Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
daimio
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

08 Noi 2010, 21:56

In forma actuala, cel putin in formularile poate insuficient de complete pe care le-am vazut pana acum, legea pare a fi o mare porcarie.
Desi porneste de la o premiza corecta.

Va marturisesc ca, dupa ce am analizat putin niste date si mi-am mai adus aminte de niste chestii pe care le stiam deja, am ajuns la concluzia inspaimantatoare pentru mine ca aplicarea legii in forma actuala va duce la marirea numarului de accidente de circulatie foarte grave sau chiar mortale pe soselele superbei patrii.

Pare paradoxal, la prima vedere, dar daca ne gandim un pic mai bine, s-ar putea sa cadem cu totii de acord asupra acestei afirmatii.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

08 Noi 2010, 22:21

De curiozitate, eu oricum am cauciucuri de iarna de cand am cumparat masina.
De ce vor creste accidente?...
Pentru ca se vor opri mai bine masinile cand pun frana?, poate ai dreptate si in mine a intrat un doctor cu un seat leon, grabit ca`i fata o catea si eu am oprit el sa oprit in mine ca avea gume de vara...
Daca era comerciala legea aparea de multa vreme, dar probabil cineva sa gandit ca la noi prea se intrece masura, am vazut inconstienti care aveau pe masini gume atat de tocite ca nici nu se mai cunosteau urmele de profil, asta iarna si sa nu-mi spui ca manifesti o mare bucurie si exaltare cand stai cate o ora in blocaj pe cate o straduta cu sens unic unde a ramas un mjeserias din asta inzapezit...
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
daimio
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

08 Noi 2010, 23:15

Nu-ti spun.
Iti spun doar ca eu vorbeam de numarul de accidente grave, soldate cu victime omenesti, chiar cu morti, care din punctul meu de vedere se inscriu intr-o alta categorie decat tamponarile usoare.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Spybari
Mesaje: 490
Membru din: 15 Sep 2009, 19:26
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

08 Noi 2010, 23:18

Il her, tu alte tari in afara de germania si austria mai stii din europa? si tot nu ai dat o explicatie la intrebarea care ti-a pus-o un coleg, ce legatura are ala cu tiru "fericit", cu cauciucurile de iarna sau amenda pe care a primit-o? aici nu se discuta despre valoarea amenzilor intre tari. si apropo, cand o sa castigi tu cat un neamt sau austriac atunci sa mai dai exemple de genul acesta. fa o balanta intre salarii si dupa aceea comenteaza. sunt atat de multe diferente incat...drumuri etc, etc... ai venit cu niste comparatii de 2 bani.
Opel Vectra 1.6 101 Cp Hatchback
Think global,not local!
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

08 Noi 2010, 23:31

Singurul scenariu care ar putea sustine afirmatia lui Norin ar fi, din punctul meu de vedere, urmatorul:

1) Anvelopele de iarna sunt obligatorii intre Noiembrie si Martie, deci, pot fi folosite fara probleme drept "all season", ca vorba ceea, nu e interzis sa le tii 365 de zile pe an si, dupa cum stim, romanii sunt, in general, mai "smecheri" (se bucura cand gasesc portite in legi) decat logici (nu pun in balanta criteriile de baza care diferentiaza anvelopele de vara de cele de iarna).

2) In sezonul rece, putini forteaza limitele masinii, dar in sezonul cald, vitezele sunt mai mari si cu atat vor fi mai grave urmarile cand aceste viteze mai mari vor fi atinse cu anvelope destinate unor alte conditii de drum si cu o cu totul alta compozitie decat a anvelopelor de vara (aderenta foarte redusa, indici de viteza inferiori anvelopelor de vara etc.)

