Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
vo0do0
Mesaje: 2
Membru din: 09 Feb 2024, 10:43

Re: Sfaturi achizitie Cupra 300 ST

12 Feb 2024, 10:01

Masina a fost in jur de 26k+tva, 26k km, 07.2020. Nu stiu concret cu ce dotari standard vine varianta R, dar stiu ca a mea are in plus trapa si ACC/emergency brake.
O sa fac o prezentare pe forum in curand.
 
thedim
Mesaje: 11
Membru din: 10 Mai 2023, 11:01

Re: Sfaturi achizitie Cupra 300 ST

18 Mar 2024, 12:30

Salut Strymerx,

Vin si eu cu un review in calitate de posesor al unei Cupra ST 4Drive din 03/2020. Am luat masina in luna Mai din Germania, 20707km, pret de achizitie 30k + adus in Romania si RAR 2000 euro cu totul. M-a mai costat 700 eur garantie extinsa 2 ani la ea, si tot cam 700 euro un set de ContiSportContact 7 pentru ca masina imi venise cu Allseason si am zis ca nu se poate sa merg cu ea asa.

Asa am fost si eu pana sa imi gasesc masina, am epuizat tot ce se putea pe youtube legat de Cupra. Eu am ales varianta asta tot din considerentele tale, familie mai mare, masina este incapatoare si iti ofera si sportivitate atunci cand vrei asta. Am comparat diferentele dintre R si nonR si pentru mine si pentru ce am eu nevoie am considerat ca nu e necesar saltul la R si iti spun si de ce ( elementele de fibra de carbon - in special Lipul sunt super sensibilile si la cum se merge pe la noi n-am vrut sa-mi bat capul toata ziua sa nu ating bara fata, Camber/ unghi cadere -2grade pe spate din punctul meu de vedere nu este necesar la o masina cu care mergi 99% in oras si ocazional o mai scoti pe curbe, sistemul performance pack cu franele de RS3 necesita costuri de inlocuire semnificativ mai mari decat cele standard, iar mie personal nu mi-a placut deloc interiorul ala cu ornamentele de pe fetele de usi care imita fibra de carbon, mi-a placut mai mult alcantara).
In plus de asta am vrut intentionat scaunele standard si nu cele semi-scoica de pe R deoarece sunt mai comode si folosesc masina la drumuri lungi - Are nasul meu aceeasi masina cu a mea, cu diferenta ca el are scaune semi-scoica - care vin cu un pachet care iti scoate spalatoarele de faruri si duzele incalzite pentru parbriz, iar scaunele lui sunt mai incomode pentru oras (fiind mai inalte pe laterale), si destul de dure pentru drumuri medii.

Am cautat masina cu tot ce ti-am mentionat, si in plus am gasit-o avand dotare extra si jantele de Carbon Edition.
Legat de costuri de intretinere, in 15.5k km de cand o am i-am facut o revizie completa cu piese originale inclusiv uleiul VAG (in jur de 1300 lei cu tot dar depinde de service), bujii acum 2 saptamani pentru ca facuse 4 ani si conform caietului de service se inlocuiesc la 4 ani - cam 450-500 lei; jante si pneuri de iarna mi-am luat pe 18inch deoarece am vrut sa am putin mai mult balon pe timpul iernii (costa cam 700 lei un pneu contiWintercontact 7), iar de jante depinde de tine ce iti place - eu unul mi-am luat de la Vennom in jur de 4k lei.

In afara de ce am mentionat i-am bagat doar benzina - pe ultimii 4k km consum mediu de 11.1 in conditiile in care merg in Bucuresti destul de mult - mie unul mi se pare mai mult decat decent pentru o masina de 300cai. Obligatoriu cand ies cu ea o talpa / zi cel putin, ca sa o tina departe de mecanic :)))

Daca mai ai nevoie de detalii sau pareri, sau daca ajungi in Bucuresti imi dai un semn si iti arat masina in detaliu!
Spor!
 
Avatar utilizator
Dragos WKS
Mesaje: 59
Membru din: 15 Sep 2023, 21:10
Localitate: Bucuresti

Re: Sfaturi achizitie Cupra 300 ST

21 Mar 2024, 00:58

Esti cumva B300BHP ?
 
thedim
Mesaje: 11
Membru din: 10 Mai 2023, 11:01

Re: Sfaturi achizitie Cupra 300 ST

27 Mar 2024, 10:02

Salut. Nu, BR31DIM, Cupra ST Alba
 
Strymerx
Subiect Autor
Mesaje: 5
Membru din: 15 Ian 2024, 18:54
Localitate: Mediaș, Sibiu

Re: Sfaturi achizitie Cupra 300 ST

17 Apr 2024, 17:56

thedim scrie:
Salut Strymerx,

Vin si eu cu un review in calitate de posesor al unei Cupra ST 4Drive din 03/2020. Am luat masina in luna Mai din Germania, 20707km, pret de achizitie 30k + adus in Romania si RAR 2000 euro cu totul. M-a mai costat 700 eur garantie extinsa 2 ani la ea, si tot cam 700 euro un set de ContiSportContact 7 pentru ca masina imi venise cu Allseason si am zis ca nu se poate sa merg cu ea asa.

Asa am fost si eu pana sa imi gasesc masina, am epuizat tot ce se putea pe youtube legat de Cupra. Eu am ales varianta asta tot din considerentele tale, familie mai mare, masina este incapatoare si iti ofera si sportivitate atunci cand vrei asta. Am comparat diferentele dintre R si nonR si pentru mine si pentru ce am eu nevoie am considerat ca nu e necesar saltul la R si iti spun si de ce ( elementele de fibra de carbon - in special Lipul sunt super sensibilile si la cum se merge pe la noi n-am vrut sa-mi bat capul toata ziua sa nu ating bara fata, Camber/ unghi cadere -2grade pe spate din punctul meu de vedere nu este necesar la o masina cu care mergi 99% in oras si ocazional o mai scoti pe curbe, sistemul performance pack cu franele de RS3 necesita costuri de inlocuire semnificativ mai mari decat cele standard, iar mie personal nu mi-a placut deloc interiorul ala cu ornamentele de pe fetele de usi care imita fibra de carbon, mi-a placut mai mult alcantara).
In plus de asta am vrut intentionat scaunele standard si nu cele semi-scoica de pe R deoarece sunt mai comode si folosesc masina la drumuri lungi - Are nasul meu aceeasi masina cu a mea, cu diferenta ca el are scaune semi-scoica - care vin cu un pachet care iti scoate spalatoarele de faruri si duzele incalzite pentru parbriz, iar scaunele lui sunt mai incomode pentru oras (fiind mai inalte pe laterale), si destul de dure pentru drumuri medii.

Am cautat masina cu tot ce ti-am mentionat, si in plus am gasit-o avand dotare extra si jantele de Carbon Edition.
Legat de costuri de intretinere, in 15.5k km de cand o am i-am facut o revizie completa cu piese originale inclusiv uleiul VAG (in jur de 1300 lei cu tot dar depinde de service), bujii acum 2 saptamani pentru ca facuse 4 ani si conform caietului de service se inlocuiesc la 4 ani - cam 450-500 lei; jante si pneuri de iarna mi-am luat pe 18inch deoarece am vrut sa am putin mai mult balon pe timpul iernii (costa cam 700 lei un pneu contiWintercontact 7), iar de jante depinde de tine ce iti place - eu unul mi-am luat de la Vennom in jur de 4k lei.

In afara de ce am mentionat i-am bagat doar benzina - pe ultimii 4k km consum mediu de 11.1 in conditiile in care merg in Bucuresti destul de mult - mie unul mi se pare mai mult decat decent pentru o masina de 300cai. Obligatoriu cand ies cu ea o talpa / zi cel putin, ca sa o tina departe de mecanic :)))

Daca mai ai nevoie de detalii sau pareri, sau daca ajungi in Bucuresti imi dai un semn si iti arat masina in detaliu!
Spor!


Multumesc mult pentru raspunsul detaliat. Da, ai dreptate cu diferentele, dar stii cum e...cand ai un pitic, greu ti-l scoate cineva din cap. Dar ramane sa analizez bine situatia si cine stie, poate ma razgandesc si voi lua un non R. Ma gandeam ca R-ul isi pastreaza mai bine valoarea, nu trebuie sa fie neaparat asa, dar exista o sansa cat de mica acolo. Intradevar, costurile vor fi mult mai sus, dar probabil ni le vom asuma daca e sa fie.
Multumesc de invitatie, eu voi ajunge in Bucuresti la EuroCar Meeting Mall Vitan pe 25-26 Mai 2024, poate voi vedea prin parcarea mall-ului cupre ale colegilor de pe forum.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori