Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Pierdere lichid racire

04 Ian 2017, 23:57

Va salut,
Masina mea, seat alhambra din 2003, motor 1,9, TDI, 115 CP imi da niste probleme la circuitul de racire:
- pierd des aces luchid de racire si ma anunta computerul " please check cooland agent service manual"... ok, uil completgez cand e mai rece motorul (stau cam 2 ore), insa tot pierd....
- se intampla o chestie ciudata: siroco - ul nu merge, temperatora la apa imi arata 70 grade si baga caldura mataita..... daca o accelerez pe autostrada la 130 km/h, creste temperatura la 90 grade si baga RECE.
saptamana asta schimb bujia de la sirocol.... insa nu stiu cum sa rezolv problema pierderii lichidului. nu se vede pe unde curge... in aceeasi ordine de idei, cine ar putea sa imi explice de ce atunci cand temperatura apei arata 90 grade, imi baga rece in loc de cald?
Multumesc pentru raspuns.
mai jos e diagnoza cu VCDS

Imagine
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad
 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

27 Ian 2017, 12:52

Am schimbat bujia de la sirocou si l-am montat pe masina (pana acum am avut alt siroco). L-a inceput s-a incalzit siroco-ul si a scos fum de la vapori di apa. era putin ud. apoi nu a mai mers deloc. si nici acum nu merge.
L-am scanat cu VCDS-ul si imi da eroarea:
01492- Function Lock-Out
06-00 Signal too High;
01410 - Heater Over-Temp
06-00 Signal too High;;

Se pare ca nici pierderea de antigel din vas nu s-a remediat.
Aveti ceva solutii?
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

27 Ian 2017, 13:03

In primul rand e ciudata asocierea de erori. Daca era in lock-out cum de a vrut sa porneasca? Lock-out apare cand siroocoul e in functiune si se aprinde becul galben la rezervor. Atunci se blocheaza functionarea lui ca masura de siguranta pentru a ajunge cu masina in benzinarie. Nu sirroccoul e prioritar, ci motorul. Apoi heater over-temp apare cand nu este suficient lichid de racire in circuitul lui si ajunge sa depasesca in schimbatorul de caldura temperatura de siguranta. Asta poat fi cauzat de lipsa antigel sau de pompa de recirculare care nu merge. De deblocat e destul de usor cu VCDS. Apoi mai poti incerca inca o data, dar aeriseste bine traseul de racire, orice dop de aer e "rau intentionat" in functionarea ansamblului. Tot cu VCDS poti face un function test, ca sa vezi daca pompa de recirculare merge.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

30 Ian 2017, 12:59

pompa de recirculare am dat-o jos in urma cu vreo 2 luni si am pus alta. Inainte de a o monta pe masina, am verificat-o daca merge. Adica am conectat=o cu o mufa de la o masina dezmembrata (sharan) si am conectat-o la baterie. A bazait si misca. pe masina la fel 9bazaie si se simte ca merge.
O chestie ciudata (nu stiu daca e generala): cand desfac busonul de la rezervorul de lichid de racire, imi vine lichid inapoi pe conducta mai aproape sa iasa afara. Insa inainte sa il desfac, imi arata ca e sub nivelul de minim.
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

30 Ian 2017, 13:32

E corect sa faca asa, lichidul e sub presiune. Niciodata nu se desface busonul cu lichidul cald, ci doar dupa racire. Nivelul atunci se completeaza - cu motorul rece. Asta daca vrei indicatii corecte.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

31 Ian 2017, 08:47

dany19940 scrie:
. Apoi mai poti incerca inca o data, dar aeriseste bine traseul de racire, orice dop de aer e "rau intentionat" in functionarea ansamblului. Tot cu VCDS poti face un function test, ca sa vezi daca pompa de recirculare merge.

Dany, cum se face aerisirea la traseul de racire? Ce anume ar trebui sa fac dupa ce completez cu antigel pana la semne?
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

31 Ian 2017, 12:24

Pune masina de un damb mic, chiar bordura sa fie, ca sa stea putin ridicata de dreapta. Urca numai cu roata din dreapta-fata, e suficient. In mod normal nu ar fi nevoie de asta, dar, daca face figuri, trebuie ajutata. Pune antigel pana la nivelul maxim si da-i turatie la vreo 2000. Incepe cu motorul rece, ca sa ai timp pana se incalzeste. Busonul poate sa fie deschis acum. In borcan ar trebui sa vina antigel pe furtunasul subtire. Asta inseamna ca pompa de apa merge bine. Dupa vreo 5 minute, opreste si lasa nivelul sa se stabilizeze, o dai jos impinsa, completezi daca e nevoie si pui busonul. Ar trebui sa fie suficient. Urmaresti un timp daca se mentine, adica zile. Nu scoti busonul niciodata cu motorul cald, decat in caz de forta majora. Completarile se fac doar cu motorul rece.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...

 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

01 Feb 2017, 10:19

dany19940, am facut precum ai spus.
Am observat ca apa s-a ridicat la 75 grade dupa 10 minute de turat motorul la 2200.
Pompa nu a bagat nimica atunci. insa cand nu am mai turat-o, dupa 5 minute s-a ridicat temperatura la 90 grade si in vasul de expansiune a inceput sa "scuipe" antigel.
Curgerea asta trebuie sa fie continua sau e ok asa sa scuipe? Avand in vedere ca nu se face scuipa daca nu e la 90 grade, sa inteleg oare ca nu isi face termostatul treaba?
Am mers pe autostrada (15 km) cu 140 km/h. S-a incalzit apa la 90 grade, insa spre deosebire de alte dati cand baga rece, acum baga un cald matzait.
Din experienta ta, ce ar putea fi?
Dupa ce am facut aerisirea, am scanat si cu vagcom-ul si am sters erorile. Sirocoul tot nu a pornit. la gurile de aerisire din spate, baga tot aer rece.
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

01 Feb 2017, 11:16

Sigur corpul termostatului e ok? In multe cazuri e uzat si termostatul nu lucreaza corect. Mai ales capacul corpului se uzeaza.
Sirocoul trebuie deblocat din erorile ce le-ai postat data trecuta. Stergerea erorilor nu il deblocheaza. Mai scaneaza o data.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

10 Feb 2017, 07:56

Am rezolvat problema (sper ca definitiv). Am schimbat termostatul, avea ceva pete de rugina desi il mai schimbasem anul trecut in iunie sau iulie (si am folosit numai antigel roz concentrat amestecat apoi 1 la 1).
In momentul de fata, nu mai pierd lichid.
Cu sirocoul, a pornit fara sa imi dau seama. Am dus cu masina pe o cunostinta (proaspata), ce a fost sofer pe autocar, tir, camion si i-am povestit necazul meu cu masina. A inceput sa butoneze climatronicul si culmea..... a inceput sa bage caldura si in spate (fiul meu de 8 ani tzopaia de bucurie... :) ), A apasat pe butonul Automat si a lasat asa, in 15 Minute, a trebuit sa dau haina jos de pe mine. La intoarcere, am transpirat la propriu.
De atunci, o setez pe 28 sau 26, in functie de necesitate si apoi apas pe Automat. Se face caldura fara probleme.
Ce imi pare rau, este faptul ca am pus termostat care deschide la 75 grade sau cam pe acolo. Am inteles de la un prieten ca era mai bine sa pun unul care deschide la 85 grade. Probabil ca o sa il schimb la vaza caci acuma iarna nu am chef sa mai pierd iar antigel.
dany19940, multumesc de suport.
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

10 Feb 2017, 08:23

Pai sirocoul porneste doar daca dai temperatura la maxim si e pe auto, am crezut ca stii procedura. Oricum, bine ca a pornit si ca nu mai ai probleme cu ea. Bafta!
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

20 Iun 2017, 14:07

Good... se pare ca problema era de la garnitura de chiuloasa. am schimbat-o si acum e foarte ok.
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad
 
Cosmin_SHA
Mesaje: 1
Membru din: 19 Feb 2019, 12:09

Re: Pierdere lichid racire

19 Feb 2019, 14:17

andrey_f_c scrie:
Good... se pare ca problema era de la garnitura de chiuloasa. am schimbat-o si acum e foarte ok.

Salut,
Poti detalia , de ce ai schimbat garnitura de chiuloasa? Si cum a rezolvat problema?
 
andrey_f_c
Subiect Autor
Mesaje: 46
Membru din: 02 Aug 2016, 07:16
Localitate: Arad
Contact:

Re: Pierdere lichid racire

20 Feb 2019, 14:24

Cosmin_SHA scrie:
andrey_f_c scrie:
Good... se pare ca problema era de la garnitura de chiuloasa. am schimbat-o si acum e foarte ok.

Salut,
"Poti detalia , de ce ai schimbat garnitura de chiuloasa? Si cum a rezolvat problema?


Garnitura de chiuloasa am schimbat-o deoarece pierdeam apa pe la busonul de la vasul de expansiune. Furtunele din cauciuc se intareau cand se incalzea motorul. ela acel aspect al fierberii apei in motor. De aici mecanicul si-a dat seama ca e garnitura dusa. Eu cand acceleram mai tare, imi arunca apa afara pe la busonul de la vasul de expansiune si ramaneam aproape complet fara apa. si asa nu avea de unde sa bage caldura.
Am schimbat garnitura si acum am caldura fara nici un stress.
Nu stiu daca am mentionat: am schimbat si bujia incandescenta la sirocou.... am pus una noua (beru sau bosch, nu mai retin).
Recent, am schimbat turbina care a fost distrusa.... am umblat cateva luni cu ea spre acest prag de distrugere pana cand ammers pe ulei cam vreo 10 km.
Acum urmeaza sa schimb kit-ul de ambreaj. imi patineaza ambreajul si nu prea am forta...
Next process va fi schimbarea ambelor planetare. iar mai prin vara, schimbarea distributiei... am masina de vreo 2 ani si am depasit 150 mii km....
Si cam atat sper....
Seat Alhambra; 1,9 TDI, 2003, 115 CP/Arad

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori