Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Subiect Autor
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Drepturile noastre cand suntem opriti de un politist

23 Mar 2014, 19:14

Cum tot am vorbit in alte topicuri despre treba asta, am constatat ca multi ( printre care si eu ) nu prea ne cunoastem drepturile atunci cand suntem opriti de militieni, si acestia profita facand abuz de nestiinta noastra ;
Ar fi minunat daca am reusi sa ne restrangem in topicul acesta toate drepturile, si dupa ce sunt puse toate la punct sa se intocmeasca o lista cu ele pe prima pagina ; Din cate stiu eu, cand te opreste un politist / echipaj de politie :

- in caz ca iti cere actele la control, ai dreptul sa intrebi pentru ce, si el are obligatia sa iti raspunda : control de rutina / a-ti depasit viteza legala / neacordare de prioritate / etc ;
- daca ai vreun defect la masina ( bec ars/ folie pe fata / folie pe stopuri ) ai dreptul sa remediezi defectul pe loc, fara ca politistul sa iti retina si talonul, putand doar sa va aplice amenda ;
- daca sunteti supusi probei cu alcooltest-ul, aveti dreptul de a cere dovada ca revizia aparatului a fost facuta si este in parametri, altfel puteti refuza testul ;
- daca sunteti prins de RADAR ca a-ti depasit viteza cu XX km/h, aveti dreptul de a cere dovada ca revizia aparatului a fost facuta si ca acesta functioneaza in parametri ;

Dupa cum vedeti nu prea ma exprim corect si in termenii de riguare, de aceea am facut acest topic, care sper sa fie util pentru noi toti si sa stim ce trebuie facut in astfel de situatii !


P.S :
AM GASIT ACESTEA PE NET :
ATENTIE! Ce drepturi aveti in fata organului de prevenire si control rutier

Daca circulati regulamentar si sunteti oprit de un echipaj de politie, sau daca "v-a prins radarul" trebuie sa stiti ca aveti si drepturi nu doar obligatii.

Politistii sunt obligati sa respecte anumite reguli si sa va prezinte anumite acte atunci cand ele sunt solicitate de "cel oprit" in trafic. Neprezentarea acestora si notarea refuzului organului de a prezenta aceste acte pot duce la anularea unei eventuale amenzi.

1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).

2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

6. Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.

7. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.

Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment

De multe ori, aceste acte nu prea sunt vizate la zi.


SURSA : http://WWW.POLITISTI.RO ( http://www.politisti.ro/topic/8153-ce-d ... in-trafic/ )


UITATI SI UN RASPUNS CUMULAT CA SA ZIC ASA AL POLITISTILOR LA TEXTUL DE MAI SUS :

Absolut toate recomandările din textul respectiv sunt nişte aberaţii şi tâmpenii ce nu au nicio legătură cu realitatea.
Voi încerca să-ţi explic pentru fiecare afirmaţie în parte, pentru că nu există nicio lege ori act normativ care să prevadă măcar una din aberaţiile scrise în acest text.


Politistii sunt obligati sa respecte anumite reguli si sa va prezinte anumite acte atunci cand ele sunt solicitate de "cel oprit" in trafic. Neprezentarea acestora si notarea refuzului organului de a prezenta aceste acte pot duce la anularea unei eventuale amenzi.


Într-adevăr poliţistul are obligaţii şi trebuie să respecte anumite proceduri, dar acest lucru nu duce la anularea sancţiunilor aplicate de acesta. Respectarea de către poliţist a procedurilor şi a obligaţiilor ce îi revin sunt chestiuni de bucătărie internă, iar verificarea şi sancţionarea unor eventuale încălcări este atributul exclusiv al sefilor ierarhici ai poliţistului, în niciun caz al conducătorului auto, al cetăţeanului de pe stradă sau al contribuabilului ce are impresia că poliţistul e angajatul său şi e dator să-i cânte în strună.
Cazurile de anulare a proceselor verbale de constatare a contravenţiilor sunt prevăzute expres în legislaţie, mai exact în Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, nu după cum îşi închipuie orice habarnist.


1. Trebuie sa se prezinte (ai dreptul sa-i ceri legitimatia, sa ti-o arate. Pe care este inscris numarul sau… E foarte folositor acesta in instanta).

Legea 218 din 23 aprilie 2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române prevede:
ART. 41
(1) În exercitarea atribuţiilor de serviciu poliţistul este obligat să prezinte insigna sau legitimaţia de serviciu, după caz, pentru a-şi face cunoscută, în prealabil, calitatea, cu excepţia situaţiilor în care rezultatul intervenţiei sau siguranţa ulterioară a poliţistului ar fi periclitată.

În concluzie, poliţistul este obligat să se legitimeze doar dacă nu are în piept insigna, în caz contrar nu mai e obligat să prezinte şi legitimaţia de serviciu, iar din ce am văzut cu toţii în ultimii ani în special poliţiştii rutieri din cadrul Poliţiei Rutiere au pe lângă insigna de poliţist şi un ecuson cu numele.


2. Sa-ti spuna motivul opririi. Actele se cer pe un motiv (legea nu mai permite sa se opreasca masini si apoi sa se caute motive de amenda).

O altă aberaţie contrazisă clar de prevederile din legislaţia rutieră:

Hotărârea Guvernului nr.1391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice

Art. 182. – (1) Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează prin executarea semnalelor regulamentare de către poliţistul rutier sau, după caz, de către poliţistul de frontieră, atunci când constată încălcări ale normelor rutiere ori în situaţia în care există indicii temeinice despre săvârşirea unei contravenţii ori a unei fapte de natură penală, pentru identificarea persoanelor care au comis astfel de fapte şi a bunurilor care fac obiectul urmăririi, precum şi pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege. Oprirea vehiculelor pe drumurile publice se realizează şi în condiţiile producerii unor calamităţi naturale, dezastre sau a altor situaţii care pun în pericol siguranţa circulaţiei.

Atâta timp cât legea îi oferă posibilitatea poliţistului să oprească orice autovehicul pentru "pentru verificarea deţinerii de către conducătorii vehiculelor a documentelor prevăzute de lege" nu mai putem discuta de oprirea fără motiv şi alte legende urbane de acest gen.

3. Daca este filtru, ai dreptul sa ceri ordinul de serviciu in care trebuie sa se regaseasca data si intre ce ore au voie sa faca filtru, strazile pe care actioneaza si numele persoanelor care participa din echipaj.

Referitor la "ordinul de serviciu" o altă tâmpenie, ce nu are nici cea mai mică legătură cu realitatea.
Dacă căutăm în legislaţie vom găsi definiţia "ordinului de serviciu" ce spune că este o dispoziţie scrisă dată de conducerea unei unităţi prin care se cere uneia sau mai multor persoane salariate să efectueze anumite acţiuni, pe o perioadă determinată în afara sarcinilor curente de muncă ale compartimentelor din care fac parte persoanele respective. Ori controlul autovehiculelor face parte din sarcinile curente ale poliţistului rutier.

În plus, chestiunile ce ţin de locul, data şi activităţile ce le desfăşoară poliţistul sunt dispoziţii interne cu caracter secret, ce pot fi verificate doar de şefii acestuia, nu de oricine de pe stradă.
Cei care susţin aceste afirmaţii, clar sunt victimele unor limitări în privinţa capacităţii intelectuale, pentru că numai astfel de oameni deficitari la capitolul logică îşi pot imagina că atunci când sunt opriţi pentru control de poliţist, îl pot controla ei la rândul lor pe acesta.
Dacă ar fi aşa, nu ar mai avea niciun rost existenţa şefilor din poliţie, ăstia nu ar mai avea ce să facă, pentru că oricum poliţistul ar fi verificat şi controlat de toţi cetăţenii de pe stradă.


4. Deci, la oprire, se comunica soferului motivul si nu poti fi sanctionat decat pe acel motiv (asta daca nu cumva ai portbagajul plin cu arme si doua cadavre legate la spate).

O altă prostie, pentru că NU există nicio astfel de prevedere legală. Costatarea unor abateri ce încalcă normele legale se poate face oricând, nu există nicio restricţie în acest sens.


5. La amenda ai doua locuri unde semnezi: unul prin care recunosti fapta si al doilea ca iei la cunostinta de amenda. Deci puteti sa semnati ca luati la cunostinta de amenda…dar sa nu recunasteti fapta, si sa-l convocati la Tribunal sub asistenta juridica pe dumnealui.

Procesului verbal de constatare a contravenţiei nu are nicio rubrică specială pentru a recunoaşte fapta, există doar rubrica "Alte menţiuni" unde contravenientul poate solicita consemnarea opiniilor sale cu privire la conţinutul actului de constatare, cum sunt eventualele obiectiuni sau completări, etc. Mai jos pe tipizat contravenientul semnează pentru că a luat la cunoştinţă despre conţinutul procesului verbal şi în baza acestei semnături primeşte o copie a procesului verbal.
Despre "convocarea la Tribunal" nu pot să spun decât că este o stupiditate, pentru că poliţistul care întocmeşte procesul verbal nu are calitate procesuală în cazul contestaţiei procesului verbal, parte într-un asemenea proces este instituţia din care acesta face parte, respectiv unitatea/subunitatea de poliţie.


6. Cel mai IMPORTANT: ori de cate ori aveti un necaz cu politia, fie noapte, fie zi, puteti sa sunati la 112 (Apel National de Urgenta) si sa spuneti ca sunteti de echipajul cutare. In maximum 10 minute (in Capitala) apare un echipaj de la "Capitala" si astia nu se uita ca sunt colegi de-ai lor, vor face imediat un raport. Care poate fi totusi util la Tribunal.


