Salut. Azi dupa-amiaza in parcarea unui supermarket. Nou vs vechi. Cel alb e Leon-ul 2011 din dotare, iar cel rosu e modelul nou (sincer, prima data am crezut ca e o Ibiza).
Avea numere rosii, Porsche Bucuresti Aviatiei. Motorizare TSI.
Cateva remarci (atat cat am putut sa analizez din exterior)
- design foarte apropiat de Ibiza, poate fi usor confundat cu aceasta (mai ales ca nu mai are "botul" asa lung ca vechiul model)
- pare mai scurt (sau cel putin mai mic ca si volum interior) fata de modelul vechi. Cam ca aceeasi diferenta vizuala ca intre Leon-ul actual(1P) si Altea. E posibil sa fie totusi o senzatie falsa din cauza designului mai "ascutit".
- jantele, farurile, stopurile (in stil brera) sunt frumoase.
- manerele exterioare ale portierelor sunt foarte rotunde si iesite in afara usilor. Arata ca manerele unei oale de lut
- un pas inapoi s-a facut si in privinta scaunelor. Par mai fragile, pernele sunt mai subtiri, sustinerea laterala mai putin pronuntata si nu mai au aceeasi forma sport ca pe modelul vechi (poate pe FR or fi mai ok). Ca si marime sunt undeva intre Ibiza si Leon-ul 1P.
- pielea de pe volan nu mai e perforata (probabil ca vom gasi aceasta dotare doar pe FR).
- ca si la modelul vechi, consola centrala e cam lata (si acum e si mai evident din cauza scaunelor mai "amarate").
- vizual vorbind, plasticul de pe bord si din zona cotierei pare mai calitativ (cam la nivelul Skoda - VW), dar cel de pe portiere arata la fel de ieftin ca pe 1P.
- sunt cateva ornamente cromate (plastic) care arata foarte chicios. Mai bine lasau totul negru, simplu. Personal, cred ca ori pui ornamente aluminiu sau lemn real (gen Audi), ori nu mai pui deloc. Plasticul vopsit argintiu imi aduce aminte de casetofonale "Futachi" sau "Sunny" care se gaseau pe vremuri in bazar.
Astea fiind zise, cred ca il gasim la Porsche pt drive-test. La metrotehnica, acum 2 zile (joi) nu era in showroom.
E mare pacat ca doar pe modelele mai scumpe (FR, peste 140 CP) primim "bunatatile" gen: multi-link spate, scaune ceva mai sportive, piele perforata pe volan. Adica exact ce facea din Leon o masina cu "sange latin". Ma intreb ce ne mai pregateste grupul VAG pentru o viitoare generatie: tamburi spate ?