Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Alexhsv
Subiect Autor
Mesaje: 96
Membru din: 13 Iun 2013, 14:13
Localitate: Luxemburg
Contact:

Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

13 Iun 2013, 21:47

Salut,

Undeva prin iulie (cat mai repede, sper eu) voi deveni fericitul proprietar al noului Seat Leon.

Configurarea masinii
Culoare: Alb (White)
Versiunea de echipare: FR
Motorizare: 2.0TDI 150cp
Optiuni: Faruri Full Led

Dupa 1 an de aventuri cu batrana Dacie break 1310 (fabricatie 89') si alti 5 ani cu un Sandero 1.6MPI 90cp a venit momentul sa fac un upgrade. Acum cand a venit timpul sa schimb masina am stat foarte mult pe ganduri daca sa mai iau tot o masina noua (experienta Dacia a fost foarte buna) sau sa ma orientez pe sh. Am analizat cat mai obiectiv nevoile mele si dupa mult timp petrecut pe mobile.de si pe alte site-uri de profil mi-am dat seama ca decat sa dau 15-20.000 pe un bmw/audi sh cu dotari decente, istoric curat si >100.000km mai bine ma orientez catre un hatchback nou.

Am norocul sa am cativa prieteni ce lucreaza prin service-uri si dupa discutii cu ei si ceva research pe net, Focus, Auris, i40, Megane/Clio si 308 au picat din start, iar eu am ramas sa ma decid intre noua Honda Civic, noul Seat Leon si noul Golf. Seria 1, A Klasse sau A3 ieseau din bugetul meu :)

Alegerea dintre Leon si Golf a fost foarte usoara pentru ca imi place mult mai mult cum arata Leon-ul si pretul e mai convenabil atat la masina cat si la optionale/accesorii. Plus ca Leon-ul are un potential mai bun pentru personalizare cu accesorii after-market.

Asadar, batalia s-a dat intre Civic si Leon. Avand in vedere naveta pe care de cateva luni o fac zilnic in timpul saptamanii spre si de la serviciu si apetitul tot mai mare pentru mini-excursii de weekend pe meleagurile noastre am decis ca cel mai eficient va fi un motor diesel. Ca variante aveam:
Honda Civic
1.6 120cp
Seat Leon
1.6 TDI 105cp
2.0 TDI 150cp

Intai m-am orientat catre variantele mai putin potente si am incercat cele doua motoare de la Civic si Leon. Honda mi s-a parut net superioara ca performante, valoare CO2 excelenta (sub 100g), transmisie in 6 trepte (versus 5 trepte la Leon) si consumul minunat de pe hartie. Leon-ul mi-a placut in schimb mai mult ca stabilitate, sentimentul de siguranta pe care ti-l ofera masina si aspectul interior/exterior.

Cand am ajuns la dotari insa, Civic-ul nu este la fel de flexibila ca si Leon-ul. Acolo sunt 3 variante si optionalele care pe langa ca nu prea sunt, mai costa si mult in comparatie cu cele de la Seat. La dotarile standard mi se par aproximativ cam la fel.

In cele din urma am ajuns si la pret. Ca pret si raport calitate/dotari cele doua masini sunt cam la fel. Masina cea noua voiam sa o iau tot pe firma, deci leasing-ul este cea mai buna varianta in cazul meu. Chiar si mai buna decat plata cash. Pentru cine este interesat pot sa detaliez. Cei de la Porshe m-au convins cu flexibilitatea variantelor pe care le au la leasing, dobanda foarte buna si casco acceptabil. La Honda nu am vazut atata flexibilitate si oferta la dobanzi nu prea ma incanta. Poate experienta Porshe si-a spus cuvantul in cazul de fata.

Pentru ca aspectul financiar nu e deloc unul de neglijat am inceput sa ma concentrez tot mai tare pe Seat si sa incerc diferite configuratii. Dupa cateva variante si discutii cu dealer-ul mi-am dat seama ca la banii pe care ii dadeam in plus pe optionale la versiunea Style 1.6 105cp, ajung la pretul unui Leon FR 2.0 150cp, cu aproape aceleasi dotari, dar cu un motor mai potent. Iar diferenta pe hartie dintre cele doua motoare nici nu parea asa de mare.

Asadar m-am decis sa iau Leon-ul FR diesel de 150cp, musai cu farurile Full Led. Pentru ca mi se pare ca noul Leon fara aceste faruri pare o Ibitza fara personalitate. Mai mult decat atat, am citit numai lucruri bune despre noile faruri si cu led-urile m-am jucat inca din facultate (am studiat electronica & telecom). Usor, usor am eliminat si celelalte optionale disponibile atat din ratiuni financiare cat si logice si practice. Sa fim seriosi, ne putem aprinde singuri luminile cand avem nevoie :)

Acum astept cu nerabdare sa ajunga, am intrat deja in a patra saptamana de la comanda si am inceput research-ul pentru accesoriile after-market. Pe lista de prioritati se afla jantele pe 18'' cu cauciurile de iarna (evident) si apoi schimbarea difuzorului spate care nu mi se pare ca arata foarte bine pe versiunea stock.

Sa ne auzim sanatosi :)
 
Avatar utilizator
vraduc
Mesaje: 257
Membru din: 18 Noi 2012, 22:26
Localitate: Ploiesti / Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

13 Iun 2013, 21:56

Sunt sigur ca ai facut alegerea cea mai buna. Felicitari ! Asteptam poze cu masina :)
Leon 1P 1.4 TSI

Leon 1.6 16v BCB-vRc- http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=134&t=14539" onclick="window.open(this.href);return false;
 
Avatar utilizator
ciprian83
Zorro
Mesaje: 4332
Membru din: 08 Noi 2011, 18:24
Localitate: Hunedoara

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

13 Iun 2013, 21:59

Salutari,bine ai venit printre noi,felicitari pentru viitoarea masina,este o masina deosebita si cu multe dotari .
Asteptam cu mare drag pozele !!!
PS: ibiza are si ea personalitate in felul ei.
:hi
Audi A4 B7 2008. 1,9TDI
Ex-seat toledo 1,6 16V 2004
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8627
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

13 Iun 2013, 22:27

buna alegere :hi
deci ai comandat leonul cu jantele stock pe 17, si apoi vrei sa iti iei jante pe 18 pt iarna ? poate de 16 ai vrut sa scrii :)
 
Alexhsv
Subiect Autor
Mesaje: 96
Membru din: 13 Iun 2013, 14:13
Localitate: Luxemburg
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

13 Iun 2013, 22:37

Multumesc baieti pentru ospitalitate. Sa vina ea, ca ii fac un album intreg :)

@gamer: Da, Leon-ul vine cu jantele stock pe 17. Mi s-au parut cam scumpe celelalte si de aceeasi bani sau mai putin pot gasi de 18 care sa arate mai bine, chiar daca nu vor fi noi.

Pentru iarna sunt mai ok cele de 17? Eu ma gandeam sa le folosesc pe cele de 18 ca sa schimb jantele cu totul cand vine frigul, dar daca cele pe 17 sunt mai indicate pot sa merg si pe varianta asta.

La Sandero am mers pe 15 indiferent de sezon :)

gamer555 scrie:
buna alegere :hi
deci ai comandat leonul cu jantele stock pe 17, si apoi vrei sa iti iei jante pe 18 pt iarna ? poate de 16 ai vrut sa scrii :)
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 669
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

13 Iun 2013, 23:50

Felicitari pentru alegere, nu vei regreta.

Masina va veni cu anvelope de vara R17, asta inseamna ca va trebui sa le vinzi daca vrei sa folosesti jante de 18 vara si cele originale de 17 iarna. De obicei lumea merge cu jante mai mici iarna pentru ca talonul anvelopei este mai mare si sunt mai protejate la gropile care se formeaza in acest anotimp. In plus de asta anvelopele de iarna cu R mai mic sunt mult mai ieftine.

Jantele pe 17 si anvelopele 225/45, atat vara cat si iarna, sunt compromisul ideal intre aspect, confort si costuri de achizitie. Pe o masina din clasa compacta in Romania eu as folosi jante de 18 doar daca dimensiunea sistemului de franare m-ar constrange sa nu folosesc jante de 17.
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Alexhsv
Subiect Autor
Mesaje: 96
Membru din: 13 Iun 2013, 14:13
Localitate: Luxemburg
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

14 Iun 2013, 09:31

Volvo, multumesc pentru sfaturi si pentru explicatii. Cei drept m-a cam luat valul, va mai trebui sa ma documentez putin inainte de a face achitia jantelor.

Stiti cumva daca jantele de pe noul Leon sunt la fel ca cele de pe 1P si se potrivesc chiar si de la celelalte modele din grupul VAG? Ce specificatii ar trebui sa aiba janta ca sa se potriveasca?

volvol scrie:
Felicitari pentru alegere, nu vei regreta.

Masina va veni cu anvelope de vara R17, asta inseamna ca va trebui sa le vinzi daca vrei sa folosesti jante de 18 vara si cele originale de 17 iarna. De obicei lumea merge cu jante mai mici iarna pentru ca talonul anvelopei este mai mare si sunt mai protejate la gropile care se formeaza in acest anotimp. In plus de asta anvelopele de iarna cu R mai mic sunt mult mai ieftine.

Jantele pe 17 si anvelopele 225/45, atat vara cat si iarna, sunt compromisul ideal intre aspect, confort si costuri de achizitie. Pe o masina din clasa compacta in Romania eu as folosi jante de 18 doar daca dimensiunea sistemului de franare m-ar constrange sa nu folosesc jante de 17.

 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8627
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

14 Iun 2013, 09:56

cred ca si jantele la 5F sunt tot 5x112, asadar ar trebui sa se potriveasca.

nu am auzit pe nimeni sa isi ia jante mai mari de iarna. in general iti iei jante mai mari de vara daca vrei look. si oricum si pe 17 sunt frumoase. deci iti poti lua un set de 17 si cauciucuri de iarna, si schimbi cauciucurile intre jante daca cele noi sunt mai frumoase decat cele de FR (care raman de iarna).
 
Avatar utilizator
volvol
Mesaje: 669
Membru din: 28 Aug 2010, 23:21
Localitate: Timisoara

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

14 Iun 2013, 11:12

Din cate am vazut in cataloage, la 5F ET-ul jantelor este asemanator cu cel de la 1P (in jur de 50). Asta inseamna ca vor arata cam la fel cand vor fi puse pe masina (nu mai in interior/exterior).
Jantele sunt un lucru pentru care nu trebuie sa-ti faci griji, sunt foarte multe oferte la jante pe 17 si ai de unde alege. Ai timp la dispozitie cateva luni de zile bune sa tot cauti modele si sa te gandesti.:)
Scirocco 2.0 TSI - 0 -> 7200 rpm
ex Leon FR 2.0 TSI DSG
 
Alexhsv
Subiect Autor
Mesaje: 96
Membru din: 13 Iun 2013, 14:13
Localitate: Luxemburg
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

26 Iun 2013, 07:06

Domnilor, m-am indragostit!

Aseara am fost sa imi ridic superbul Leon. Imediat am dat cateva ture cu el prin oras, dar adevarata valoare si-a aratat-o azi dimineata in timp ce faceam naveta la serviciu.

Si in oras e ok, dar extra-urban e o placere sa il conduci. Simti cum iti cere ca vrea mai mult si parca toate cablurile masinii devin venele tale si simti cum parca curge combustibilul prin tine. Eh, poate sunt eforic si exagerez, dar placerea e maxima!

Atasez doar o poza de aseara (deocamdata) pentru ca azi-dimineata ma grabeam si nu am mai apucat. Scuze pentru calitate, telefonul meu e depasit pe intuneric.

Revin zilele urmatoare cu mai multe impresii si poze :)

Imagine
 
sandman
Mesaje: 1331
Membru din: 02 Ian 2010, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

26 Iun 2013, 08:29

Felicitari pentru alegere! se vede ca esti f incantat de masina si sunt sigur ca asa vei fi mult timp :D
Skoda Superb Facelift 1.5TSI 150 CP DSG 2019
ex :Audi A4 Avant B8 2.0TDI 170CP 2011
ex: Seat Leon 1P Facelift 1.4TSI 125 CP 2010
 
Avatar utilizator
gamer555
ClubSEAT Admin
Mesaje: 8627
Membru din: 09 Aug 2008, 17:12
Localitate: Bruxelles / Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

26 Iun 2013, 10:14

arata bine ! imi plac din ce in ce mai mult jantele stock de FR, nu sunt asa urate cum se vad in configurator
:drive spor la KM
 
Avatar utilizator
Geo_DMG
Mesaje: 817
Membru din: 15 Dec 2011, 21:36
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

26 Iun 2013, 14:31

multi km fara probleme si sa te bucuri de ea! farurile chiar sunt senzatii, am avut placerea de a conduce 2 zile un Leon cu farurile cu LED si lumineaza extraordinar, iar aspectul este unul f frumos.

Bafta!
On Seat Leon 2.0 TDI Sport-Up [BKD]
_______________________________
Ex Vw Golf V 2.0 TDI SportLine [BKD]

viewtopic.php?t=11603
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

26 Iun 2013, 15:45

Sa te bucuri de ea :cheers
 
Alexhsv
Subiect Autor
Mesaje: 96
Membru din: 13 Iun 2013, 14:13
Localitate: Luxemburg
Contact:

Re: Seat Leon FR 2.0TDI 150cp

01 Iul 2013, 11:23

Multumesc baieti! In weekend am avut ceva mai mult timp pentru poze + am facut si o mini-excursie pana in Bucovina. Am incercat modurile (Sport+Eco) si detaliile le puteti vedea mai jos.
ruta dus-intors: Cluj-Bistrita-Vatra-Dornei-Campulung-Moldovita
Kilometri: 243

Dus
Viteza medie: 72km/h
Travel time: 3:07
Consum mediu: 5.7l/100km
Stil de condus: Sport, dar pana in 3.000rpm.
Impresie generala: Nu stiu cati dintre voi sunteti familiari cu ruta asta, dar drumul dintre Bisitritia-Vatra-Dornei si Vatra-Dornei-Campulung-Moldovenesc e o adevarata splendoare pentru ca traversezi pasul Tihuta si Mestecanis. Drumul extrem de bun, in proportie de 80% foarte larg cu 2 benzi pe sens. In modulul sport am luat curbe si cu viteza mare si am fost surprins cat de precisa si de stabila e masina. E o spendoare sa o conduci si tot timpul iti cere sa apesi acceleratia pana la fund. Senzatia e de nedescris.

Intors
Viteza medie: 61km/h
Travel time: 3:53
Consum mediu: 4.7l/100km
Stil de consul: ECO, mers constant sub 100, exceptie unele depasiri
Impresie generala: La intors am preferat sa ma bucur mai mult de peisaj si de masina implicit si am mers foarte relaxat in modul ECO, abuzand excesiv de Cruise Control. Mare mi-a fost mirarea la sfarsit cand am vazut consumul asta. Am descoperit si stilul de mers lejer si relaxat poate sa fie la fel de placut ca cel sportiv intr-un Leon.

Per total sunt foarte multumit de masina. In urmatoarea perioada planuiesc si o iesire pana la mare. De abia astept sa mananc fiecare kilometru, bucatica cu bucatica :)

Daca aveti ceva intrebari, shoot :)
Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori