai mult cum arata Leon-ul si pretul e mai convenabil atat la masina cat si la optionale/accesorii. Plus ca Leon-ul are un potential mai bun pentru personalizare cu accesorii after-market.
Asadar, batalia s-a dat intre Civic si Leon. Avand in vedere naveta pe care de cateva luni o fac zilnic in timpul saptamanii spre si de la serviciu si apetitul tot mai mare pentru mini-excursii de weekend pe meleagurile noastre am decis ca cel mai eficient va fi un motor diesel. Ca variante aveam:
Honda Civic
1.6 120cp
Seat Leon
1.6 TDI 105cp
2.0 TDI 150cp
Intai m-am orientat catre variantele mai putin potente si am incercat cele doua motoare de la Civic si Leon. Honda mi s-a parut net superioara ca performante, valoare CO2 excelenta (sub 100g), transmisie in 6 trepte (versus 5 trepte la Leon) si consumul minunat de pe hartie. Leon-ul mi-a placut in schimb mai mult ca stabilitate, sentimentul de siguranta pe care ti-l ofera masina si aspectul interior/exterior.
Cand am ajuns la dotari insa, Civic-ul nu este la fel de flexibila ca si Leon-ul. Acolo sunt 3 variante si optionalele care pe langa ca nu prea sunt, mai costa si mult in comparatie cu cele de la Seat. La dotarile standard mi se par aproximativ cam la fel.
In cele din urma am ajuns si la pret. Ca pret si raport calitate/dotari cele doua masini sunt cam la fel. Masina cea noua voiam sa o iau tot pe firma, deci leasing-ul este cea mai buna varianta in cazul meu. Chiar si mai buna decat plata cash. Pentru cine este interesat pot sa detaliez. Cei de la Porshe m-au convins cu flexibilitatea variantelor pe care le au la leasing, dobanda foarte buna si casco acceptabil. La Honda nu am vazut atata flexibilitate si oferta la dobanzi nu prea ma incanta. Poate experienta Porshe si-a spus cuvantul in cazul de fata.
Pentru ca aspectul financiar nu e deloc unul de neglijat am inceput sa ma concentrez tot mai tare pe Seat si sa incerc diferite configuratii. Dupa cateva variante si discutii cu dealer-ul mi-am dat seama ca la banii pe care ii dadeam in plus pe optionale la versiunea Style 1.6 105cp, ajung la pretul unui Leon FR 2.0 150cp, cu aproape aceleasi dotari, dar cu un motor mai potent. Iar diferenta pe hartie dintre cele doua motoare nici nu parea asa de mare.
Asadar m-am decis sa iau Leon-ul FR diesel de 150cp, musai cu farurile Full Led. Pentru ca mi se pare ca noul Leon fara aceste faruri pare o Ibitza fara personalitate. Mai mult decat atat, am citit numai lucruri bune despre noile faruri si cu led-urile m-am jucat inca din facultate (am studiat electronica & telecom). Usor, usor am eliminat si celelalte optionale disponibile atat din ratiuni financiare cat si logice si practice. Sa fim seriosi, ne putem aprinde singuri luminile cand avem nevoie
Acum astept cu nerabdare sa ajunga, am intrat deja in a patra saptamana de la comanda si am inceput research-ul pentru accesoriile after-market. Pe lista de prioritati se afla jantele pe 18'' cu cauciurile de iarna (evident) si apoi schimbarea difuzorului spate care nu mi se pare ca arata foarte bine pe versiunea stock.
Sa ne auzim sanatosi