Au si LED-urile o durata medie de viata, specificata de producator (Valeo, in cazul farurilor de pe Leon). Duratele de viata medii ar fi ~ 200 ore pt un bec normal, ~ 500 ore pentru un halogen, ~ 1500 ore pentru un xenon si "de la" 10000 ore pentru un LED. Un LED se poate defecta rezultand in faptul ca nu mai lumineaza. Ce se intampla mai departe in cazul farurilor de pe noul Leon e un mister ce va fi lamurit de clientii noi pt ca nu sunt prea multe faruri de acest gen pe piata si pentru ca SEAT nu spune nimic despre aceasta situatie in afara de niste afirmatii ingrijoratoare din manual: LED-urile nu se pot inlocui precum becurile; daca nu mai merge farul, mergeti la service pentru a-l inlocui.
LED-urile sunt f. diferite de celelalte variante. Sunt mult mai durabile, mai eficiente si lumina produsa este chiar mai apropiata decat la xenon de temp. luminii naturale. Au insa si probleme.
Din cauza eficientei ridicate, nu se incing la varf si nu radiaza prin varf la fel de multa caldura, pe langa lumina. Iarna, cand farul e inghetat, nu radiaza destula caldura ca sa il dezghete, asa cum fac becurile normale, problema fiind amplificata de faptul ca LED-urile functioneaza mai prost la temperaturi scazute. In schimb, baza becului se incinge f. tare ceea ce poate duce la defectarea soclului in care sunt montate.
LED-urile necesita mai putina energie decat celelalte variante dar necesita si un voltaj specific si bine controlat. Pentru aproape orice scop se folosesc mai multe LED-uri, legate in serie si apoi in paralel. Nu e clar ce se intampla daca unul sau doua LED-uri nu mai merg, in sensul ca vor aparea apoi deviatii permanente de la voltajul standard pt cele ramase, ceea ce poate cauza arderea lor accelerata.
Din ce am citit pe net si in manualul noului Leon am concluzionat ca atunci cand se defecteaza un singur LED optiunile sunt cam urate. Fie astepti sa se arda mai multe din aceeasi functie (faza scurta, lunga, stop, etc.) a.i. sa cumperi o "ghirlanda" noua doar pentru acea functie (daca se gasesc de vanzare si se pare ca nu se vor gasi). Fie astepti pana se ard atat de multe inca la un moment dat inlocuiesti tot farul (cea mai nasoala varianta pt ca poti sa mergi ani de zile cu un far al carei faza lunga / scurta e mai proasta). Fie s-au gandit ei, detecteaza un LED ars si taie curentul in tot farul ca sa "protejeze LED-urile ramase" si sa te forteze sa mergi la service unde vei putea experimenta cam cat costa distractia. Din pacate, dupa ce scrie in manual, am impresia ca aceasta ultima varianta e cea mai probabila.
Mi se par o ruleta farurile full LED si am decis sa vad mai intai la altii cum e