10 Aug 2017, 17:46
Va expun si eu experienta mea cu un motor subdimensionat, in viziunea mea, de data aceasta pe un Passat B6, astfel:
In 2008 am cumparat, bolnav fiind, un Passat B6 nou, berlina, cu motorul de 1.9 105 CP, eu avand la accea vreme o Bora cu celebrul motor de 1.9 90 CP care imi era suficient. Cand am comandat Passatul ma aflam intr-o stare de covalescenta care a durat destul de mult si care nu mi-a permis sa testez noua masina inainte de achizitie, asa ca m-am ghidat dupa logica: daca Bora imi ajungea cu 90 de cai, Passatul cu 105, pe aceeasi cilindree va fi suficient... MARE PROSTIE! Mare gresala! 2 ani cat am tinut masina am regretat in fiecare secunda alegerea pe care o facusem si nu m-am puutut bucura deloc de noua masina, ba chiar am intarziat vanzarea Borei cu vreo 6 luni pentru a nu conduce Passatul. Efectiv imi era imposibil sa fac depasiri scurte, pe portiuni de drum usor in rampa, iar sa depasesc camioane sau autocare imi era cel mai frica. Avea un cuplu atat de slab si masina era atat de greoaie, incat nu o data m-am vazut nevoit sa franez in timp ce eram in depasire, ca sa intru inapoi de unde iesisem, pentru ca nu aveam destula putere sa trec in fata celui pe care doream sa il depasesc si venea masina din contrasens. Foarte neplacut si periculos!
Consider ca nu se pune problema unde si de cine este folosita masina, ci mai ales de faptul ca la un moment dat vei avea nevoie de putin cuplu, putina putere si putin "zvac" si nu vei avea de unde sa il iei, iar asta... sa ma iertati, poate fi chiar fatal.
Fiecare e liber sa aleaga ce vrea, dar ganditi si asa: mai bine sa am ce trebuie si sa nu folosesc, decat sa am nevoie si sa nu am de unde lua. Iar masina e noua, efortul financiar pe masura si atunci de ce sa regreti alegerea facuta, chiar si o singura data in timpul cat vei fi proprietarul ei?!
George
Seat Leon FR 2.0 TDI 184 CP