RS3ul este godlike, clar din alt film fata de CUPRA. cu totii suntem de acord, cu toate a suntem pe forum SEAT.
DAR
noi vorbim aici despre achizitia unui model CUPRA nou. nu stiu care va fi pretul in tara exact, dar in Belgia de exemplu o CUPRA echipata pana in dinti o sa iasa undeva la 40 mii, cu ceva discount etc.
un RS3 ca acela din anunt tot aici in Belgia (tot nou, atentie), o sa coste 65+ mii euro lejer. pai nu te supara, de 25 mii diferenta iti mai iei o a doua masina de familie spatioasa si cu consum mic sa zicem - ceva sa completeze garajul, una chiar decenta
sau nu stiu, se gasesc chestii de facut cu ei.
de asta tot spun, nu comparati mere cu pere. RS3ul din linkul lui Vlad foarte probabil a fost masina de test drive ceva. si cu km putini, nu ti-ai dori asa ceva. ca o paranteza, Cupra 280 cu care am facut test drive si eu si Roger urmeaza sa fie vanduta, avea doar 4200 km in bord dar martorul de revizie s-a aprins deja. cam iti dai seama cat abuz si-a luat masina daca senzorul de calitate a tras semnalul asa de repede. tot asa, de noua configurata cu pack performance (acelasi frane de pe RS3
) si cu toate alea, probabil a fost tot in jur de 40 mii. acum se va da la 25-26 mii.
deci iar ajungem la diferenta din start. Cupra SH cu 4 mii km in bord = 25, RS3 SH cu 14 mii km in bord (ca noua, nu ?) = 50 mii. choices, choices. tot ramane de masina aia de familie diferenta. pe circuit vezi ca cele doua o sa iasa fix la fel. teste s-au facut zeci, de catre reputati jurnalisti din multe tari. poate doar pe ud si la plecarea de pe loc RS3ul are mic avantaj, in rest cele 200 kg in plus o trag in jos. atunci ne intoarcem la capat. ce vrei de la masina ? performanta - o ai cu amandoua ? sunet, calitate, prestanta, eleganta, look, badge, etc - clar RS. dar de 25 mii diferenta ? aici nu mai stiu, raspunde fiecare pentru el.
PS: aici vad multe Audi RS in trafic, indiferent de taxe uriase etc. majoritatea RS6 break, care sunt gen dublu la pret fata de RS3. o dam in stereotipuri dar majoritatea acestor cumparatori de RS sunt oameni de 40+ ani care isi permit lejer sa isi cumpere asa ceva, care le schimba oricum la 1-2 ani (pt ca pot) si care oricum nu ar putea sa iti spuna cam nimic despre masina si nici nu o sa ajunga vreodata sa traga de performantele lor cum ar trebui, etc. au case de milioane, afaceri, etc, si cu siguranta nu fac versusuri pe forumuri
daca intelegi ce vreau sa spun.
PS2: nu mai subestimati masinile din clasa hothatch asa. nu stiu de ce oamenii cand spun porsche 911 se gandesc la GT3, Turbo, GT2 etc (alea sunt masini de 150-250+ mii euro). un 911 carrera de baza de 300 si un pic de cai de cativa ani nu sperie pe nimeni, si-o ia de la orice hothatch de top din prezent pe circuit. bineinteles ca una e porsche si alta e un amarat de SEAT, Renault sau altele de genu.... dar trebuie sa fim atenti la chestia asta cu 'masina sport adevarata', cifrele oficiale de pe circuit nu mint.