Cel mai sigur e sa le cantaresti, adica atunci cand ai ocazia, cantareste roata (ideal, doar janta) si scade greutatea anvelopei, care poate fi cantarita la dealer sau in magazin sau gasita la producatorii de anvelope. Vezi si pe forumuri de pe afara ce se discuta pe tema asta.
Voiam sa va zic ca la franele de Cupra/S3 merg unele modele de jante pe 17". O sa fac si eu upgrade de acest fel in curand, atat pentru performante (momente polare de inertie inferioare), cat si pentru cheltuieli (stim cu totii ca jantele si anvelopele de diametru mai mic sunt mai ieftine). Important este X-Factor sau "golul din interiorul" jantei sau "configuratia jantei". Daca janta e de 19" si are X Factor mic, aceasta poate sa frece in etrierii de Cupra. Daca janta e de 17" si are X factor mare, poate merge ok cu frane de Cupra. Stiu un Audi S3 cu jante Team Dynamics Pro Race 1.2 pe 17" care are frane stock (identice cu cele de Cupra).
Si mai sunt cateva variante de jante, pe langa OZ, Team Dynamics etc., mai putin populare, mai performante, dar si mai scumpe, unfortunately.
Tabel cu masele jantelor -
http://www.wheelweights.net/ (in stanga sus ai un link catre Wheel Weights List - excel file)