Salut.
Va citesc deja de cateva luni, timp in care am incercat sa ma decid asupra unei masini. Initial, am avut in vizor si Mazda CX-5, VW Tiguan sau Volvo V40/V60 Cross Country, dar in final a ramas sa aleg intre Leon X-Perience si Golf Alltrack. Atat sotia cat si eu inclinam puternic catre Leon dintr-o sumedenie de motive (masina e absolut superba, tinereasca, cu performante dinamice mai bune), insa pe mine personal ma retine ceva, motiv pentru care intarzii decizia finala deja de cateva saptamani. In nenumaratele clipuri/reviewuri de pe youtube, farurile Full LED, pe faza scurta, par sa bata extrem de in jos, limitandu-ti destul de mult vizibilitatea. De asemenea, trecerea de la zona iluminata la intuneric este brusca. Efectiv mi-ar fi frica sa merg cu o astfel de setare. Dintre exemple:
https://www.youtube.com/watch?v=VemBrS9hVy0
https://www.youtube.com/watch?v=zHNvW4dlE-c
Sunt si alte clipuri, unele in care situatia e usor imbunatatita, dar nu suficient de mult. Stiu ca se pot regla si am vazut topicul "Reglare faruri LED", insa, filmarea de acolo, nefacandu-se in trafic, nu-mi risipeste temerile intrutotul. Pe forumuri din strainatate, altii s-au plans ca dupa ce si le-au ridicat dupa metoda de mai sus, farurile se autoreglau la nivelul initial dupa pornirea motorului. Dintre voi, cei ce v-ati reglat farurile, exista cineva care a observat o imbunatatire dramatica a vizibilitatii pe faza scurta? Teoretic, ce ma intereseaza este sa vad cat mai mult in lungime.
Daca as lua Golf Alltrack problema ar fi rezolvata, intrucat acolo as bifa optiunea "Dynamic Light Assist", insa la o configuratie asemanatoare, Golful iese cu ~5000 Euro mai scump. Daca mi-ati confirma ca pe Leon pot obtine o vizibilitate suficient de buna pe faza scurta, mi-ati economisi un sac de bani
A doua nedumerire pe care o am este referitoare la motor. Test-drive-ul cu 2.0 TDI 184 DSG nu m-a convins. Masina trage bine intre 40 si 80, insa la o repriza 80-120, parca ma asteptam sa se simta mai bine caii. Citind diferite topicuri ale posesorilor acestui motor (pe Leon, in varianta 2WD si Octavia 2WD si 4WD), am observat ca nu sunt singurul ce-a simtit chestia asta. Mai mult decat atat, in diferite clipuri 0-100, 0-200 de pe youtube, 2.0 TDI 184 4x4 pare sa aiba performante sub 1.8 TSI 4x4 (uneori cu 1-2 secunde sub, 1.8 TSI-ul scotand in mod constant sub 7s 0-100). Comportamentul se pastreaza si-n reprize de la viteze superioare, desi pe hartie cele doua motoare au performante aproape identice (chiar cu un mic plus pentru 2.0 TDI). Acum, eu ma pot gandi la doua motive:
1. In testele dyno, 2.0 TDI de 184 scoate 184 sau sub (uneori pana la 170), in timp ce 1.8 TSI-ul scoate in mod constant valori de peste 190 (ex: http://forum.octaviaclub.pl/files/o3_hamownia_128.jpg ).
2. Etajarea cutiei DSG produce diferente de performante. Un 2.0 TDI 184 4x4 DSG, care accelereaza la maxim, este tinut de DSG6 intre 2850 si 4400 de rpm. Ori la 2850, 2.0 TDI dezvolta doar 154 de cai, la 3000 162, abia intre 3500 si 4000 184, dupa 4000 scazand iar puterea. Deci puterea medie pe o repriza intre 2800 si 4400 va fi destul de mult sub 180 de cai.
Un 1.8 TSI 4x4, in schimb, este tinut de DSG 6 intre ~4500 si ~6500, ori, dezvoltand 180 de cai constant intre 4500 si 6200 de rpm, rezulta ca puterea medie pe repriza respectiva este foarte apropiata de puterea maxima de 180 de cai a motorului.
A condus cineva ambele variante de motorizari si a avut aceleasi impresii? Nu m-ar deranja diferenta de consum in defavoarea TSI-ului (e si mai ieftin cu peste 2000 de euro la achizitie), daca as sti cu siguranta ca mi-ar oferi performante dinamice mai bune.
No, merci si sper ca nu v-am plictisit