Daca imi mai vin idei, va anunt :D
 
Avatar utilizator
Spybari
Mesaje: 490
Membru din: 15 Sep 2009, 19:26
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 00:14

Nicky, argumentele de genul acesta nu ma deranjeaza, legat de anvelope si capacitatile ei sau ca alte persoane sunt de acord cu hotararea luata de... :twisted: . Dar nu aberatiile de genul, ca in Germania.....in Austria...Romania nu are nimic din punct de vedere al infrastructurii, asemanator cu aceste tari, plus multe alte diferente.
Opel Vectra 1.6 101 Cp Hatchback
Think global,not local!
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 01:32

Ideea cu legea asta este buna insa aplicarea ei este de tot c****ul!!
Norin zice bine cu nr de accidente in crestere.Creierele grohaitoare ale celor care au elaborat legea nu au luat in calcul faptul ca vremea nu e cum vor ei si nici nu va fi indiferent cat ar incerca ei sa o CORUPA.
Asa cum anvelopele de vara la temp. sub 7 grade sunt aproapre nule, asa si cele de iarna la temperaturi ridicate isi pierd calitatile.La cum e vremea in momentul asta e absurd ca la 21 de grade sa pun anvelope de iarna.Intr-adevar ca mintile luminate cu lanterna ale multor romanasi vor ramane cu cauciucurile de iarna si vara ca doar nu sunt prosti ca restul sa dea bani pe 2 seturi de cauciucuri si sa plateasca si de 2 ori montajul ca doar e criza ce mama naibii si strangem cureaua (in jurul gatului).

Aplicarea legii e interesant cum se va produce pentru ca nici ei si nici conducatorii auto nu vor sti cand vreamea se va inrautatii.Exista probabilitatea ca pana in aprilie sa avem mai mult de 15 grade constant sau exista posibilitatea ca maine sa ninga dupa ce azi au fost 21 de grade.Asa ca va intreb care e rezolvarea corecta a ecuatiei?
Miercuri au fost anuntate din nou 21-22 de grade. Cum ii explic eu organului, daca ma opreste in baza legii de care vorbim, ca la temperatura actuala cauciucul lui de iarna e egal cu zero in caz de franare de urgenta (sa zicem) si ca se preteaza un cauciuc de vara pentru a rula in conditii de siguranta, avand in vedere ca el o sa ma oblige sa am cauciucuri de iarna de la 1 noiembrie?

Interesant va fi, deasemenea, ce spaga vor cere domnii cu "cashcheta" pentru a trece cu vederea nerespectarea legii de catre scursurile societatii?
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp

 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 07:34

In sfarsit o lege buna.
Orice minte ingusta care nu intelege de ce trebuie sa foloseasca anvelope de iarna IARNA nu a mai avut anvelope de iarna :yh
Anvelopele de iarna sunt cu indicele de viteza T care limiteaza viteza max la 190 km/h.Cati dintre voi aveti masini care sa depaseasca viteza asta? :yh :yh :yh
Singurul inconvenient pt. care eu nu folosesc anv. de iarna si vara este ca fac acestea au un zgomot in rulaj foarte mare.
Anv. de iarna au o aderenta mult mai mare decat cele de vara ,chiar si vara,si pe asfalt umed,si cum vreti voi.
Daca le folosesti vara se uzeaza mult mai repede.
Esti cocalar ,te crezi cel mai tare sofer si nu vrei sa iti pui anv. conform anotimpului= AMENDA :tongue
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
ll_her
Mesaje: 982
Membru din: 12 Mai 2008, 08:01
Localitate: Brasov

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 08:02

Stimate Spybari,
Am spus si mai sus ca a fost doar un exemplu acela cu soferul de TIR - mai bine citeste inainte sa deschizi gura ca nu ma repet pt. fiecare ... nou venit in topic!
Este normal sa iti pui cauciucuri de iarna - iarna si de vara - vara, presupun ca nu si la cocalarii din ... unde zapada intotdeauna vine pe neasteptate si ne i-a prin surprindere. Dar stim sa tipam ca unii si altii blocheaza drumurile in orase, pe DN-uri, etc.
Ai dreptate Romanica nu are nimic in comun cu Austria si Germania - ca infrastructura, salarii, ... si cocalari smecheri care se dau cu anvelope de vara si iarna cate 20-30-50 cm/h.
Intotdeauna in Romania se vor gasi macar jumatate de soferi care sa spuna ca ei nu au crezut ca va veni zapada atat de repede - chiar daca este mijloc de ianuarie - si ca au fost luati prin surprindere de vremea nefavorabila, sau ca nu au stiut din timp ca temperaturile pot scadea sub 5-7 grade in decembrie sau ianuarie ca nu a anuntat nimeni acest lucru.
Nu stiu de unde ai dedus tu ce venituri am - poate castig mai mult decat unul din Austria sau Germania - poate nu.
Da stiu/vazut mult mai multe tari din Europa - dar aici era vorba de tari in care este iarna (cat e si pe la noi) cu multa zapada.
Eu sustin incontinuare introducerea cat mai rapida a legii (macar si pentru a inchide gura carcatosilor si comentatorilor de forumuri cum esti si tu spybari) - sa nu mai vad prin Brasov tot felul de destepti, de prin alte parti (mai ales Bucuresti), cum patineaza in cate o intersectie sa plece de la semafor.
VR 46

SEAT Altea 1.4 TSI 125 CP Stylance - Mar Blue
Imagine
&
SEAT Leon 1.6 TDI CR 105 CP Copa Edition - Estrella Silver
&
Ex - SEAT Ibiza 1.4 TDI 70CP Fresc - Crono Yellow
 
Avatar utilizator
Spybari
Mesaje: 490
Membru din: 15 Sep 2009, 19:26
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 09:49

Pentru comentarii este creat un topic, pentru opinii...eu nu postez pentru a inchide gura cuiva ci pentru a imi exprima parerea.
Vreau sa numai umble iarna asta nici o ,masina de dezapezire. ca doar toata lumea va avea anvelope de iarna si va umbla ca un snowmobil :twisted: iar daca va ramane blocat...sa inceapa distractia. Iarna trecuta au fost destule situatii cand am impins la masini pe stradute si ramaneam eu blocat dupa aceea cu tot cu anvelope noi de iarna, cand e gheata pe jos, sunt egale cu zero.
Opel Vectra 1.6 101 Cp Hatchback
Think global,not local!
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 10:19

Scăderea temperaturii exterioare sub 7 grade Celsius impune, din raţiuni de siguranţă, trecerea la cauciucurile de iarnă.Concret, pentru a putea utiliza aceeaşi anvelopă atît vara, cît şi iarna, compoziţia chimică a amestecului de elemente din care este făcut cauciucul ar trebui să-i confere acestuia aceleaşi proprietăţi fizice (flexibilitate, aderenţă) şi tehnice (forţă de tracţiune, eficienţă la frînare, stabilitate etc.) atît la temperaturile scăzute, cît şi la cele ridicate. Ceea ce este imposibil.Deci nu vad ce rost are sa ne tot dam cu parerea fiecare, care merge cu anvelope de iarna vara si invers.Un lucru e clar: vrei sa te opresti la semafor iarna si sa si pleci de acolo pe zapada iei cauciuc e iarna, daca nu stai acasa!Anvelopele de iarnă permit o frînare de două ori mai scurtă pe zăpadă, decît pneurile de vară. Iar mobilitatea şi controlul asupra vehiculului pilotat pe zăpadă, mîzgă sau polei sînt net superioare, datorită compoziţiei speciale a cauciucului şi a gradului ridicat de fragmentare a benzii de rulare.Sa spui ca un cauciuc de iarna franeaza vara la fel de bine ca unul de vara este o ineptie.Da sunt de acord ca fac zgomot,ca se uzeaza mai repede s.a.m.d. Daca e asa de ce dracu mai fac cretinii astia cauciucuri de vara?Faceau doar de iarna si terminau balamucul.
Cat despre anvelopele all-season nu pot sa spun decat ca sunt o mizerie....vara nu e ca un cauciuc de vara,iar iarna nu e ca unul de iarna.
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp
 
daimio
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 10:28

Nicky, Ovi_King, sunt alaturi de voi in privinta argumentelor voastre. Adica:

- prima contradictie care mi-a sarit in ochi a fost ca textul vorbeste despre obligativitatea de a echipa masina intre 1 nov. - 31 martie cu pneuri de iarna, fara sa vorbeasca de obligativitatea de a folosi pneuri de vara in restul anului. Vorbim deci de 5 luni acoperite, teoretic, de reglementari corecte, si de 7 luni neacoperite, in care alegerea pneurilor este lasata exclusiv la latitudinea soferului. Urmarile - alegerile - vor fi usor de anticipat, in ceea ce priveste soferul de romania.

- a doua chestiune se refera la situatia temperaturilor si precipitatiilor pentru aceste 5 luni. Aseara am studiat putin niste grafice in legatura cu asta si am vazut ca in cel putin o treime din timp, temperaturile nu justificau utilizarea anvelopelor de iarna. In ce priveste precipitatiile, a fost seceta in mai mult de trei sferturi din timp, iar in rest, ponderea ploaie / ninsoare a fost cam la jumatate. Graficele pe care le-am urmarit se refera la jud. Cluj, intre anii 2004-2008. In plus, este mai mult decat evidenta o tendinta de crestere a mediilor de temperatura per ansamblu, simultana cu o scadere a precipitatiilor. Nu va mai incarc... Concluzia mea este ca guvernantii ne vor obliga ca in cel putin jumatate din perioada la care se refera legea, sa circulam cu pneuri neadaptate temperaturilor si precipitatiilor. Si este vorba de jumatatea in care viteza de deplasare este mult mai mare.

- a treia chestiune se refera la specificul circulatiei rutiere pe timp de iarna fata de vara. Care, mai ales in cazul caderilor masive de zapada, este ingreunata (cauzele nu le discut acum, le stiti cu totii) dar, statistic, este mult mai sigura in ce priveste numarul de accidente mortale decat circulatia de vara. Creste enorm numarul tamponarilor usoare, dar scade brusc numarul accidentelor grave. E o chestie care se petrece peste tot in lume, indiferent de infrastructura, si e clar de ce: viteza de deplasare si implicit viteza la impact.

- a patra chestie e puterea de cumparare a soferului din Ro. Probabil 50-60 % din cei care isi vor achizitiona pneuri de iarna acum, obligati, vor prefera sa plateasca cat mai putin pe ele. Tind sa cred ca, in parte datorita veniturilor, in parte datorita speculantilor, in parte datorita neconstientizarii riscurilor, acestia se vor indrepta spre second-hand option, si chiar si de acolo, isi vor cumpara cele mai ieftine pneuri gasite. Deci, cele mai proaste si mai periculoase. Concluzia este ca pe strazi se vor gasi brusc un numar imens de masini echipate necorespunzator, cu pneuri uzate pana la sau mai mult decat gradul pana la care mai ofera siguranta. Si care vor merge tare, pentru ca nu e zapada pe jos si pentru ca nu cunosc limitarile unui pneu de iarna utilizat in conditii de vara sau "capacitatile" unui pneu uzat la limita, in conditii de ploaie, de exemplu. Accidentele grave de circulatie au loc in mare masura datorita pierderii aderentei. Franarea nu a fost destul de buna, uneori accelerarea nu a fost suficienta sau virajul nu a fost destul de strans, toate astea, desigur, la viteze relativ mari. Aderenta este data de calitatea contactului intre pneu si suprafata de rulare si depinde atat de calitatea pneului, cat si de calitatea solului.

Si mai sunt si alte argumente... Poate mai vorbim, mai tarziu.
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 11:00

bine zis Norin...eu am testat-o pe pielea mea...anvelopele de iarna care sunt mai mici in cazul meu...pe 16, fata de cele de vara pe 18...nu au aceleasi performante la viteze mari, franari mai serioase si accelerari in forta - pe scurt pentru condusul mai sportiv nu prea sunt bune! in schimb pe zapada sunt extraordinare - dar asta am testat-o 10% din timpul cat au fost pe masina iarna trecuta.
Cristi: exista anvelope de iarna si cu alti indici de viteza - "H"-uri de exemplu, depinde de cati bani vrei sa dai pe ele...si da este posibil sa mergi mai tare de 190 :tongue
ca o regula generala: majoritatea masinilor care circula pe strazile noastre nu sunt corect intretinute/echipate :(
 
daimio
Mesaje: 744
Membru din: 21 Noi 2009, 09:03

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 11:07

10% zici, Bubu?
Deci mai putin decat in calculelele mele...
Si ma gandesc ca tu ti-ai pus noi, cu garantie si nu chiar cele mai ieftine de pe piata...
Power is nothing without control...
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 11:31

cam asa ceva Norin - noi, cu garantie, am dat anul trecut in jur de 400 RON pe o anvelopa pe 16 - nici prea prea, nici foarte foarte...dar recunosc ca eu nu sunt consumatorul tipic in domeniul auto: revizii, piese, benzina - nu incerc sa fac rabat deloc, pentru ca nici nu m-as pricepe sa fac diverse combinatii, si nici nu mi se pare ok pe termen lung! :)

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori