Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Claudiu Nicusor
Subiect Autor
Mesaje: 2
Membru din: 27 Noi 2013, 19:05

Probleme!!! instalatia de racire

27 Noi 2013, 20:07

[Salutari tuturor :drive .
Sunt posesorul unui Seat Ibiza 6k 1.9 tdi 81kw din 2001, achizitionata de 7 zile si pe parcursul celor 7 zile am tot testat-o nu pot spune ca sunt foarte multumit de ea pt ca am o mare problema.
Am facut schimbu de antigel si am observat ca avea o culoare inchisa si ulei in vasul de expansiune ,am intrudus noul antigel de culoare rosie G12 si la fel aceasi problema culoare inchisa si ulei.
M-am interesat pe net si nu m-am lamurit. din cate am inteles eu poate sa fie garnitura de chiulasa sau chear chiulasa dar apa din vasul de expansiune nu creste si nici uleiu nu scade sau invers se comporta normal, temperatura apei creste pana la 90 grade si acolo ramane ,(nu fierbe motorul).
Se poate sa fie schimbata garnitura sau chiulasa inainte sa o cumpar eu si sa ramana ulei pe instalatia de racire si acum sa apara iar?
Va rog ajutati-ma orce parere e bine venita in limita bunului simt.
Va multumesc
CU RESPECT
 
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme!!! instalatia de racire

28 Noi 2013, 04:55

DAca ai aceasta nelamurire, te indrum la un service dotat cu un aparat de presiune instalatie racire apa. Acolo instalatia v-a fi pusa sub o presiune mai mare, si se testeaza etansietatea acesteia. Daca garnitura este ciupita , presiunea nu poate fi mentinuta.
Ca si principiu, garnitura poate fi fisurata catre canalul de apa - atunci genereaza presiune suplimentara in sistemul de racire apa- lasand sa treaca si putin ulei/negreala !
Dar trebuie undeva sa se "piarda" evaporeze. Totusi inainte de asta, o pre-indicatie catre o fisura fina, este ca la temperatura apei de 80-90 grade , apesi pe furtunul principal catre radioator, si vei simtii daca este foarte tare, balonat, etc.
Parerea mea este ca apa in sistemul de racire , mai ales ca l-ai schimbat acum, trebuie sa ramana curat. Daca a schimbat garnitura - trebuie sa te bucure acest lucru.
Daca garnitura este fisurata catre un canal de ulei, atunci ai la fel apa "patata" cu ulei/negreala, dar daca deschizi busonul de ulei motor, ai acolo ceva asemanator ca o spuma/unt, albicios.
Cam astea sunt principalele symptome, inainte sa cedeze de tot.
Bafta , si tine-ne la curent cum ai rezolvat. :drive :hi
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
radu_cucos2006
Mesaje: 11
Membru din: 02 Ian 2014, 09:46

Re: Probleme!!! instalatia de racire

05 Ian 2014, 10:09

daca era garnitura fisurata nu trebuia sa faca presiune in instalatie si sa buseasca apa afara pe la supapa de la vasul de expansiune?, eu am schimbat de 2 ori garnitura la un ASV, dar nu am avut ulei in antigel, acum cred ca depinde si unde se fisureaza..,, eu am ramas cu ochii in soare prin luxemburg,, si *meseriasii* de acolo mi_au recomandat sa schimb masina ca nu valoreaza cat costa reparatia. , pana la urma un albanez mai istet mi_a dat o gaura in termostat si am putut veni in tara.. asa nu mai facea presiune in instalatie
Seat Ibiza 1.9 TDI 110CP ASV
 
nmihai67
Michel-Angelo
Mesaje: 1568
Membru din: 27 Sep 2008, 18:14
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Probleme!!! instalatia de racire

06 Ian 2014, 01:07

Vezi? Asta e diferenta : noi "saracii" mai stim si cum sa ajungem acasa fara taxiu....daca intelegi ce vreau sa spun. Dar din perspectiva asteptarilor si salariilor, la ei este totul "steril" : nu mai face, arunc-o si i-a alta. O simpla gaura a facut cat o masina :drive :cheers :yah :yh
Daca ma rogi - o sa incerc !
Daca nu pot - o sa caut!

Seat Toledo 1.9 TDI Signo - ASV - 140 CP - ESP - 2002
 
Claudiu Nicusor
Subiect Autor
Mesaje: 2
Membru din: 27 Noi 2013, 19:05

Re: Probleme!!! instalatia de racire

08 Ian 2014, 12:54

Salutari tuturor si un an nou fericit si mult mai prosper :drive
Am si eu o problema,cand pun contactu cu chei se aprinde SERVICE in bord acolo unde inidica km marcursi de masina se aprinde de 3-4 ori si imi apre iar km cum este normal ,este vorba de un Seat ibiza 1.9 tdi 81kw 6k diN 2001
Daca binevoiti sa imi spuneti o parere este bine venita.


va multumesc
cu respect :cheers
 

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 20 vizitatori