A venit caldura ... si cu ea probleme cu AC-ul.
Primul lucru, am dat fuga la incarcat instalatia cu freon.
Surpriza freon avea(400g din 500g) dar cel mai grav era ca nu avea ulei suficient in instalatie(40g din 110g).
O mare problema cu aceste compresoare de generatie noua este ca ori nu le baga suficient ulei din fabrica ori il papa/pierde.
Fara ungere suficienta compresorul se va distruge(cum multi au patit).
Recomandarea celui care mi-a bagat freon este sa reincarc instalatia la 2-3 ani ca sa evit distrugerea compresorului.
Sa revenim la subiect, bineinteles ca nu mi-a pornit AC-ul dupa incarcare cu freon(doar avea suficient si inainte de reincarcare).
Am pus tester-ul pe ea:
00898 - Control Circuit A/C compressor 010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Dupa o scurta cautare pe internet s-ar traduce cam asa:
00898 - Control Circuit A/C Compressor: Open or Short to Plus
Possible Symptoms
Climate Control not working
Possible Causes
Fuse(s) faulty
Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280) faulty
Compressor Regulating Valve (N280) faulty
Heating/Climate Control Module (J301) faulty
Possible Solutions
Check Fuse(s)
Check Wiring and/or Connector(s) from/to Compressor Regulating Valve (N280)
Check/Replace Compressor Regulating Valve (N280)
Check Measuring Value Blocks (MVB)
Perform Output Test
Check/Replace Heating/Climate Control Module (J301)
Special Notes
The Compressor Regulating Valve (N280) may not be available separately, in this case the entire Refrigerant Compressor needs to be replaced.
Dupa ce am luat la verificat sigurantele, cablajul, mufele, uite ce am gasit:
In mufa mama de la compresor pinii s-au cam cracanat si nu mai faceau contact decat atunci cand aveau ei chef.
Am indoit(apropiat) pinii cu un ac si problema s-a rezolvat.
Succes!