Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
adriank
Subiect Autor
Mesaje: 107
Membru din: 28 Iun 2015, 13:27

Dieselgate / scandal emisii VW - cum ne afecteaza pe noi ?

29 Sep 2015, 18:09

Ce parere aveti despre asa numitul scandal dieselgate? A ajuns si la Seat, se pare ca sunt zeci de mii de Leon-uri 5F 2.0 Tdi echipate cu softul buclucas.
 
Liviu`s
Mesaje: 88
Membru din: 25 Apr 2009, 11:30
Localitate: Bucuresti

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 08:00

Publicatia spaniola 'El Pais' a anuntat ca Seat a instalat la peste 500.000 de masini acel software care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor. Unele agentii de presa dau o cifra de peste 700.000. Acuma, cate or fi echipate cu motorizare 2.0 sau 1.6, nu se stie inca.
Toledo 1.9 TDI 2007
 
adriank
Subiect Autor
Mesaje: 107
Membru din: 28 Iun 2015, 13:27

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 08:38

da, asa este. oare masinile vor mai avea aceleasi performante si consumuri dupa rechemarea in service si inlocuirea softului!?
 
Avatar utilizator
Artanis
Mesaje: 238
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 09:09

Se stia demult ca diesel-urile polueaza mai mult decat se declara oficial.
Poate ca este momentul ca tehnologiile alternative sa-si faca simtita prezenta mai pregnant.
Eu asta astept...
LEON ST 1.4 ACT
 
adriank
Subiect Autor
Mesaje: 107
Membru din: 28 Iun 2015, 13:27

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 09:13

ce sa mai zici ca multi oficiali UE merg mai departe si vor sa verifice si consumurile.... sa vezi atunci belele cand vor descoperi ca producatorii declara ceva si in realitate se mai adauga cel putin 50 %!
 
Avatar utilizator
digraph1618
Mesaje: 53
Membru din: 23 Apr 2015, 22:33
Localitate: Cluj-Napoca

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 10:12

Eh nu e chiar asa cu consumul. Aici chestiile depind foarte mult si de omul care conduce masina. Personal, am reusit consum sub ce este declarat la mixt si la extraurban. Desigur, n-as mai repeta experienta aia niciodata. Cand mergi normal, sigur, nu prea te poti apropia de consumurile alea. Ideea e ca, masinile sunt testate pentru consum in anumite conditii si e foarte greu pentru producatori sa ghiceasca ca tu circuli cu masina in Cugir, Tecuci, Brasov sau New York, motiv pentru care le testeaza in laborator si-ti trag acolo un consum la mers standard, de laborator. In schimb la noxe, e limita admisa, e masina, te incadrezi sau nu te incadrezi. D-aia spun ca pentru consum nu o sa se intample nimic. E si greu, pentru ca sunt convins ca producatorii pot sa iti demonstreze consumurile alea, in conditiile lor, evident.
 
Avatar utilizator
clinlin
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 13:19

Mie inca nu mi-e clar daca pe 5F avem motoarele EA189 in discutie sau mai noile EA288 care nu ar fi afectate de masluire. Nici nu am avut timp sa sap pe net...
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm

 
Avatar utilizator
Artanis
Mesaje: 238
Membru din: 19 Oct 2009, 14:27
Localitate: Bucuresti

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 13:32

Aparent cele Euro 6 n-ar avea probleme...? Cele cu catalizator pe baza de uree.
Totusi nu vad cum ar putea un astfel de sistem de purificare al gazelor de esapament sa fie eficient pe intreaga viata a masinii...nu-mi dau seama daca rechemarile service pot rezolva problema definitiv.

In orice caz, lovitura incasata de VAG este una serioasa (financiar si de imagine).
Ultima oară modificat 30 Sep 2015, 13:41 de către Artanis, modificat 1 dată în total.
LEON ST 1.4 ACT
 
Avatar utilizator
clinlin
Mesaje: 245
Membru din: 07 Noi 2013, 11:58
Localitate: Bucuresti

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 13:40

Nu cred ca e doar asta. Cand am cumparat eu masina, 2.0TDI 184CP cu transmisie manuala era EURO5, iar cea cu DSG EURO6. Motorul sunt sigur ca e acelasi pe ambele versiuni, deci "castigul" vine de la transmisie.

Din cautarile mele reiese ca 5F are motorul EA288, dar am facut o investigatie superficiala. Poate are timp cineva sa confirme/ infirme.
Seat Leon FR '14, 2.0TDI 220CP / 460Nm
 
adriank
Subiect Autor
Mesaje: 107
Membru din: 28 Iun 2015, 13:27

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 14:47

digraph1618, ai expus pareri destul de pertinente. si totusi, ce sa facem? pe viitor, pe langa masina sa ne cumparam si laborator in care sa circulam? :wink: :cheers
 
 
Avatar utilizator
str77
Mesaje: 521
Membru din: 22 Mai 2014, 19:03
Localitate: Brasov

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 14:59

Conform Wikipedia, tipul de motor EA 189 corespunde:

- parts code prefix: 03L

- ID codes: CAGA, CAGC, CAHA, CBEA, CBAB, CFFB, CBBB, CBDB, CBDC, CEGA, CFGB, CFCA, CJAA, CLJA

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_V ... el_engines
Just a Black ARL
 
adriank
Subiect Autor
Mesaje: 107
Membru din: 28 Iun 2015, 13:27

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 15:18

 
adriank
Subiect Autor
Mesaje: 107
Membru din: 28 Iun 2015, 13:27

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 15:34

eu nu spun decat atat, fara sa fiu ipocrit : in carte scrie 8.6 in oras. eu merg cu 17, modul cupra. la ore cu trafic lejer si fara s-o rup prea tare :P dar sunt si senzatii forte, daca nu-i vreun calut cabrat sau porsche prin zona :D
 
Avatar utilizator
mumus
Mesaje: 2640
Membru din: 03 Iul 2014, 16:04
Localitate: Brasov / Sacele

Re: Dieselgate a ajuns la Seat

30 Sep 2015, 15:38

La drum de cel putin 4 km, cum scrie in carte, doar la vale scot consum ca in carte... In rest... Mint toti de rup
.
Seat toledo nh 1.2 Tsi

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori