[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fHDB7PMUdZE&NR=1[/youtube]
True true, Mr. Radu. D-alea am facut si eu la Rezistenta, Mecanica si Fizica, tot la constructii
Foarte buna explicatia ta.
Asta ziceam si legat de jante, cu cat mai mari, cu atat mai greu de invartit sau de oprit. Singurul punct bun e aspectul.
Mai mult decat atat, cred ca ar trebui vazuta din cel putin doua unghiuri problema jantelor de pe masina:
1) jante de diametru cat mai mic (atat cat permit alte elemente in jurul carora se invart jantele - discuri de frana, etrieri etc.), adica momente de inertie cat mai reduse (ca in experimentul de mai sus) pentru accelerare si franare mult mai rapide. Si tot aici trebuie mentionata si distributia elementelor masinii cat mai aproape de centrul de greutate al acesteia -
http://car-setup.com/Dinamica-Auto.php (1.3.2 MOMENTUL POLAR DE INERTIE)
2) greutate nesuspendata cat mai redusa pentru o inertie cat mai mica a rotii si pentru ca roata sa pastreze contactul cu suprafata de rulare, chiar daca aceasta din urma este denivelata