Despre sunatul la 112, e o mare tâmpenie şi oricine se poate convinge singur dacă studiază legislaţia care prevede foarte clar:
Art. 32 din O.U.G. 34/2008
(1) Constituie contravenţii următoarele fapte şi se sancţionează după cum urmează:
a) apelarea abuziva a numarului unic pentru apeluri de urgenta 112, cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei;

Tot în acest act normativ este prevăzut faptul că apelarea la numărul de urgenţă 112 se face NUMAI pentru situaţii de urgenţă. Faptul că eşti oprit de un poliţist pentru control NU este o situaţie de urgenţă



7. Politistii de pe radare nu mai au voie sa dea filmul inapoi. Deci, daca va opresc si stiti ca nu ati comis-o prea rau, le cereti ferm sa va arate:

A. Legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe masina de radar… Sa aiba vizele la zi.
B. Copie dupa certificatul metrologic al aparatului radar cu modelul si seria aparatului.
C. Legitimatia care atesta faptul ca are dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne… Sa fie vizata.
D. Daca mai fac scandal, le cereti sa va arate "ordinul de serviciu"… Este un fel de foaie de parcurs in care scrie unde au voie sa isi desfasoare activitatea respectiva.


În privinţa acestor documente "legitimatia care atesta ca au dreptul de a lucra pe radar" ori "legitimaţia care atestă dreptul de a conduce masina Ministerului de Interne" şi copia după certificatul metrologic, sunt doar afirmaţii infantile, similare cu cea privind "ordinul de serviciu" pentru că e logic pentru orice om lucid că asemenea documente au caracter intern, iar verificarea lor se face de şeful ierarhic al poliţistului.
Certificatul de verificare metrologică se poate solicita doar de instanţa de judecată în cazul în care contravenientul formulează contestaţie împotriva procesului verbal, iar acest document se trimite în copie instanţei, în niciun caz conducătorului auto sancţionat.


Aceste acte trebuie sa fie intotdeauna asupra agentului de pe radar… Dar faptul ca-l mai intrebi de ele, de cele mai multe ori duce la un… simplu avertisment

Fals! Afirmaţia asta e chiar hilară şi dovedeşte habarnismul ce îl caracterizează pe autorul textului. Cei care procedează aşa cum sunt îndrumaţi în acest text, nu vor face decât să-l enerveze inutil, să-l provoace şi să-şi asigure înverşunarea poliţistului de ai sancţiona exemplar.

Iar ca o concluzie de final, te asigur că absolut nicio afirmaţie nu e realistă.



Deci eu unul sunt in ceata totala...
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Avatar utilizator
bertzi43
B-82-AJS
Mesaje: 3042
Membru din: 27 Mar 2008, 20:58
Localitate: bucuresti
Contact:

Re: Drepturile noastre cand suntem opriti de un politist

23 Mar 2014, 21:03

Cred ca singurele drepturi ar fi ca fiecare sofer sa cunoasca legislatia si sa o respecte....restul e cancan si aberatii cu sa-mi arate insigna si ordinul de serviciu bla bla
Si partea cu remediatul pe loc ramane la latitudinea politistului nu ca ar face exces de zel.ai gresit platesti nu ca dtai sefu ca schimb acum xenonu si pun bec normal
Din moment ce ai adus modificari sau ai calcat mai tare acceleratia peste limita legala trebuie sa iti asumi raspunderea


Sent from my iPhone using Tapatalk
_____________________________________________

Seat Leon 1M Stella,1.6 16v,105 cp...
Imagine
 
Avatar utilizator
bluestyle
Mesaje: 510
Membru din: 18 Mai 2012, 10:39
Localitate: Brasov
Contact:

Re: Drepturile noastre cand suntem opriti de un politist

23 Mar 2014, 23:09

Sincer la noi in tara oricum agentii de politie nu sunt respectati si mi s-ar parea prostesc ca fiecare sofer oprit sa solicite politistului documentele mai sus menționate. Ar deveni totul un mare balci. Am fost oprit de cateva ori de agenti rutieri si s-au comportat exemplar, iar cand am gresit am platit! Nu am inceput cu tiganisme. Asa ar trebui sa faca orice persoana responsabila. Pai sa incepi in germania sa iei politistul la misto sa vezi ce se intampla. Daca politia ar vrea sa ne amendeze pentru fiecare neregula la masina pai fiti sigur ca v-ati lasa salariul acolo la fiecare oprire. M-au oprit si cu xenoane si cu folie pe fata si nu au spus absolut nimic referitor la ele. Sunt chiar multumit de felul in care s-au comportat.

Trimis de pe al meu GT-I9300
 
Avatar utilizator
bgd_b92
Bogdan
Subiect Autor
Mesaje: 5624
Membru din: 02 Noi 2012, 07:43
Localitate: Bucuresti

Re: Drepturile noastre cand suntem opriti de un politist

24 Mar 2014, 07:28

Ok. Nu asta ma intereseaza. Vreau sa imi cunosc drepturile in caz ca un politist face abuz. Sunt multi care de la departare li se pare lor ca ai calcat dunga continua sau mai stiu eu ce ;
Caz concret : am facut o oprire mai brusca la o trecere de pieton pe iuliu maniu ; pietonul s-a speriat putin, eu am ridicat mana in semn de scuze, el si-a continuat drumul. Dupa ce am plecat, in spatele meu, nino-nino. am oprit pe dreapta, am asteptat in masina sa vina politisul la mine ; el a facut semn din masina cu mana sa vin la el; am crezt ca nu vad bine asa ca nu am coborat ; face semn si a doua oara, asa ca m-am coformat. Ma duc la el la masina, deschide geamul si-mi zice sa-i aduc actele. Ii aduc actele, apoi incepe sa-mi tina morala, ca ce era sa fac, ca de ce nu sunt atent ( ia spus ca nu prea am avut vizibilitate, pe trecere era parcata o duba ) , etc. mi-am cerut scuze, i-am zis ca o sa fiu mai atent, etc, el imi zice ca o sa fiu ca imi ia permisu. Deja se apucase sa scrie acolo el..eu ma rugam de el sa nu mi-l ia, ca n-am bani de amenda, ca nici macar nu e masina mea etc. El nu si nu. Si am inceput apoi : pt ce imi luati mie permisul cand eu am oprit la timp? El ca n-am oprit la timp ca eram pe jumatatea trecerii ( si nu era asa ). I-am zis sa se duca sa-i ia permisil aluia cu duba care e parcat pe trecere. In fine, a mai zis el cate ceva pe acolo si pana la urma mi-a dat actele inapoi. Daca eu nu comentam nimic el imi lua permisul pe nedrept. Eu daca i-as fi cerut fisa de parcurs si el stia ca nu are dreptul sa stea in acea zona, era mai ok. Pe langa faptul ca nu s-a legitimat si nici nu s-a dat jos din masina ( erau 2 in MCV ) imi lua si permisul pe nedrept.
Asa ca de aceea vreau sa stiu ce drepturi avem noi cand ne opreste un echipaj. Nu ma intereseaza alte patanii sau sa transformam topicul in povesti, sau ca trebuie sa nu comentam si sa ne conformam si ca ce ar face ei in alte tari, asa ca va rog RASPUNDETI STRIC LA SUBIECT ! Mersi
Now : Passat CC 2011 2.0 TDI stg1 186 cp PWD BY RACING CODE & Peugeot 306 cabrio 1.6 16v 89 cp
Ex: VW Golf 5 GTI 2.0 TFSI stg1 241 cp PWD BY RACING CODE
Ex: VW Golf 5 2.0 TDI stg2 210cp PWD BY TCM TURBO
Ex: Seat Leon Stylance 1.6 102 cp
Ex: Seat Ibiza Cupra stg2+ 1,9 TDI 240 cp
Ex : 3xSeat Ibiza ( 1.4 TDI PWD BY TCM TURBO, 1,4 86cp, 1.4 75cp )
 
Avatar utilizator
Cosmin
Admin
Mesaje: 7202
Membru din: 14 Feb 2008, 17:11
Localitate: Sibiu
Contact:

Re: Drepturile noastre cand suntem opriti de un politist

24 Mar 2014, 09:20

In principiu in fata organelor politiei rutiere ai aeleasi drepturi ca si in fata altor institutii ale statului. Drepturile si libertatile ceatatenilor sunt stabilite prin constiutie si / sau alte legi. Cel mai important drept e dreptul de a te adresa instantelor de judecata.

Ce ai adus tu in discutie aici (excesul de zel sau abuzul) nu poate fi contestat decat in instanta. Poti sa incerci sa-i argumentezi politistului diverse aspecte "contestabile" cu privire la savarsirea unei fapte (cum a fost cazul povestit de tine mai sus), insa altceva nu poti sa faci. Doar instanta e in masura sa se prounute cu privire la anularea / suspendarea unei sanctiuni.


Ca sfat personal, e important sa iti pastrezi calmul, sa vorbesti politicos, sa faci mentiunile necesare pe procesul verbal (daca a fost intocmit) si sa mergi la instanta, daca e cazul.
Imagine

MKM Autotechnik - Service auto multibrand Click pt. Detalii si imagini

DIY Info Leon 1P / Altea 5P Click pt. Detalii si imagini

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori