Daca am inteles bine, singurele schimbari fizice ale caroseriei sunt barele fata/spate. Ma uit la poze vechi/nou side-by-side si nu pot sa articulez de ce dar bara fata imi lasa impresia ca e mai "moale" dpdv design decat cea originala cu toate ca deschiderile mai mari ii dau o agresivitate proprie. Bara spate e cam aceeasi treaba cu cea veche.
Rotile noi "dual-tone", drepte, din pozele de la saloane
https://www.netcarshow.com/seat/2017-le ... per_05.htm mi se par mult mai de rahat fata de cele vechi. Cele vechi de 18" (performance) se potriveau perfect cu design-ul desi nu se potrivesc prin gropile RO. Multe din rotile vechi au design-ul elicoidal - chiar si cele mai butucanoase de 17" standard pe FR - si se potrivesc mai bine cu masina. Am vazut totusi si o poza
https://www.netcarshow.com/seat/2017-le ... per_10.htm cu niste roti ceva mai potrivite dar in principiu nu-mi place ca au mers pe roti drepte.
Farurile si stopurile in mod sigur vor fi mai bune si arata mai bine. Din pacate nu cred ca au rezolvat problema becurilor pt frana care pare ca au ramas tot intr-un cluster izolat in partea exterioara a stopului. Chestia asta nu mi-a placut deloc la modelul original.
Pana la urma, la exterior design-ul "refreshed" e cam la fel de fresh ca cel vechi si nu e in mod evident mai bun, cu exceptia luminilor care cred ca vor arata evident mai bine.
La interior e iarasi si cu bune si cu rele. Marirea touch screen-ul e buna. Vechiul buton potentiometru din dreapta nu l-am folosit niciodata si e normal sa renunte la ghirlanda de butoane fizice. Dar, pe modelul meu (Media System Touch) nu-mi place absolut deloc ca e un mare lag intre momentul cand apesi pe un buton si cel in care iti apare ecranul selectat. Din filmuletele vazute pare ca au redus lag-ul dar nu cum mi-ar placea, mai ales ca pe sistemul nou lag-ul te deranjeaza de 2 ori ca trebuie sa chemi homescreen-ul si apoi sa alegi ecranul destinatie, de fiecare data. Eliminarea senzorului de apropiere a mainii e o oportunitate pierduta. Unele mesaje puteau fi dismissed pe sistemul vechi doar prin fluturarea mainii dar metoda nu era implementata unitar si nu functiona pentru toate mesajele. Mi-ar fi placut daca pastrau senzorul si imbunatateau interactiunea.
Imi pare rau ca nu au reproiectat coloana de directie sa nu mai dau cu rotula in clapeta din stanga pt reglarea pozitiei volanului. Frana de mana pe buton e de rahat. Suportul de pahare asimetric e de un mare rahat pt ca f. probabil nu voi mai putea tine 2 pahare mari de la McDonalds.
Pe partea de tehnologie, sistemul keyless mi se pare un rahat inutil si riscant dpdv securitate dar sistemul de traffic jam assist, daca e implementat la fel ca la Audi/VW, ma lasa suspinand. Start/Stop e o chestie total inutila pt un trafic precum in B unde nici nu stai nici nu mergi ci te tarasti cu 5 km/h in reprize de cateva secunde. Sistemul ala de traffic jam assist are potentialul sa reduca masiv stress-ul in asemenea situatii si sunt nerabdator sa-l testez.
Motorizarile (pe benzina) sunt cam aceleasi asa ca aici nu e nimic de zis.
Pe total mi se pare un progres dar unul destul de modest.