Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1098
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 11:33

cristi_mky scrie:
Anv. de iarna au o aderenta mult mai mare decat cele de vara ,chiar si vara,si pe asfalt umed,si cum vreti voi.

Hai ca aici vorbesti prostii si imi permit sa te contrazic LIL-ule...nicioadata anvelopele de iarna nu au aderenta buna vara si mai ales pe ploaie...sunt sanie!!! Ti-o zic si din proprie experienta si din caracteristicile specifice fiecarei anvelope! Nici cele de vara nu au toate aderenta buna pe ploaie...Dar iarna sunt de iarna si vara de vara si punct!!! Fiecare are aderenta mai buna pentru anotimpul pentru care e facuta!!
Si eu sunt pro anvelope de iarna, chiar le am montate pe alte jante, le tin vara in pod, spalate, curatate, puse in saci speciali etc, dar sunt contra perioadei de folosire pentru simplul motiv pentru care "te cert" pe tine acum! :D Temperatura inalta, anvelopa de iarna nu face fata!!! Sa le puna obligatoriu din 15 noiembrie pana la 1 martie si e perfect!!!
#ADVPERFORMANCE #INPOWERWETRUST
http://www.advperformance.ro
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 13:38

Ultimul proiect de act normativ din domeniul transporturilor rutiere şi anume reglementarea privind obligativitatea echipării autovehiculelor comerciale cu anvelope de iarnă, ar putea reprezenta pentru transportatori o problemă cu implicaţii majore în activitate, în lipsa unor formulări suficient de clare, care să permită interpretări.

Din acest motiv UNTRR a analizat cu multă atenţie acest proiect legislativ, legislaţia europeană în domeniu, precum şi legislaţia unor ţări europene privind circulaţia pe timp de iarnă.

În legislaţia din România în Reglementările din 8 decembrie 2005 privind omologarea individuală, eliberarea cărţii de identitate şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere (RNTR 7), aprobate prin Ordinul nr. 2132 din 8 decembrie 2005 şi modificate cu Ordinul 1275 din 22 decembrie 2009, se agreează la art. 111 următoarea definiţie pentru anvelope:

"Anvelopele utilizate pe vehicule trebuie să fie omologate în conformitate cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentul CEE-ONU nr. 30 sau Regulamentul CEE-ONU nr. 54, după caz."

Cum majoritatea statelor din Europa definesc ca fiind anvelope de iarnă cele care poartă inscripţia cu M+S sau M.S sau M&S, şi având în vedere şi Regulamentul CEE-ONU nr. 30 intrat în vigoare la 10 noiembrie 2007,

UNTRR propune definirea anvelopelor de iarnă astfel:

Anvelopele de iarnă sunt anvelopele omologate în conformitate cu Directiva 92/23/CE a Consiliului din 31 martie 1992 privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, şi având inscripţia M+S sau M.S sau M&S, conform Regulamentul CEE-ONU nr. 30.

UNTRR propune ca anvelopele de iarnă să fie montate doar pe axa/axele de tracţiune, iar pentru autovehiculele peste 3,5 t anvelopele să fie marcate pe lateral/flanc cu inscripţia M+S/M&S/M.S. In cazul anvelopelor reeşapate pentru autovehiculele peste 3,5 t inscripţia M+S/M&S/M.S. se regăseşte amprentată pe lateralul/flancul benzii noi de rulare aplicate prin reeşapare. Pot fi anvelope profil direcţie faţă, care se reşapează cu profil tracţiune M+S.

Simbolurile folosite M = mud = noroi şi S= snow = zăpadă.

UNTRR consideră că definiţia privind anvelopele de iarnă cuprinsă în legislaţia europeană poate fi utilizată în legislaţia privind utilizarea echipamentelor de iarnă din România, totodată atenţionând asupra formelor legale privind modalităţile prin care organele de control vor putea constata dacă anvelopele respectă sau nu legislaţia.

UNTRR este conştientă de importanţa utilizării în condiţii de iarnă a anvelopelor corespunzătoare, dar în acelaşi timp consideră că obligativitatea utilizării acestora o perioadă lungă de timp (1 noiembrie -15 martie), trebuie corelată cu condiţiile meteo (de ex: pe 1 martie dacă temperatura este de peste 7oC, drumul este uscat, autorităţile nu ar trebui să aplice amenzi).

Reamintim că potrivit legislaţiei din România, adâncimea minimă a profilului anvelopelor este de 1,6mm la autoturisme şi de 1,8 mm la vehiculele >3,5 t.

Ţări din Europa care definesc anvelope de iarnă în conformitate cu reglementările europene:

AUSTRIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Este obligatorie montarea pneurilor de iarnă pe cel puţin o axă motoare pentru toate autovehiculele de transport călători şi marfă de peste 3,5 tone în fiecare an între 1 noiembrie şi 15 aprilie. Adâncimea minimă a profilului pneurilor de iarnă diagonale trebuie să fie de 6 mm şi 5 mm pentru pneurile radiale. Pneurile trebuie să fie inscripţionate cu M+S, M.S. sau M&S. Pentru camionetele de 3,5 t sau mai puţin, pneurile de iarnă purtând indicaţia M+S trebuie montate pe cele patru roţi.

Vehiculele care transportă pasageri cu mai mult de 8 locuri, fără cel al şoferului, trebuie să fie echipate cu pneuri de iarnă pe cel puţin o axă motoare în perioada 1 noiembrie - 15 martie. Adâncimea profilului pentru pneurile de iarnă este de 6 mm şi 5 mm pentru cele radiale de iarnă. Pneurile trebuie să aibă inscripţia M+S, M.S. sau M&S.

SUEDIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Este obligatoriu pentru toate vehiculele cu o MMA de 3,5t sau mai puţin să fie echipate cu pneuri de iarnă între 1 decembrie şi 31 martie atunci când condiţiile meteo sunt nefavorabile. Adâncimea minimă a profilului este de 3mm. Pneurile trebuie să aibă marcajele M+S, M-S, M.S., M&S sau Mud (Noroi) şi Snow (Zăpadă). Dacă vehiculul are o remorcă, regula se aplică şi acesteia. În fiecare an, când condiţiile meteo o cer, între 1 decembrie şi 31 martie, este obligatorii pentru toate vehiculele cu o MMA peste 3,5t să fie echipate cu pneuri (de iarnă sau vară) cu o adâncime minimă a profilului de 5 mm. Această adâncime nu se aplică pneurilor de pe remorcă.

CEHIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Este obligatoriu pentru toate vehiculele transport pasageri şi marfă de peste 3,5t să fie echipate cu pneuri de iarnă pe toate axele motoare în perioada 1 noiembrie şi 30 aprilie pe acele tronsoane de drum indicate prin panouri indicatoare cu semnul "Zimni vybava" (echipament de iarnă).. Profilul minim este de 6 mm. Pneurile trebuie să poarte indicaţia M+S, M.S. sau M&S.

Este obligatoriu pentru toate vehiculele de 3,5t sau mai puţin să fie echipate cu pneuri de iarnă pe toate roţile în perioada 1 noiembrie - 31 martie pe acele tronsoane de drum indicate cu panouri rutiere. Adâncimea minimă a profilului este de 4 mm.

Pneurile trebuie să poarte indicaţia M+S, M.S. sau M&S Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă.

SLOVACIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Din 1 februarie 2009, în condiţii de iarnă cum ar fi zăpada sau gheaţa, este obligatoriu pentru toate vehiculele transport pasageri cu mai mult de 8 locuri (fără cel al şoferului) precum şi vehiculele de marfă < 3,5t să fie echipate cu pneuri de iarnă. Pneurile trebuie să poarte inscripţia M+S, M.S. sau M&S.

SLOVENIA (obligatoriu pentru camionetele de maxim 3,5t)

Sunt considerate pneuri de iarnă cele care au indicativul "m+s" şi care au o adâncime a profilului de cel puţin 4 mm. Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă.
Alte exemple de ţări din Europa care prevăd in legislaţie anvelope de iarnă

BELGIA (recomandat, nu obligatoriu)

Adâncimea minimă a profilului este 1,6 mm. Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă. Cu toate acestea, când este justificat de condiţiile atmosferice, Ministerul Mobilităţii poate să autorizeze utilizarea lor ca o măsură excepţională şi în cadrul condiţiilor stabilite.

CROAŢIA

În condiţii meteorologice de iarnă, vehiculele, trebuie să aibă cel puţin 2 pneuri de iarnă pe axa motoare sau pneuri radiale de vară pe toate roţile. Profilul pneurilor trebuie să aibă cel puţin 4 mm adâncime Utilizarea pneurilor antiderapante este interzisă.

FINLANDA

Pneuri de iarnă obligatorii pentru vehiculele <=3,5t MMA, din decembrie - în februarie. Profilul minim este de 3,0 mm; nu este obligatoriu pentru vehiculele > 3,5 t MMA, totuşi profilul trebuie să fie de >1,6 mm.

ITALIA (recomandat, nu obligatoriu)

Articolul 6 din Codul Rutier stabileşte că autorităţile competente indică prin marcaje rutiere obligativitatea utilizării echipamentului antiderapant în cazul în care există zăpadă sau gheaţă.

NORVEGIA (recomandat, nu obligatoriu)

Vehiculul trebuie să aibă pneuri de iarnă dacă se utilizează drumuri pe care există zăpadă şi gheaţă. Adâncimea minimă a profilului trebuie să fie de minimum 3 mm (adâncimea recomandată este de 5 mm). Pneurile antiderapante sunt interzise între prima zi de luni care urmează după lunea de Paşte şi 31 octombrie dacă condiţiile atmosferice nu le cer. În Nordland, Troms şi Finnmark pneurile de iarnă sunt interzise în perioada 1 mai şi 15 octombrie. Autorităţile pot face excepţie de la această reglementare.

POLONIA (recomandat, nu obligatoriu)

Nu există nici o legislaţie specifică privind utilizarea pneurilor de iarnă. Cu toate acestea, articolul 66.1 din Legea drumurilor stipulează că vehiculul trebuie să fie construit, echipat şi menţinut astfel încât utilizarea acestuia să nu pericliteze siguranţa celor care se află în vehicul sau siguranţa celorlalţi participanţi la trafic. Este interzisă utilizarea pneurilor care sunt permanent montate cu echipament antiderapant.

MAREA BRITANIE (recomandat, nu obligatoriu)

Nu sunt obligatorii; Pentru vehiculele care au mai mult de 8+1 locuri aşezate sau o MMA >3,5 t, profilul minim legal trebuie să fie de 1mm pe 3 din banda de rulare şi aceasta pe toată circumferinţa pneului. Pentru vehiculele care nu depăşesc 3,5 t, profilul minim legal este de 1,6mm pe 3 din partea centrală a benzii de rulare şi aceasta pe toată circumferinţa pneului.

În ţări ca BULGARIA, DANEMARCA, GEORGIA, IRLANDA, MOLDOVA, OLANDA, PORTUGALIA, RUSIA, SPANIA, TURCIA nu sunt prevăzute în legislaţie utilizarea anvelopelor de iarnă.
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 13:40

Norin sau altii interesati sa va exprimati o opinie: dialog.social@mt.ro - pana pe 11 Nov se mai primesc propuneri de modificare pentru proiectul acestei ordonante. Nu stiu daca o sa se tina seama, dar macar sa ne facem datoria (nu e obligatie).
 
tibetan_afurisit
Mesaje: 955
Membru din: 10 Ian 2009, 16:53
Localitate: Braila

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 14:24

am urmarit cu interes polemicile voastre,am si eu un punct de vedere,pe mine personal ma lasa rece legea cu anvelopele de iarna,de ce? atit timp cit la braila nu se face o dezapezire (aceasta facindu-se natural de la razele soarelui ) fie ca ai anvelope de vara, fie ca ai de iarna nu iesi din parcare,daramite sa te mai si plimbi pe strazi unde se formeaza șanturi si ramin cu cordoba suspendata pe burta.O lege pentru obligativitatea curatarii drumurilor era mai necesara,asadar vrind nevrind,masina va ramine inchisa intr-o hala la serviciu de la primii fulgi de zapada pina la primavara,asta daca o sa avem aceiasi iarna ca anul trecut cind la braila a fost permanent zapada pina tirziu in primavara (da zapada nu gluma ).Sau,poate,cine stie,guvernantii vor da o lege pentru.....obligativitatea de a dota autovehicolul cu șenile! :yh
Seat Cordoba 1,4/100CP
http://exmeislibris.blogspot.ro/
Psihologu' de serviciu.
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 22:19

lau_03 scrie:
cristi_mky scrie:
Anv. de iarna au o aderenta mult mai mare decat cele de vara ,chiar si vara,si pe asfalt umed,si cum vreti voi.

Hai ca aici vorbesti prostii si imi permit sa te contrazic LIL-ule...nicioadata anvelopele de iarna nu au aderenta buna vara si mai ales pe ploaie...sunt sanie!!! Ti-o zic si din proprie experienta si din caracteristicile specifice fiecarei anvelope! Nici cele de vara nu au toate aderenta buna pe ploaie...Dar iarna sunt de iarna si vara de vara si punct!!! Fiecare are aderenta mai buna pentru anotimpul pentru care e facuta!!
Si eu sunt pro anvelope de iarna, chiar le am montate pe alte jante, le tin vara in pod, spalate, curatate, puse in saci speciali etc, dar sunt contra perioadei de folosire pentru simplul motiv pentru care "te cert" pe tine acum! :D Temperatura inalta, anvelopa de iarna nu face fata!!! Sa le puna obligatoriu din 15 noiembrie pana la 1 martie si e perfect!!!

Nenea contabilu'
lasa oamenii mari sa se ocupe de problemele serioase.
Intreaba-l pe Octa ,cu care cauciucuri are aderenta mai mare vara,cu cele de plastic(vara) sau cu cele din cauciuc moale!!!
Anvelopa de iarna nu se foloseste vara deoarece face mai mult zgomot,se deterioreaza(devine aproape de vara) si se uzeaza mult ,mult mai repede.
De ce oare???
Pentru ca frecarea cu asfaltul e mult mai mare!
frecare mai mare=aderenta mai mare
Asta e realitatea,fie ca va convine sau nu.
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 22:25

Bubulutza scrie:
bine zis Norin...eu am testat-o pe pielea mea...anvelopele de iarna care sunt mai mici in cazul meu...pe 16, fata de cele de vara pe 18...nu au aceleasi performante la viteze mari, franari mai serioase si accelerari in forta - pe scurt pentru condusul mai sportiv nu prea sunt bune! in schimb pe zapada sunt extraordinare - dar asta am testat-o 10% din timpul cat au fost pe masina iarna trecuta.
Cristi: exista anvelope de iarna si cu alti indici de viteza - "H"-uri de exemplu, depinde de cati bani vrei sa dai pe ele...si da este posibil sa mergi mai tare de 190 :tongue
ca o regula generala: majoritatea masinilor care circula pe strazile noastre nu sunt corect intretinute/echipate :(

Bubu draga,
tu faci parte din AIA putini care trec de 190 (reali nu pe ceas)
Tu nu vezi ca romanasu' nostru nu isi cumpara anv. de iarna, T-uri.
Cum sa isi cumpere ZR-uri care sunt de 3 ori mai scumpe.
Te pup :love3:
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

09 Noi 2010, 23:59

Anvelopele de vara pun mai mult cauciuc in contact cu drumul (pata de contact efectiva), de aceea imbunatatesc tractiunea, confera o deplasare mai lina, scot mai putin zgomot si confera o aderenta sporita pentru franare si viraje, ceea ce poate inseamna foarte mult intr-o situatie de urgenta. Anvelopele de vara folosesc un cauciuc mai tare pentru profil (suprafata in contact cu drumul) si asta le confera o rezistenta mai buna in timp si indici de tractiune mari pe asfalt cald. Anvelopele de vara se inmoaie odata cu cresterea temperaturii.

Anvelopele de iarna au un profil mai deschis (mai rar) pentru a imbunatati tractiunea, asemenea unei shenile in zapada afanata. Anvelopele de iarna folosesc un cauciuc mai moale tocmai pentru a inlesni plierea profilului si implicit imbunatatirea tractiunii pe gheatza. Uzura lor se produce mai rapid pe timpul verii si sunt predispuse la patinaj si derapaje la viteze mici, ceea ce va reduce simtitor securitatea. Pe carosabil ud, vara, sunt foarte periculoase. Anvelopele de iarna se inmoaie odata cu scaderea temperaturii.

Anvelopele All-Season sunt mai putin performante vara decat cele de vara; anvelopele all-season sunt mai slabe iarna decat cele de iarna. Cred ca si Cristi e de acord cu aceasta comparatie all season vs. summer/winter :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=clSC7APitaQ[/youtube]

Va las pe voi sa hotarati daca ceea ce am insirat mai sus e adevarat sau nu.

 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1098
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

10 Noi 2010, 00:22

Nicky :hi :hi :hi
#ADVPERFORMANCE #INPOWERWETRUST
http://www.advperformance.ro
 
Avatar utilizator
Ovi_King
The King
Mesaje: 2647
Membru din: 03 Dec 2008, 22:50
Localitate: Bucuresti

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

10 Noi 2010, 00:25

nicky ai pus punctul pe i (grec)
Bv acum sper ca se vor inchide orice discutii cu privire la versusul allseason- winter tyres
Ex: SEAT CORDOBA 1.9TDI RBN Stage 1,Pioneer DVD avh-P3100 head-unit,Blaupunkt VA 475 amplifier, JBL GTO-1204 subwoofer, Dectane Dayline headlights
Rosu Emocion

Actual: RENAULT MEGANE 2 SEDAN 2.0 16v. / CHEVROLET CAPTIVA 2.2 D AWD 184cp
 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1098
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

10 Noi 2010, 00:47

Cristi, nu mi-o lua in nume de rau, dar orice contabil, oricat de tamp ar fi si tot si-ar da seama ca ai dat cel mai aiurea argument existent!!! :yh Apreciez umorul!!
Promit ca nu mai fac off-topic! :D
#ADVPERFORMANCE #INPOWERWETRUST
http://www.advperformance.ro
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

10 Noi 2010, 07:02

Bene Lau,
la vara facem un mic experiment.
Mergem amandoi cu 200 si franam,eu cu cauciucuri de iarna si tu iti pui de vara.
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

10 Noi 2010, 12:28

Ovi_King scrie:
nicky ai pus punctul pe i (grec)
Bv acum sper ca se vor inchide orice discutii cu privire la versusul allseason- winter tyres

Allseason nu e nici...nici :lol:
Sa nu ma intelegeti gresit,eu respect cu strictete folosirea anv. dupa anotimp.
Zic doar ca anv. de vara trebuie folosite doar vara.
Daca folosesti anv. de iarna hankook,dunlop,kumho vara,pe ud esti ca pe gheata :yh
Asta nu inseamna ca toate sunt asa.
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
Bynx
Meme
Subiect Autor
Mesaje: 1433
Membru din: 13 Mai 2009, 13:13
Localitate: Bucuresti

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

12 Noi 2010, 09:13

Pana una-alta, se pare ca s-ar razgandit alesii, legea intra in vigoare la anul

sursa: http://www.evz.ro/detalii/stiri/obligat ... 12168.html
Leon 5F
ex Seat Leon 1M 1.9 TDI

“Oh, people can come up with statistics to prove anything, Kent. 14% of people know that.” Homer Simpson
 
Avatar utilizator
minibogdan
Mesaje: 229
Membru din: 26 Iul 2010, 06:38
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

12 Noi 2010, 12:03

Am vazut si eu ca sunt mule controverse privind anvelopele ultilazate pe masina.

Parerea mea este ca anvelopele sa fie utilizate in functie de anotimp. Vara - Anvelope de vara, Iarna - Anvelope de iarna. Trebuie intai sa ne gandim la siguranta noastra si a celor din jur, si apoi la celelalte aspecte.

Nu cred ca omuletii aia de la fabrica de anvelope au facut testele alea degeaba.

:drive safe
SEAT AROSA ,50 HP ,999 cmc, AUC, Sport Exhaust
http://clubseat.eu/viewtopic.php?f=60&t=7579&st=0&sk=t&sd=a
 
Avatar utilizator
luci&dana
VIP
Mesaje: 2966
Membru din: 29 Noi 2007, 16:52
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Legislatie - Cauciucuri de iarna

12 Noi 2010, 19:12

nu conteaza daca intra in vigoare sau nu legea asta. prioritara este siguranta noastra si a celorlalti participanti. chiar daca nu ar exista o asemenea intiativa, tot sunt de parere ca fiecare conducator auto ar trebui sa aibe 4 anvelope de iarna...nu doar 2 si alea resapate. Pana la urma este o chestie de mentalitate. O chestie buna este ca se vor introduce obligatoriu de la anul si asa vor avea timp mai toti romanii sa isi cumpere pentru iarna viitoare ce le trebuie. Dar pana atunci...sa iesim cu bine si fara incidente din iarna asta
Seat Ibiza 1.4 16V 86 CP

În jurul nostru se afla unii oameni care îsi traiesc viata parca numai cu singurul scop de a ajunge la capatul ei.
NU Viteza ucide!!! INCONSTIENTA, PROSTIA, LIPSA DE EXPERIENTA, NEATENTIA, TERIBILISMUL ucide!

http://www.youtube.com/watch?v=m5fsEHeZ1I4

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 14 vizitatori