Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 170
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate"?

01 Iun 2018, 23:00

Au trecut 5+ ani de la aparitia lui 5F. Aveti experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate" (adica PBN, Metrotehnica, Alto-Syncro, etc.)

Experienta mea cu reviziile la cele autorizate (din fericire nu am avut alte probleme) a fost ca ma costa cam dublu fata de cat face (piesele au adaos 100-300% sau e nevoie de tiganeala sa vii cu piesele tale). Ma ingrijoreaza ca am experienta 0 in afara acestor catorva service-uri autorizate ale caror preturi sunt mari si care de abia asteapta sa te arda daca ai vreo problema serioasa. Pe de alta parte, electronica e atat de complicata acum si informatia de service e tinuta de VAG in spatele unor paywall-uri usturatoare incat sa mergi intr-un service neautorizat chiar si pt un aparent banal schimb de ulei e un risc foarte iritant.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 6515
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate"?

05 Iun 2018, 16:29

Sa nu comparam un schimb de ulei cu o interventie la o cutie DSG, de exemplu.
Tot ce tine de partea mecanica (motor, frane, suspensie etc) nu prezinta mare complexitate. Partea complicata e diagnosticarea corecta a diverselor componente electronice si aici a restrictionat VW accesul.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 170
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate"?

05 Iun 2018, 20:03

Cosmin, eu stiu ca treaba a devenit riscanta chiar si pentru lucruri simple. De exemplu am citit acum cativa ani pe un forum ca pt motorul CHPA trebuie sa fie facut schimbul de ulei la o anumita temperatura altfel se decalibreaza un subsistem care foloseste uleiul pentru un mecanism hidraulic auxiliar. Parca era vorba de ceva care mentine o anumita tensiune in cureaua de distributie. Nu mai tin minte detaliile si nici nu vreau sa caut dar ce am retinut e ca daca nu ai manualul tehnic dupa care se fac operatiunile, chiar si simple, indiferent de cat te pricepi riscul unei greseli e mare iar la un service de cartier, riscul il suporta clientul, evident.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 6515
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate"?

08 Iun 2018, 07:47

NU cred ca e rostul sa detaliem, dar hai sa plecam de la exemplul tau (pe care nu le-am verificat, dar sa presupunem ca e real). Uleiul ala NU are temperatura constanta in cursul regimului de exploatare, fara a lua in considerare pornirile la rece. In concluzie subsistemul ala de care vorbesti a vazut ulei si la 10 grade si la 100. Nu poti calibra un sistem pe baza unor factori variabili, dar sa presupunem ca totusi e posibil.

Da, e indicat ca uleiul sa fie golit (sau drenat) din motor la temmperaturi mai mari (cand are alta vascozitate), dar asta e o chestie valabila de cand s-a inventat ungerea motoarelor. Mai mult, niciodata nu o sa poti scoate tot uleiul vechi din motor (doar daca demontezi baia de ulei), asa ca se vor amesteca oricum.

In fine, repet, operatiunile de intretinere si reparatiile de baza se pot face fara probleme la orice atelier (fara a lua in considerare factorul uman, presupunem ca toti sunt bine pregatiti), nu doar la reprezentanta.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
dan.nistor
Subiect Autor
Mesaje: 170
Membru din: 28 Apr 2013, 03:39

Re: Experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate"?

08 Iun 2018, 21:30

Cosmin, inteleg recomandarea ta, iti multumesc, dar nu vreau sa o urmez. Vreau sa dau banii mei unui service neautorizat VAG care nu ma jupoaie dar care nici nu e ca serviceurile pe care le stiu si care lucreaza puternic pe asumptii si slab pe documentatie tehnica. Lumea auto s-a schimbat radical in ultimii 10-15 ani, aparand o varietate fara precedent iar eu cred ca si un schimb de ulei necesita o verificare cu informatia oficiala daca nu vezi relativ des EXACT acel motor in service (ca scurt exemplu, motorul 1.4 TSI de la VAG are cel putin 10 variatii si mai mult ca sigur sunt diferente in recomandarile oficiale pentru cum se fac operatiuni de mentenanta curente; de motoare mai performante nici nu mai vorbim cat de riscant e sa mergi cu ele la un service aiurea). Speram sa intrezaresc o solutie din experientele altora. Am retinut pe undeva mentionat Pit Car Service si, de departe, mi-a parut si mie destul de OK dar in afara de asta altceva nu stiu.
Iulie 2013: Leon 5F FR 140 CP
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 6515
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate"?

10 Iun 2018, 18:51

Nu am facut nici recomandare. Fiecare e liber sa meargă cu masina unde consideră de cuviință.

Însă dacă tu ai dubii cu privire la un schimb de ulei, nici nu vreau sa ma gândesc cate probleme o sa ai când va veni vorba de o distribuție.

Sunt de acord cu tine. Lumea auto a evoluat. Însă NIMENI nu a reinventat motorul cu ardere termică. Sunt convins ca neavând tangență cu domeniul asta ți se pare de o complexitate enormă. Te asigur ca nu e. Partea mecanică a rămas la fel, exista doar mai multe anexe controlate electronic.

Nu vreau sa fiu subiectiv, insa exista service uri unde se desfac v10 tdi, unde se fac retrofit uri AID si unde se rezolva probleme pe care reprezentanțele le-au gestionat gresit.

Factorul uman e elementul cheie în domeniul asta. Un inginer bun sau chiar un mecanic cu experiență poate gestiona orice tip de autoturism. Tu ai presupus parțial eronat ca reprezentanțele au oameni mai bine pregătiți, ceea ce in sine nu reprezinta un argument viabil. E gresit. Au doar acces semi gratuit la documentația oficială. Acces de care nu profită.

Iti respect părerea însă ți-aș sugera că mai ceri câteva păreri. Eventual de la vreun inginer din domeniul auto, nu de pe forumuri
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
clinlin
Mesaje: 237
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Experiente cu service-uri din B altele decat cele "autorizate"?

12 Iun 2018, 14:10

As mai adauga la factorul uman si accesul la scule si instrumente de diagnosticare. Mergand pe acelasi principiu, ca nu s-a reinventat sistemul de franare, am fost la un service generalist sa imi schimb discurile de frana. O treaba din punctul meu de vedere elementara in ale mecanicii auto, care s-ar fi rezolvat imediat daca ar fi avut imbus M14 pentru discurile spate. Cum trusa lor avea pana la M12, a trebuit sa revin a doua zi dupa ce il cumparasera. :)
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 184CP

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori