17 Ian 2017, 13:29
am fost cu baietii la o plimbare la facelift dar si la vecinii lui, si de brand, si de clasa. personal imi place si mi se pare reusit acest facelift, aduce mici imbunatatiri tehnologice si de design, culorile noi sunt vii si interesante.
[rant mode:on]
germane:
totusi am sa reamintesc de politica grupului si o sa spun ca e un lucru vizibil si deranjant. in sensul ca mai bine nu dai optiunea de scaune electrice Leonului daca nu ii dai si functia de memorii, sau macar ii lasi sa inventeze un capacel care sa acopere complet locul cu "ce-ar trebui sa fie dar nu avem voie sa punem". este chiar aiurea, ma jur, de cate ori vad scaunele electrice pe 5F, chiar daca functionalitatea este una f buna.
la fel, sari gardul la skoda si vezi ca au primit noua navigatie tip plita cu inductie "foarte practica" fara butoane de pe golf. au refrigerare in torpedou, blind spot sensor in oglinzi, am vazut si o echipare cu nume pompos si cu piele de calitate mai smechera dar cu un logo taranesc sa se vada din avion, sistemul de sunet care este la fel ca pe SEAT are un logo aluminiu cu logo vizibil de la distanta din nou, "upper class" look. in schimb consola centrala arata mult mai prost ca la Leon iar imitatia de carbon e facuta dintr-un plastic de doi lei ce inconjoara levierul DSGului (pe care scrie taraneste 4 x 4 cu litere de-o schioapa, ca sa se vada valoarea). iar ceasurile traditie skoda orientate spre centrul cercului nu o sa-mi placa niciodata, se pare, arata fix la fel ca la volga lui tata din '63.
noul golf GTI, m-am urcat in el imediat dupa Leon. nu era o editie speciala ceva, avea scaunele textile cu coloritul GTI, fete de usi textile si asa mai departe. am apucat sa ciocanesc si sa vad ce materiale s-au folosit si cu mana pe inima spun ca mi se pare aproape acelasi lucru ca la Leon, doar cu plusul de tehnologie pe care au voie sa il foloseasca (navigatia plita inductie fara butoane, blind spot, etc). volanul da, pare mai "scump", ceva audi style, in rest sub cotiera si partea consolei pe care o atingi cu piciorul 100% acelasi plastic rugos ca la leon. doar ca in fetele de usi ai captuseala aceea, etc.
ai si ceasurile full digitale ca la audi, doar ca la fel, respectand ordinea, au un mic handicap si par evident mai "ieftine" decat la brandul premium al grupului.
japoneze:
subaru, cu reteta lor clasica, STi cu masa de calcat pe portbagaj cu looks de racheta. pe foaie, 300 cai 4x4 cu acceleratie la suta mai inceata decat un oarecare SEAT 4Drive (eehhm, ehhm) iar in interior lucrurile arata ca acum 10 ani cu niste mici upgradeuri prost alese, cu niste butoane la blocul de lumini care aduc aminte de ARO si dacia 1300. cu toate astea impresiile in jurul masinii sunt de supercar si trebuie sa o privesti prin geam, se tine incuiata in timp ce oricine poate urca intr-un audi de 150 mii euro sau jaguar ori altele...
italience:
pff, cuore sportivo, design, frumusete, o placere. de la distanta, da, cand te apropii se vede ca e cam vopsit gardul si inauntru e leopardul. 4C, full carbon, looks de supercar (dar performante sub un hothatch, eeehhm), si cel mai tare, un casetofon cu leduri din alea cum se vindeau in targ/talcioc in anii 2000. m-a busit rasul cand l-am vazut, ma jur.
apoi giulietta, noul sedan senzatie. arata excelent in exterior, in interior in schimb am chestii de comentat. imitatie (?!) de carbon la baza scaunului si consola centrala, arata ieftin. alte mici detalii pe consola centrala vor sa duca spre seria 6 BMW dar amintesc de octavia. totusi cu un motor V6 ferrari sub capota si un pret deloc mic, as fi incercat macar la modelul quatrofoglio sa imbrac in piele consola centrala ceva, asa cum e bordul in partea de sus. iar la modelul veloce, ai 2.0 turbo doar 280 cai. deja lupul mai sus amintit V6 e cumintit bine de tot, cam la aproape jumatate din putere.
suedeze:
vedetele standului volvo au fost elefantii s90, v90 si xc90. de cate ori vad pe strada asa ceva ma gandesc la un dormitor pe roti. am vazut la cresa copilului un parinte care incerca sa scoata xc90ul din parcare... am ras timp de 15 manevre necesare, cu toate camerele 360 si senzorii pe toate partile din dotare. sa ai un astfel de elefant cred ca este un chin zilnic, clar nu sunt in target dar nu vad cum poti folosi asa ceva in oras precum bxl cu stradute si locuri de parcare pt citadine. sunt alaturi de x5 x6 si alte GLuri masinile care ocupa cate 2 locuri de parcare la subteran la munca, si ma dispera pt asta. HUO!
la v40 am vazut in fuga un display modern in bord, pe cand la fratele lui mai mare, v60, un ceas cu display pixelat old school. nu inteleg chestiile de genul si de ce producatorul nu aliniaza modelele.
tesla:
inghesuiala salonului la ei, toti habarnistii se inghesuiau sa se pozeze intr-un model X sau model S, toti erau atrasi de nou dar nu aveau nicio idee despre ce si cum functioneaza. un nene incerca sa ii explice unui posibil client cum ce fac ei este complet diferit fata de ceilalti, cum ei sunt bossi si restul sunt "in urma", cuvinte precum neconventional, modern, viitor, bla bla. meeeeah, hai mai departe, revenim peste 5 ani cand o sa progreseze cu adevarat si o sa scape de buguri.
[rant mode:off]
da, mi-au placut cateva masini, in viteza cu care am trecut prin salon. dar costau 130 respectiv 150 mii alea la care nu puteam comenta chestii despre cum sunt lucrate si ca nu vor sa para ceea ce nu pot sa fie. M4 performance pachet nu stiu ce, si mai suparat, Ftype svR.