Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Leonidas25
Subiect Autor
Mesaje: 1
Membru din: 02 Noi 2014, 20:48

Probleme Cordoba 2002

02 Noi 2014, 20:51

Ideea este in felul urmator...motorul vechi l-am facut praf. Dupa ce am constatat ca manopera la service ma cam usuca de bani, am ales sa merg la un mecanic recomandat de cineva ( mai exact la pomul laudat). Dupa ce a dat motorul jos de pe masina a vazut ca tachetii sunt praf, pompa de apa si cea de ulei la fel; asa ca am ales sa cumpar motor de la dezmembrari acelasi cod. Totul bine si frumos pana aici, acum urmeaza problemele : Am dus la mecanic motorul, ambreiaj nou, pompa apa noua, cablu de ambreiaj nou. Dupa ce le a montat am luat masina, si vreo doua ore sa zicem intra ok in viteaza, apoi pedala s-a slabit avea o cursa moarta, se auzea rulmentul la relanti in special cand calcam pedala pana la capat si cand calcam pedala si trecea de acea cursa moarta. Din diferite motive nu am mai revenit la acelasi mecanic ( raspunsul lui dupa ce i am zis de asta, de la mine cand ai plecat masina mergea). Asa ca am ales sa merg la un service, acolo am montat un alt cablu de ambreiaj de o calitate mai buna la recomandarea mecanicului, tot asa avea o cursa moarta, a mai tras de el pe acolo...acum sta ok cablul dar intra fff greu in viteze, in primele 4 in special, agata...apas o data, apoi trebuie sa mai imping odata si abia intra, si se aude si ca un harcait cand apas pedala. Nici nu stiu ce sa mai fac, m-am saturat de cati bani am bagat si tot nu merge cum trebuie.Aveti idee ce poate fi? Mai e si chestia cand pun frana mai brusc se duce dreapta tare. Apoi poate mi se pare mie sau nu stiu cum sa explic, parca sta motorul in tensiune, se incalzeste repede si intra al doilea ventilator.
 
Avatar utilizator
Hoffmann
Mesaje: 86
Membru din: 25 Iun 2010, 16:09
Localitate: Iasi

Re: Probleme Cordoba 2002

10 Noi 2014, 10:40

Sa o luam punctual :

1. Harcaitul de care zici tu la pedala de ambreiaj : sub pedala este un arc si un sistem pe care culiseaza cablul de ambreiaj. Vezi acolo sa fie toata treaba ok. Din proprie experienta te sfatuiesc sa-ti cumperi cablu de ambreiaj cu autoreglaj... e mult mai bun si precis decat cel cu reglaj manual ( am patit-o pe propria piele ). In al doilea rand roaga mecanicul sa-ti verifice furca ambreiajului ( cea care se vede la motor, de care vine prins capatul cablului de ambreiaj ). In al treilea rand roaga mecanicul ( unul bun ) sa verifice cat de bine a fost montat ambreiajul ).Schimba uleiul la cutie. Faptul ca iti intra extrem de greu in viteze tind sa cred ca este o problema din cele care le-am precizat mai sus.
2. Cand pui frana masina trage dreapta : defect la sistemul de franare...verifica placute, discuri, furtune, etriere, schimba lichidul de frana si aeriseste bine franele. Verifica sabotii pe spate...pistonasele de frana de pe rotile spate se pot bloca, mergi cu o roata franata si asta duce la alte probleme neplacute. Nu in ultimul rand verifica unghiurile sa fie corecte....daca masina ta trage dreapta si cand e pe liber clar e o problema de unghiuri sau jante/anvelope defecte sau probleme in sistemul de directie.
3. Motorul sta in tensiune si intra al doilea ventilator ... nu prea am inteles asta dar sa o luam logic. Cauzele posibile ar putea fi : pompa de apa nu este montata corect sau nu este cea potrivita pentru motorul tau, antigelul este de proasta calitate, uleiul nu ajunge in tot motorul ( ziceai ca ai schimbat si pompa de ulei ) deci si de aici poti sa incalzesti motorul repede. O chestie ciudata care nu o inteleg e ca la tine pornesc cele doua ventilatoare pe rand. La Cordoba mea au doua turatii, turatii sau trepte de viteza. Intotdeauna la mine ventilatoarele pornesc in pereche indiferent daca pornesc la treapta 1 sau 2 a vitezei lor. Daca tie iti pornesc ventilatoarele pe rand ceva nu cred ca e ok.

Si un sfat prietenesc : nu te mai du la mecanici care iti baga pastila cu "la mine masina mergea, nush ce i-ai facut tu dupa ce ai plecat de la mine". Gaseste un mecanic bun si fa reparatii doar la el pentru ca asa eviti ca toti "mecanicii" sa faca experimente pe masina ta si e foarte bine ca mecanicul tau sa stie istoricul masinii tale. E la fel cu medicu si cu popa...nu-i bine sa-i schimbi des ci e bine sa te opresti la unul bun.

Stima.
Drumuri bune !!!

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori