Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Ulyse
Subiect Autor
Mesaje: 51
Membru din: 02 Noi 2015, 11:48
Localitate: Timisoara

Switch motor

08 Ian 2018, 19:12

Salut ,

A facut cineva switch de la 1.4mpi la 1,4 16 v sau 1.6 16v ? Ce modificari mai include un asemenea schimb in afara de motor , ce alte piese mai sunt necesare de la masina donatoare ?

Multumesc .
Seat Cordoba 2001
1.9 ASV
Ex :Seat Ibiza 2001
1.4 , 60 CP
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Switch motor

08 Ian 2018, 20:12

Presupun ca vrei un sfat pertinent ...

Se poate face, relativ ușor. Însă nu inteleg motivele. Toate motoarele enumerate de tine sunt niste jeguri. Puturoase si cu consum mare.

Dacă tot vrei sa schimbi motorul, schimbă-l cu unul turbo.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini
 
Avatar utilizator
Ulyse
Subiect Autor
Mesaje: 51
Membru din: 02 Noi 2015, 11:48
Localitate: Timisoara

Re: Switch motor

08 Ian 2018, 20:59

Cosmin diferenta de la 60 la 100 de cai e suficienta ... iar turbo nu l-am luat in calcul pentru ca nu l-am gasit la vanzare si oricum consuma mult mai mutl decat cele enumerate de mine.
Seat Cordoba 2001
1.9 ASV
Ex :Seat Ibiza 2001
1.4 , 60 CP
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 453
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Switch motor

08 Ian 2018, 22:02

De acord cu Cosmin, iar daca motivele/cerintele tale sunt +/-100cp si consum mic -----> diesel. Pe generatia ta ai cateva optiuni de 1.9tdi la 90-110cp.
 
Avatar utilizator
Ulyse
Subiect Autor
Mesaje: 51
Membru din: 02 Noi 2015, 11:48
Localitate: Timisoara

Re: Switch motor

08 Ian 2018, 22:15

RAR-ul nu omologheaza astfel de switch-uri , daca vroiam diesel cumparam una , dar eu nu vreau sa schimb masina .
Seat Cordoba 2001
1.9 ASV
Ex :Seat Ibiza 2001
1.4 , 60 CP
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 453
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: Switch motor

09 Ian 2018, 08:17

Daca vrei sa reinventezi apa calda, spor la treaba.
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Switch motor

09 Ian 2018, 12:32

Salut,

La un motor bxw ajung si la 15% vara prin oras si asta fara sa particip la curse... asa in coloana, 40 la ora... :D
Daca vreau sa plec repede de la semafor ori sa traversez o intersectie decuplez clima, altfel bag piciorul in acceleratie la intrare si incepe accelerarea la iesirea din intersectie...
Motorul de 1.2 de pe Fabia ii mai nervos si mai duios la consum.
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion

 
Avatar utilizator
Ulyse
Subiect Autor
Mesaje: 51
Membru din: 02 Noi 2015, 11:48
Localitate: Timisoara

Re: Switch motor

09 Ian 2018, 13:20

Va rog sa va abtineti de la pareri si carcoteli , nu ma intereseaza consumul altor motoare si nici sa reinventez apa calda .Ma intereseaza sa stiu daca este cineva care a facut acest switch intre AUD si APE, AUA, AQQ, AUB( motoare de 1.4) , AEH, AKL, APF, AUR , ALM (moatoare de 1.6) si ce implica pe langa motor ca piesa principala. Multumesc
Seat Cordoba 2001
1.9 ASV
Ex :Seat Ibiza 2001
1.4 , 60 CP
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Switch motor

10 Ian 2018, 09:45

Ma repet.. Nu merita.

Dacă totuși te încăpățînezi, dacă nu faci personal operatiunea o sa te rupa costurile de manoperă.

Eu am făcut swap pt un client de la 1.4 MPI la 1.8 T pe golf 1J si manopera a fost de 1.500 de euro. Plus piesele- motor, cutie, planetare, sistem de frânare etc. Eu am avut si avantajul ca am avut masina donatoare in curte si nu mi-am batut capul cu omologare si înmatriculare si alte mizerii. Mașina a fost făcută pt track.

În cazul tau, ai nevoie de motor, suporti motor, instalație electrică motor, ECU, immo (la 6K ai imi separat). Dacă nu se potriveste cutia care e pe masina, mai ai nevoie si de cutie plus planetare si eventual suport cutie. Plus contact si butuc usa schimbat daca vrei si immo funcțional. Dacă faci immo off (la modelul tau cred ca doar clonare e posibil) atunci de piesele din ultimul paragraf nu ai nevoie. Si nici cablaj ECU- immo.

Partea mecanica e treaba usoara. Partea electrica o sa te rupă. Daca nu ai diagramele de la ambele motorizari nici nu are rost sa te apuci.

Dacă după tot ce ti-am scris încă vrei sa te apuci de chestia asta, adică să iti cumperi motorul si ce mai trebuie si sa plătești pe cineva sa faca lucrarea si dupa aia sa te duci si la RAR sa omologhezi, totul pt o ibiza 6K, cred ca iti lipseste ceva. După orice standard vrei tu. Doar omologarea o sa te coste cat o masina second cu motor de care vrei tu.

Vinde ce ai, mai pune câteva sute de euro și iti iei MPI ul mult visat. E cel mai simplu, ieftin, logic lucru pe care il poti face.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori