Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Remus
Membru Fondator
Subiect Autor
Mesaje: 4027
Membru din: 27 Noi 2007, 17:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

Ghid alegere CASCO

21 Mar 2008, 11:51

Prezentul ghid isi propune sa va ofere principalele informatii despre asigurarile casco. Datele oferite vor fi cele intalnite in majoritatea contractelor casco oferite de societatile de asigurari din Romania, fara insa a particulariza. Din acest motiv este posibil ca anumite aspecte sa difere in polita unui asigurator anume de cele indicate aici.

1. Ce este casco?
Casco este asigurare facultativa a autoturismului impotriva avariilor accidentale si furtului.
Casco nu tine loc de asigurare obligatorie (RCA).
De regula, asigurarea casco se ofera doar masinilor cu varste intre 0 ? 8 ani (majoritatea asiguratorilor), 0 ? 12 ani (anumiti asiguratori) sau masinilor de colectie.

2. La ce valoare se asigura masina?
Masina se asigura la o valoare cat mai apropiata de cea reala. Valoarea este stabilita de asigurator astfel:
- se stabileste valoarea de nou a masinii (cat a valorat respectiva masina cand avea 0 km la bord): pe baza facturii de achizitie de nou sau pe baza valorii de catalog (Schwacke, Eurotax, Apia)
- la valoarea de nou se aplica o uzura, pe baza unui tabel propriu fiecarui asigurator, in functie de varsta masinii (calculata de la data fabricatiei), ce se scade din valoarea de nou, obtinandu-se valoarea ramasa (valoarea la zi) a masinii
- optional, se adauga valoarea dotarilor suplimentare, obtinandu-se suma asigurata (SA).
!Atentie la inscrierea dotarilor masinii in polita: orice nu este in dotarea standard a masinii (cea de pe cataloagele producatorului) si nu e trecut in polita nu e asigurat.

3. Ce este fransiza?
Fransiza este acea parte din valoarea fiecarei daune pe care o suporta proprietarul masinii. Fransiza poate fi stabilita:
- in valoare fixa, aplicabila la fiecare dauna
- in procent din suma asigurata, aplicabila la fiecare dauna;
- in procent din valoarea fiecarei daune.
!Atentie mare la fransizele pe care le acceptati in polita! Diferenta intre 5% din valoarea daunei si 5% din suma asigurata este mare si va puteti pacali. De exemplu: la o masina asigurata pentru 10.000 euro, cu o fransiza la avarie partiala de 2% din suma asigurata (deci, de 200 euro), in cazul unei avarii a carei reparatie costa 450 euro, asiguratorul va plati 250 euro, iar proprietarul 200 euro; la o a 2-a avarie de 150 euro, asiguratorul nu va plati nimic, iar propritarul va plati toti cei 150 euro. In aceeasi situatie, daca fransiza era de 2% din valoarea daunei, asiguratorul platea la prima dauna 441 euro si proprietarul 9 euro, iar la a 2-a dauna asiguratorul platea 196 euro si proprietarul 4 euro.

4. Ce riscuri acopera casco?
Casco acopera doar daunele produse la autoturismul asigurat, atata timp cat acest autoturism este inscris legal in circulatie (inmatriculat provizoriu sau definitiv) si apartine proprietarului inscris in polita de asigurare (radierea masinii determina incetarea automata a politei casco, cu exceptia radierilor la sfarsitul contractelor de leasing).
Obligatia legala a unui asigurator casco este ca, in urma unui eveniment asigurat, sa plateasca readucerea autoturismului asigurat in starea dinanintea producerii evenimentului, prin reparare sau inlocuire.

Riscurile asigurate se impart in 4 mari categorii:
a. avarie partiala (accident in trafic, indiferent de cine este vinovat; avarie in parcare cu autor cunoscut/ necunoscut) = avarie a carei reparatie nu costa mai mult decat un plafon stabilit de asigurator (de regula 75-80% din SA).
b. avarie totala (situatia de avarie totala se stabileste de catre asigurator pe baza unui deviz de reparatie sau a unui memoriu tehnic din care reiese ca masina nu mai poate fi adusa in parametrii de siguranta specificati de producator, ambele documente se intocmesc de catre service specializat si autorizat RAR).
c. furt partial (furtul unor parti din masina, incl. roata de rezerva; tot la aceasta situatie se includ si avariile produse masinii de hot: geam spart, bord deteriorat, chiar si in cazurile de tentativa de furt)
d. furtul total (disparitia totala a masinii)
!Atentie mare la numarul de chei si telecomenzi pe care le detineti! La incheierea politei vi se cere sa declarati nr de chei si telecomenzi pe care le detineti la masina. In caz de furt total, asiguratorul va va solicita sa ii prezentati toate aceste chei si telecomenzi. Lipsa lor sau nedeclararea lor (asiguratorul verifica la producator, nr total de chei emise si inregistrate in computerul masinii) va determina neplata despagubirii. Fac exceptie cazurile in care la furtul masinii, soferul a fost deposedat de chei prin violenta sau sub amenintare.

Cf. legii, orice dauna la masina trebuie reclamata la politie (la sectia in raza careia s-a produs/constatat dauna). Aproape toti asiguratorii va vor solicita documentele emise de politie, pentru a va despagubi.

Asiguratorul va despagubi intotdeauna efectul unui risc asigurat, dar nu si cauza. De ex: daca ruperea unui pivot in mers determina rasturnarea masinii, asigurator va despagubi repararea masinii mai putin costul pivotului.

In toate cazurile, asiguratorul va despagubi contravaloarea daunei, mai putin fransiza aplicabila si (posibil) ratele ce au mai ramas de plata la polita. Fransiza se stabileste de regula pentru fiecare dintre cele 4 categorii separat, dar exista si cazuri cand ea este exprimata unitar, pentru orice dauna.

5. Ce riscuri NU acopera casco?
Situatiile difera de la sigurator la sigurator, dar in majoritatea cazurilor nu se acopera daunele rezultate din urmatoarele situatii:
1. atunci cand soferul nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a conduce (carnet valabil, fara a fi sub influenta alcoolului sau a drogurilor, etc)
2. atunci cand masina nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a circula (ITP lipsa, avarii anterioare serioase ? in masura in care ele pot fi dovedite de catre asigurator etc)
3. atunci cand soferul nu are calitatea fata de proprietar solicitata expres in polita (anumiti asiguratori impun conditii clare, de genul: pot conduce masina doar angajatii firmei proprietare, sau doar sotul/sotia proprietarului)
4. avarii produse la anvelope, care nu au afectat si jantele
5. avarii produse de rularea cu autovehicolul prin apa (trecerea prin apa, inclusiv balti temporare)
6. avarii produse de stropirea cu substante chimice corozive
7. avarii produse cu buna stiinta de catre proprietar sau prepusi ai acestuia
8. avarii produse de catre proprietar sau membrii familiei acestuia, din postura de pasageri sau pietoni, atunci cand masina se afla parcata
9. furtul cu chei potrivite: casco despagubeste doar furtul prin efractie (care prezinta urme de patrundere fortata, de ex: daca este uitata masina descuiata, casco nu despagubeste)

6. Cine vinde asigurari casco?
Asigurari casco vand toti asiguratorii autorizati in acest sens de catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor.
Asiguratorii vand polite casco prin urmatoarele canale posibile:
- la sediile asiguratorului, prin intermediul agentilor angajati ai asiguratorului;
- la sediile agentilor/ brokerilor de asigurari;
- la ?sediul clientului? (acolo unde doriti dvs.) de catre angajati ai agentilor/ brokerilor de asigurari.
In majoritatea cazurilor, atunci cand nu incheiati polita la sediul asiguratorului, sunteti in contact cu un agent/ broker de asigurare. Acesti intermediari (agent/ broker) nu pun adaos la polita casco pe care o cumparati dvs. Ei primesc din partea societatii de asigurari un comision din valoarea primei incasate. Polita casco a unui asigurator ar trebui sa aiba acelasi cost indiferent de unde este achizitionata.
Este de preferat sa lucrati cu brokeri/ agenti de asigurare. Acestia au tot interesul sa va multumeasca, deoarece ei nu beneficiaza de un flux permanent de clienti precum angajatii asiguratorilor, ei isi castiga clienti din recomandarile dvs.
Un agent/ broker bun nu se va limita sa va vanda o polita casco, va va sfatui ce varianta sa alegeti, va va reaminti scadentele ratelor de plata si va va ajuta in caz de dauna (cel putin prin sfaturi strict necesare). Asigurati-va ca primiti telefonul lui pentru a-l putea apela in caz de nevoie.
Preferati agenti/ brokeri recomandati de cunoscuti, cu un sediu verificabil si disponibil. Sediul in apartamentul de domiciliu sau intr-un spatiu dubios ar trebui tratat cu rezerva.

7. Cum se compune costul (prima) unei asigurari casco?
Prima anuala (PA) de plata pentru un casco se calculeaza ca procent (cota de prima) din SA.
Cota de prima e mai mare:
- cu cat masina este mai batrana (plus 3-5% la fiecare nou an),
- cu cat fransizele sunt mai mici si mai putine (plus 0-30%) ,
- atunci cand masina a suferit avarii in anul precedent de asigurare (situatie de malus),
- atunci cand masina este de lux (cand valoarea de nou depaseste un anumit prag) (plus 5-10%)
- atunci cand proprietarul este persoana juridica,
- atunci cand masina nu are alarma sau alte dispozitive electronice antifurt (plus 3-8%)
- pentru activitatile de taxi, paza si protectie, transporturi periculoase si alte asemenea (plus 25-200%).
Cota de prima este mai mica:
- cu cat masina este mai tanara,
- cu cat fransizele sunt mai mari si mai multe,
- atunci cand masina nu a suferit nici o dauna in anul (anii) precedent(i) de asigurare (situatie de bonus),
- atunci cand proprietarul este persoana fizica (minus 5-10%),
- atunci cand masina are alarma sau alte dispozitive electronice antifurt (minus 3-8%).
Malusul reprezinta raportul dintre prima incasata de asigurator pentru un an de casco si totalul daunelor platite sau platibile (pentru daune in curs de solutionare) in acel an de catre asigurator. In functie de valoarea acestui raport, prima din anul urmator va fi majorata cu procente intre 0 ? 50%.
Bonusul (reducerea primei cu procente intre 0 ? 50%) se acorda pentru ani consecutivi de existenta a casco-ului fara dauna.

8. Ce e de facut in caz de dauna?
De preferat in acesta ordine:
1. sunati agentul/ brokerul, descrietii situatia (dauna) si intrebati-l ce sa faceti;
2. pastrati-va calmul si evitati sa va certati cu celelalte persoane implicate;
3. notati-va: numele celorlalte persoane implicate (si eventual al martorilor, daca situatia o cere), numerele de inmatriculare ale masinilor implicate, detalii sumare despre alte auto implicate (marca, culoare), adresa unde s-a produs/ constatat dauna (piata, strada si nr. imobilului in dreptul caruia s-a petrecut evenimentul, drumul si km in cazul drumurilor din afara localitatilor;
4. asigurati-va paza masinii si transportul ei in service (daca e cazul). Nu uitati sa cereti factura fiscala sau bon fiscal stampilat (casco despagubeste aceste cheltuieli).
5. prezentati-va cat mai repede posibil, in termen de 48 ore, la sectia de politie in raza careia s-a produs evenimentul, stabilita astfel:
- pentru cazurile de avarii, la sectia de politie accidente usoare a municipiului sau sectorului (unde o astfel de sectie exista) sau la sectia de politie normala pentru localitatile mai mici;
- pentru cazurile de furt, la sectia de politie normala, indiferent de tipul localitatii.
Este bina sa aveti la dvs.: cartea de identitate a dvs.(original), permisul de conducere (original), talonul masinii (original + copie), asigurarea RCA (original + copie), asigurarea casco (doar copie), chitanta pt Rovinieta (original).
Nu va speriati de politisti, dar nici nu va certati cu ei! Prevederea referitoare la prezentarea imediata la politie, desi prevazuta in lege, nu are asociata nici o sanctiune. Doar depasirea termenului de 48 de ore se sanctioneaza cu amenda si suspendarea permisului. Majoritatea politistilor va vor sanctiona exemplar daca faceti scandal in sectia de politie, asa ca pastrati-va calmul si veti putea scapa mai usor.
Ce acte trebuie sa primiti de la politisti:
- in caz de accident in trafic sau static, dar cu autor cunoscut: proces verbal; in caz ca sunteti nevinovat: copie dupa asigurarea si talonul auto vinovat.
- in caz de avarie constatata in parcare sau cu autor necunoscut: autorizatie de reparatie si anexa 2 (o scrisoare catre asigurator)
- in caz de furt solicitati o hartiuta care sa indice inregistrarea plangerii dvs. (ajunge o tidula cu stampila si numarul de inregistrare). Sectiile de politie vor elibera destul de greu aceasta hartie, dar au acesta obligatie legala, asa ca daca insistati o veti obtine. Este foarte utila pentru a demonstra asiguratorului ca ati efectuat demersurile necesare pentru prinderea faptasului si ventuala recuperare a pagubelor.
Cereti atent sa se inscrie toate daunele constatate pe auto (cele care se vad).
Mercedes Benz A-Class 180 - 2015
Land Rover Freelander 2 /2.2/ 160cp
Ex ; Seat Leon 1.6 102 cp

Despre mine....urasc regulile altora, ador regulile mele...
http://clubseat.hi5.com
http://www.youtube.com/ClubSeatRomania
http://twitter.com/ClubSeatRomania
http://www.facebook.com/pages/Clubseateu-Romania/108874261828
 
Remus
Membru Fondator
Subiect Autor
Mesaje: 4027
Membru din: 27 Noi 2007, 17:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

21 Mar 2008, 11:52

Partea II-a


6. prezentati-va la departamentul constatari al asiguratorului in termenul prevazut in polita (de regula 72 ore de la eveniment)
Este bina sa aveti la dvs.: cartea de identitate a dvs.(original), permisul de conducere (original), talonul masinii (original), cartea de identitate a masinii (cel putin copie), asigurarea RCA (original), asigurarea casco (original, impreuna cu dovezile de plata a ratelor), actele obtinute de la politie (original), delegatie de la firma proprietara a masinii (pentru masinile de firma) sau imputernicire notariala de la proprietarul persoana fizica. La asigurator trebuie sa se prezinte soferul auto asigurat casco ce a fost implicat in eveniment, insotit de proprietar (sau cu delegatie/ imputernicire)
Ce trebuie sa primiti de la asigurator:
- deviz constatator in care se inscriu componentele de reparat/ inlocuit, parafa si semnatura agentului constatator, lista service-urilor agreate.
7. mergeti la un service auto (preferabil, unul dintre cele agreate) pentru a programa reparatia auto.
8. efectuati reparatia
9. completati dosarul de despagubire cu documentele solicitate de asigurator
10. recuperati-va masina reparata
11. daca este cazul, recuperati-va banii de la asigurator

In caz de furt partial, despagubirea se va putea face doar dupa ce primiti de la politie o scrisoare in care se indica negasirea faptasilor (scrisoarea se primeste in termen de aprox 2 - 5 saptamani de la depunerea plangerii)

Cazurile de avarie totala si furt total vor fi dezbatute separat mai jos (vezi pct. 11 si 12)

9. Cum platesc asiguratorii reparatiile la auto?
Daca mergeti la un service care nu este agreat de asigurator, aveti o singura optiune: platiti dvs. toata reparatie, depuneti toata documentatia necesara la asigurator si va primiti banii inapoi de la aceste (de regula, termenul de plata este prevazut in contract si curge din momentul in care ati completat dosarul cu toate documentele necesare).
Daca alegeti un service agreat (cu decontare directa), trebuie sa stiti ca exista mai multe feluri de decontare directa:
- cu accept de plata,
- fara accept de plata.

In cazul decontarii directe cu accept de plata, dupa efectuarea reparatiei, service-ul va trimite care asigurator (pe fax sau prin intermediul dvs.) devizul de reparatie si factura fiscala. Asiguratorul le va analiza si va comunica acceptul de plata intr-un termen prevazut in polita (de regula 3-5 lucratoare). Dupa ce primeste acceptul de plata al asiguratorului (prin fax sau prin intermediul dvs.), sevice-ul va elibereaza masina. Inainte de asta, asiguratorul are dreptul si va poate solicita sa platiti: fransiza aplicabila si/sau ratele care au mai ramas de plata in polita si/sau prima suplimentara de reintregire a sumei asigurate (vezi pct. 10) si/sau cheltuielile de reparatie nerecunoscute si neacceptate la plata.
In cazul decontarii directe fara accept de plata, dupa efectuarea reparatiei, service-ul va va elibera masina imediat. Inainte de asta, asiguratorul are dreptul si va poate solicita sa platiti: fransiza aplicabila si/sau ratele care au mai ramas de plata in polita si/sau prima suplimentara de reintregire a sumei asigurate (vezi pct. 10).
In oricare varianta de decontare, aveti posibilitatea sa platiti direct dvs., urmand sa va recuperati banii de la asigurator.

Sfat util: existenta decontarii directe fara accept de plata reprezinta un avantaj important in favoarea unei societati de asigurare care ofera asa ceva; va poate scuti de timp pierdut si zile in plus fara masina.

!Atentie. Evitati asiguratorii cu probleme financiare! Daca o oferta suna prea bine ca sa fie adevarata (este neasteptat de ieftina) atunci ea este o (semi-)pacaleala (ca sa nu spun teapa). Ganditi-va ca pentru a vinde mai ieftin, un asigurator are urmatoarele optiuni:
- sa aiba mai putini agenti constatatori decat necesar (= cozi si nervi)
- sa aiba mai putini angajati la evaluarea dosarelor de dauna (= timp pierdut)
- sa lucreze cu service-uri ieftine (lucrari de mantuiala si nervi pe masura)
- sa nu recunoasca nici o cheltuiala de reparatie care nu e strict necesara (bani in plus de platit in caz de dauna)
- sa nu se reasigure corespunzator (risc suplimentar asumat de dvs. in caz de faliment al societatii de asigurari)
- sa nu plateasca la timp (alt timp pierdut si nervi pe masura)
- sa va plimbe pe drumuri intre service si constatatori
- sa vanda asigurari sub costul lor real (banii astfel incasati nu ajung pentru plata despagubirilor estimate, astfel ca in mod evident apar platile amanate nejustificat sau refuzate pe motive penibile)
Ganditi-va bine! Cautati un cost bun pentru asigurarea dvs., dar urmariti si ce vi se ofera de banii cheltuiti, asigurati-va pe cat posibil ca asiguratorul ales este bun platnic. Informatii foarte utile in acest sens puteti afla de la service (reprezentanta sau unde obisnuiti sa va reparati masina): intrebati-i pe ei cu ce asiguratori au decontare directa, care dintre ei raspunde mai rapid la avizarile de plata, pe dosarele cui masinile se elibereaza mai repede etc.

10. Ce este si de ce trebuie platita prima suplimentara pentru reintregirea sumei asigurate?
Asiguratorul se angajeaza prin polita casco sa va despagubeasca in limita sumei asigurate. Asta inseamna ca indiferent de numarul de daune si de valoarea lor, el nu va plati in total mai mult decat suma asigurata inscrisa in polita.
Atunci cand va plateste prima dauna, asiguratorul reduce suma asigurata cu valoarea daunei platite. De ex, la o SA de 10.000 euro, dupa plata unei daune de 1.000 euro, suma asigurata devine 9.000 euro. Cum valoarea evaluata a masinii ramane de 10.000 euro, aceasta inseamna ca mai departe ea este subasigurata cu 10%. Aceasta inseamna ca la a 2-a dauna, in cazul exemplului dat, asiguratorul va plati doar 90% din valoarea daunei. Pentru a ne proteja de aceasta situatie, asiguratorul ne ofera posibilitatea ca, dupa fiecare dauna, sa reintregim SA. In exemplul dat, asiguratul va plati o prima suplimentara calculata astfel:
prima suplimentara = dauna platita * cota de prima inscrisa in polita * (nr. de luni ramase din polita / 12).
Daca vreti, aceasta reprezinta de fapt o minipolita casco pentru partea de masina proaspat reparata pe perioada ramasa din valabilitatea politei initiale.
Unii asiguratori va obliga sa reintregiti suma asiguratoare inainte de a va plati dauna (cea care a generat reducerea SA), altii va obliga sa reintregiti SA la deschiderea dosarului de dauna pentru dauna urmatoare celei care a generat reducerea SA, altii va ofera optiunea de a reintregi sau nu suma asigurata, dupa propria preferinta. Sfatul meu este sa reintregiti mereu suma asigurata.

11. Cand e avarie totala si ce e de facut?
Avaria totala este atunci cand masina nu mai poate fi reparata (in conditiile de securitate specificate de producator, acest lucru se stabiliste pe baza de expertiza tehnica autorizata) sau cand reparatia costa mai mult decat (suma asigurata ? fransiza aplicabila)
Avaria totala este stabilita si hotarata de catre asigurator, in baza documentatiei la dosar. Dvs. duceti masina in service autorizat, acestia evalueaza tehnic epava (ceea ce a mai ramas din masina) si va ofera unul din cele 2 raspunsuri posibile:
- epava nu poate fi reparata, raspuns insotit de memoriu tehnic semnat si stampilat.
- epava poate fi reparata, raspuns insotit de deviz provizoriu de reparatie, semnat si stampilat.
In caz de avarie totala, asiguratorul este obligat sa plateasca o suma obtinuta prin scaderea din SA a:
- fransizei, daca exista;
- valoarii ratelor ramase de achitat;
- valoarii epavei.
Majoritatea asiguratorilor va vor propune ei o suma pentru epava (de regula 15 ? 30% din SA). Ceea ce trebuie sa stiti este ca NU sunteti obligati sa acceptati propunerea lor. Faceti acest lucru doar daca va convine suma propusa.
In cazul in care refuzati propunerea asiguratorului:
- puteti negocia cu el aceasta valoare, sau
- aveti obligatia sa cautati sa valorificati cat mai bine epava. Aceasta inseamna ca veti cere oferte de la 2-3 cimitire de masini pentru preluarea epavei, veti cere oferta de la Remat (fier vechi), veti da anunt in ziar si veti nota ofertele primite intr-un termen rezonabil (2-4 saptamani). Cu toate aceste valori, va veti adresa asiguratorului si ii veti da acestuia posibilitatea sa aleaga. Daca acesta refuza oficial oricare dintre ofertele primite de dvs. si nu negociaza cu dvs. valoarea epavei, valorificati epava la cel mai bun pret oferit si cereti asiguratorului sa va despagubeasca diferenta. Asiguratorii stiu ca in instanta, intr-un astfel de caz vor pierde in 95% din cazuri. Statistic vorbind, se ajunge in instanta in mai putin de 0,2% din cazurile de dauna totala.
In cele mai multe cazuri, agentii constatatori ai asiguratorului va vor indica o persoana careia sa-i vindeti epava si va vor indica si pretul tranzactiei. Dupa efectuarea tranzactiei, asiguratorul va va plati suma rezultata din calculul prezentat mai sus.

12. Ce e de facut in caz de furt total?
- Anuntati in cel mai scurt timp posibil unitatea de politie in raza careia ati constatat dispariatia automobilului.
- Depuneti plangere si cereti numar de inregistrare al cererii. NU plecati din unitatea de politie fara acest numar de inregistrare.
- Anuntati in cel mai scurt timp posibil asiguratorul. Folositi in acest sens fax, email, mesaj pe robot telefonic, orice metoda este utila si necesara.
- Asigurati-va ca detineti in original: toate cheile masinii, toate telecomenzile alarmei, cartea de identitate a masinii.
- La asigurator se va prezenta proprietarul masinii furate, un imputernicit al acestuia sau delegatul firmei (dupa caz).
- Dupa cca. 2 luni de la eveniment, societatea de asigurari va transmite (prin intermediul dvs.) o solicitare oficiala de informare din partea politiei privind situatia dosarului de investigatie.
- Dupa cca. 3 luni de la eveniment, polita va emite un raspuns oficial ca dosarul nu este rezolvat (evident, doar daca nu s-a intamplat contrariul) si faptasul nu a fost identificat, raspuns care va ajunge tot prin grija dvs. la asigurator.
- Asiguratorul va va plati suma rezultata din scaderea din SA a fransizei aplicabile si a ratelor ramase de achitat in polita.

13. Cum se combina casco cu asigurarea RCA?
Atunci cand masina dvs. este avariata intr-un accident, dar vinovat este alt sofer, va aflati in fata unei alternative:
- reparati masina pe asigurarea obligatorie RCA a vinovatului;
- reparati masina pe casco-ul dvs.
Daca alegeti sa reparati masina pe RCA-ul vinovatului, trebuie sa urmati pasii prezentati la pct. 8, cu precizarea ca in loc sa va adresati asiguratorului casco, va veti adresa asiguratorului RCA al vinovatului.
Daca alegeti sa folositi casco-ul, veti urma exact pasii indicati la pct. 8, urmand ca asiguratorul dvs. casco sa se ocupe de toate formalitatile de recuperare a banilor de la asiguratorul RCA (acest demers este denumit regres).
Trebuie sa stiti insa ca majoritatea asiguratorilor va vor considera intreaga dauna in sarcina dvs. (la calculul primei din anul urmator si in ceea ce priveste reintregirea sumei asigurate), indiferent de suma recuperata de la asiguratorul RCA. Sunt si asiguratori care fac exceptie de la aceasta regula si va vor considera dauna proprie doar partea de suma nerecuperata de la asiguratorul RCA.
Daca veti folosi casco veti beneficia de toate avantejele politei (decontare directa, service-uri mai bune, viteza mai mare de procesare a dosarului).
Daca veti repara pe RCA, trebuie sa va asteptati la urmatoarele:
- service-urile agreate (cele unde exista decontare directa) sunt ieftine si slab-mediu calitative
- dosarele de dauna se proceseaza mai greoi decat cele casco
- in cazul in care alegeti sa nu folositi service-urile agreate, va ramane doar optiunea sa va platiti singur reparatia, urmand sa va recuperati partial dauna. Partial, deoarece pe RCA: se tine cont de uzura masinii (in functie de varsta, se aplica un coeficient de reducere asupra sumei despagubite), manopera este despagubita doar la tariful orar mai mic al service-urilor agreate, orice reparatie si consumabile/ accesorii ce nu erau strict necesare nu sunt despagubite (de ex. lichidul din instalatia de racire trebuie recuperat integral in caz de interventie asupra ei si nu va fi despagubit deloc).


Surse: reno.ro
Mercedes Benz A-Class 180 - 2015
Land Rover Freelander 2 /2.2/ 160cp
Ex ; Seat Leon 1.6 102 cp

Despre mine....urasc regulile altora, ador regulile mele...
http://clubseat.hi5.com
http://www.youtube.com/ClubSeatRomania
http://twitter.com/ClubSeatRomania
http://www.facebook.com/pages/Clubseateu-Romania/108874261828
 
Avatar utilizator
el_ovy
HVN
Mesaje: 917
Membru din: 29 Noi 2007, 14:19
Localitate: Bucuresti

21 Mar 2008, 12:53

F util.. Multumim Remus :)
Seat Leon (1P) 2008 1.6 102cp Candy White
 
Puffy

21 Mar 2008, 16:41

Foarte util. Promit ca o sa il citesc si eu odata.... PE TOT!!! :lol:
 
michee
Mesaje: 172
Membru din: 28 Apr 2008, 18:55
Localitate: Bucuresti/Galati

19 Mai 2008, 08:06

Salut,

Am nevoie de mai multa concretete totusi......Nu se poate cu niste exemple clare? Unde aveti casco si daca sunteti multumiti? Cati bani ati dat?
etc.
 
Avatar utilizator
Soche
E L F
Mesaje: 436
Membru din: 14 Mai 2008, 00:32
Localitate: Baia Mare
Contact:

19 Mai 2008, 18:21

Recomand cu caldura CASCO dar aveti grija vorba lui Remus unde va faceti. Franshiza s-a introdus la toate politele care s-au facut de la data 01.01.2007. Eu am ales Generali pt CASCO. La Ibiza mea 1.4 TDI 70 CP care a fost 13.400 am dat 660 euro parca pe un an si am franshiza de 100 euro pt orice reparatie. Bine ca daca reparatia este sub 100 euro valoare mai bine platesti din buzunarul tau decat sa mai mergi la firma de asigurari. Dar cum am patit eu o usa indoita o oglinda rupta si un parbriz fisurat eu zic ca s-a meritat sa dau 100 euro si ei sa imi faca msina ca noua. numai parbrizul si oglinda impreuna noi sunt in jur de 10 mil fara manopera. Daca aveti neclaritati in legatura cu ce trebuie facut dupa un accident si aveti polita de asigurare CASCO o sa va explic cu placere, am trecut de 2 ori prin asta. Stricaciuni minore ce e drept provocate de oameni fara creier, dar in fiecare caz de reparatie treceti prin aceasi pasi.
Seat Ibiza 1.4 TDI 70 cp, emocion red -> viewtopic.php?f=33&t=671&start=0
 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 697
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

19 Mai 2008, 18:23

Da-mi voie sa te contrazic. Nu toti asiguratorii au fransiza. RAI cel putin nu are (mai era una dar am uitat).
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow
http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4

 
michee
Mesaje: 172
Membru din: 28 Apr 2008, 18:55
Localitate: Bucuresti/Galati

19 Mai 2008, 18:24

eu as vrea sa vad pe la ce firme e asigurata lumea si ce impresii a avut......
daca a meritat banii, sau dimpotriva cu care s-au certat rau......
 
Avatar utilizator
Soche
E L F
Mesaje: 436
Membru din: 14 Mai 2008, 00:32
Localitate: Baia Mare
Contact:

19 Mai 2008, 21:44

Matrixu scrie:
Da-mi voie sa te contrazic. Nu toti asiguratorii au fransiza. RAI cel putin nu are (mai era una dar am uitat).

stiu ca nu toate au, am uitat sa specific asta dar stai linistit isi recupereaza ei cumva banii, daca nu prin franshiza te curatza in alta parte, intotdeauna o sa fie in avantajul lor :)
Seat Ibiza 1.4 TDI 70 cp, emocion red -> viewtopic.php?f=33&t=671&start=0
 
Avatar utilizator
Matrixu
Mesaje: 697
Membru din: 20 Feb 2008, 12:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

20 Mai 2008, 08:03

Nu am avut pana acum incidente in care sa folosesc CASCO. Contractul pare destul de bun dar si pretul este mai mare ca la altii. Nu stiu ce sa zic. Cand o sa am probleme o sa stiu exact care e feelingul.
Leon Mk2 BXE 1.9 tdi 105cp 2007 crono yellow

http://www.youtube.com/watch?v=GcfwBzFdRQ4
 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

20 Mai 2008, 11:48

In primul rand multumim Remus pentru informatii, sunt foarte utile...

Eu m-am asigurat la Omniasig, cu care dealerul de la care am luat masina lucreaza foarte bine. Pentru primul an de CASCO am platit 815 EUR, cu 100 EUR fransiza la dauna partiala daca nu ma insel. Nu am avut si sper sa nici nu am nevoie sa apelez la aceasta polita.
Am citit la un moment dat pe un alt forum, un clasament neoficial al primelor 3 firme la care merita sa iti faci CASCO, acestea fiind: 1. Allianz-Tiriac; 2. Generali; 3. Omniasig...
Numai bine! :salute:
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Remus
Membru Fondator
Subiect Autor
Mesaje: 4027
Membru din: 27 Noi 2007, 17:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

20 Mai 2008, 11:52

Eu tot la Omniasig am , nu am apelat inca la ei platesc 900 de euro dar fara franciza !
Mercedes Benz A-Class 180 - 2015
Land Rover Freelander 2 /2.2/ 160cp
Ex ; Seat Leon 1.6 102 cp

Despre mine....urasc regulile altora, ador regulile mele...
http://clubseat.hi5.com
http://www.youtube.com/ClubSeatRomania
http://twitter.com/ClubSeatRomania
http://www.facebook.com/pages/Clubseateu-Romania/108874261828
 
michee
Mesaje: 172
Membru din: 28 Apr 2008, 18:55
Localitate: Bucuresti/Galati

07 Iun 2008, 18:46

Stie cineva la cat m-ar ajunge CASCO full pe un an la o masina de 25K euro la Generali?
 
Avatar utilizator
PapaGiorgio
D U D U
Mesaje: 919
Membru din: 22 Apr 2008, 10:32
Localitate: Ploiesti

Re: Ghid alegere CASCO

16 Apr 2009, 20:06

Reinnoit astazi polita CASCO...am optat tot pentru Omniasig, pentru ca de cand sunt la ei am avut doua probleme (una cu parbrizul de la Leon crapat si una cu Ibiza sotiei, ambele rezolvate rapid si foarte bine).
Ce am facut mai deosebit este ca am facut in RON si nu in EUR...ce m-a determinat...anul trecut, din cauza cursului Leu-Euro am platit rate intre 260 ron si 330 ron...acum am iesit la 250 ron/luna, ceea ce mie imi convine. Fransiza de 100 euro se pastreaza, asta e. Sper sa nu am nevoie de ei, insa polita era absolut obligatorie ca sa dorm si eu linistit.
Seat Leon Reference, 1.4/85 CP, 2008, Galben, PH-78-RDC
 
Avatar utilizator
andrei.27kim
Mesaje: 2498
Membru din: 27 Mai 2008, 20:06
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Ghid alegere CASCO

17 Apr 2009, 08:41

eu am casco la astra unita asigurari si platesc 800 si ceva de euro(masina a fost cumparata de noua cu o valoare de 16mii euro) pe an. am apelat odata la el si sa rezolvat repede si in curad trebuie sa apelez si pt. a2a oara. intre timp mam inscris ca asigurator la ei va pot spune ca in perioada urmatoare pana in iulie parca astra asigurari are un fel de promotie(asa zic ei) contractele noi incheiate se scutesc de fransiza.
Actual: '16 LEON 5F X-Perience 1.8 tsi DSG Navada White
'04 Ibiza 6L1 Aqua Green 1.2 12V AZQ
Ex: '08 LEON 1P1 Chrono Yellow 2.0 Tdi FR
'07 Cordoba 6L2 Blue Mar 1.9 Tdi AXR – the auto emotion sedan

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori