La TVA se mai adauga si taxa de prima inmatriculare de aproximativ 2.000 lei pentru un motor de 2 litri Euro5 (bani care merg tot la stat pentru a fi cheltuiti cu cap de catre cei care ne conduc). Nu am tinut neaparat sa cumpar o masina noua, insa am vazut ca este destul de dificil sa gasesti o masina second bine intretinuta si care sa fie dotata aproximativ asa cum ti-ai dori. M-am uitat pe site-urile specializate pe masini second cat timp am fost in ghips (3 luni), iar concluzia dupa mai multe telefoane a fost ca majoritatea celor care isi vand masina o dau ca sa scape de ea pentru ca are ceva probleme ascunse/ciudate sau au fost lovite tare si apoi reparate. Cel putin asa a fost pentru genul de masini la care m-am uitat eu (+200 CP si anul 2009+). Mai sunt si persoane cinstite care dupa 1-2 ani de folosire isi permit sa puna la vanzare o masina de acest gen, insa acolo pretul se apropie prea mult de o masina noua (daca se iau in calcul promotiile pe care un dealer le are la un moment dat). Plus ca majoritatea masinilor de acest gen se afla spre vanzare in Bucuresti si mie imi este destul de greu sa ajung sa le vad. Nici prin Germania nu am chef sa ma trambalez si sa imi petrec zile in sir vizitand autohaus-uri cu patroni turci/polonezi.
Daca stie cineva un hot hatch coupe bine intretinut (nu din auzite sau vazute pe autovit fara sa cunoasca proprietarul), ofer si comision la tranzactie.
Eu am renuntat sa mai caut, considerand ca am pierdut suficient timp.
Daca ar fi totusi sa joc ruleta ruseasca si sa aleg o masina second, atunci mi-ar placea un Type R FN2.
http://www.a v i t/honda-civic-C27240583.htmlPe scurt, Type R FN2 second (nu se mai fabrica nou) sau Megane RS nou. Atat second cat si noi, am analizat toate posibilitatile (Scirocco, Beetle, Ibiza FR/Cupra, Astra OPC etc) si doar aceste doua optiuni mi-au mai ramaspe pe lista (luand in calcul bugetul meu, pentru ca altfel mi-ar placea un TT RS). Exista si o varianta de rezerva, dar care sper sa ramana doar varianta de rezerva.