Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
turbojack
Mesaje: 55
Membru din: 08 Oct 2010, 20:26
Localitate: Cluj
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

08 Oct 2010, 22:07

Turbina cu geometrie variabila doar Porsche au reusit sa faca pentru 911.Piesa costa triplu cat una normala. ;)
... shut up & drive ...
 
bv10ptz
ingineru
Mesaje: 1165
Membru din: 17 Dec 2008, 21:31
Localitate: Brasov

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

09 Oct 2010, 12:49

Intrebare:se poate pune pe un 1.9 tdi-110 CP, turbina de la acelasi motor dar cu alta putere?Spre ex turbina de la un motor 1.9 cu 90 cai.Trebuie facute modificari?Multumesc.
Seat Leon 1.9 TDI , 110 CP - 2003
 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

18 Oct 2010, 20:29

bv10ptz scrie:
Intrebare:se poate pune pe un 1.9 tdi-110 CP, turbina de la acelasi motor dar cu alta putere?Spre ex turbina de la un motor 1.9 cu 90 cai.Trebuie facute modificari?Multumesc.

bv10ptz scrie:
Intrebare:se poate pune pe un 1.9 tdi-110 CP, turbina de la acelasi motor dar cu alta putere?Spre ex turbina de la un motor 1.9 cu 90 cai.Trebuie facute modificari?Multumesc.



Se poate. Dar strici motorul. Strici e putin cam impropriu. Mai mult il "under-power"-ezi ( nu exista in romana cuvant ). Adica mai pe scurt nu o sa iti traga ca inainte.

turbojack scrie:
Turbina cu geometrie variabila doar Porsche au reusit sa faca pentru 911.Piesa costa triplu cat una normala. ;)


Bingo.


Bubulutza scrie:
care sunt avantajele turbinei cu geometrie variabila? :hi
http://en.wikipedia.org/wiki/Variable_g ... rbocharger
http://www.autozine.org/technical_schoo ... _3.htm#VTG
http://paultan.org/2006/08/16/how-does- ... etry-work/
exista pe vreun Seat din fabrica? daca nu, se poate pune? din cate inteleg eu se utilizeaza mai mult pe diesel, merge si pe benzina?
merci! :hi


Sunt avantaje. Ideea e urmatoarea. Pretul e mare. De pretul uneia de asta ... iei o turbina care lucreaza la cam dublu ce ai avut inainte.

lau_03 scrie:
salutare...
asa pe scurt din cate am inteles eu, diferenta dintre 1.4 TSI de 160 cp (Scirocco) si 1.4 TSI de 125 cp (Leon) ar fi compresorul, adica Leonul nu il are! Se poate face ceva pt a ajunge la aceleasi performante ale celui de 160 cp??! Se poate monta ("safe") compresor, merita incercat?!
Sau mai bine spus, explicati-mi si mie, va rog, despre turbo si turbo + compresor (diferente, avantaje/dezavantaje)!



De ce s anu schimbi turbina? De ce sa faci inginerie proprie cand nu e necesar? Intradevar e un sistem bi-turbo ( zic necunoscatorii) cand el de fapt e un turbo + compresor ( compresorull la turatii mai mici .... turbo la mai mari ). Ideal ar fi daca ai bani .... turbo mai mare + intercooler mai mare ( daca sunt mult mai mari mai trebuiesc si altele ) si ai rezolvat beleaua.

lafamilia3003 scrie:
Poi si eu am turbina vnt15 gt1749v pe alh,cat despre turbina mai mare....cred ca e mai valabil un soft facut calumea pt un 15-20 de caluti..


De ce avem un fix toti romanii cu softul asta? De regula nu face o foarte mare diferenta la moatoarele pana in 150 de cai. Tu ai pus o suma realista acolo. Dar pentru 15 cai ... care sunt si la volanta ... nici macar la roata ... nu cred ca merita 500 euro sau cat e chipul. Dar sa revenim la turbine. Pentru chip-uri e alt topic.

lafamilia3003 scrie:
Salut o intrebare,motorul meu de de 90 cp,acuma vreo 7 luni ma lasat turbina,atuncia m-am gandit sa pun una mai mare,dar mecanicul a spus ca daca o sa pun una mai mare ,turbina o sa intre mult mai repede.....si o sa tina mai putin motorul....care e parerea ta?nu vroia sa pun una sa ajung la 150,putin mai mare cu vreo 10-15....cp in plus


Au americanii o vorba. Bigger is better. De regula la turbine se aplica. Dar mai conteaza un factor. Presiunea. SI in general intercoolerul. Daca vrei sa pui o turbina nu cu mult mai mare ... turbina va fi de regula singura componenta care o vei schimba .... daca nu ... mai trebuie si altele. Mai revina cu detalii.

Mariusino scrie:
intai de toate felicitari pentru deschiderea topicului ,din ce se vede te pricepi la treba asta. am si eu o intrbare: am 226oookm si a mea turbina(TDI 110CP), nu mai raspunde la apasarea pedalei de accelerstie cum o facea inainte, adica accelereaza mai greoi un pic mai ales cand este acc pornit. am pus-o pe tester si mi sa recomandat o curatare a nustiuce din interiorul turbinei. Sfat:curatare sau inlocuire? la226000trecuti cat mai tine? :hi



E o imposibilitate tehnica ca o turbina sa tina 226.000 km. Pe orice fel de drumuri. Probabil a mai fost schimbata. Daca ai avea carte de service sa imi mai dai setalii ar fi ideal.


Gata la toti.


Salut
Phaeton
 
Avatar utilizator
lau_03
Mesaje: 1098
Membru din: 31 Aug 2009, 20:19
Localitate: Timisoara

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

19 Oct 2010, 17:36

multumim Phaeton :hi :hi :hi
#ADVPERFORMANCE #INPOWERWETRUST
http://www.advperformance.ro
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

19 Oct 2010, 20:48

Turbina pe passat are 200 000 km si merge brici ,cu ajutorul unei curatari.
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY
 
Avatar utilizator
turbojack
Mesaje: 55
Membru din: 08 Oct 2010, 20:26
Localitate: Cluj
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

19 Oct 2010, 23:39

Phaeton scrie:

Sunt avantaje. Ideea e urmatoarea. Pretul e mare. De pretul uneia de asta ... iei o turbina care lucreaza la cam dublu ce ai avut inainte.

Teoretic este in regula, dar ce te faci cu lagul unei turbine si mai mari?
Daca ai condus la limita un motor twin-turbo cu compresor ai fi realizat diferenta intre asta si unul cu turbo ,chiar mare fiind.Plaja de cuplu maxim si putere maxima este mult mai lunga si constanta si asta inca de la ture joase,de aici rezultand si liniaritatea in functionare.
Faptic ai zice ca este un benzinar aspirat cu steroizi.
Practic compresorul si turbochargedul sunt pozitionate in paralel la tunelul de aspiratie.La ture joase lucreaza compresorul ,iar la medii incepe sa faca treaba si turbina ce va ramane singura la ture inalte din aceasta infratire rezultand liniaritatea puterii.Toata aceasta trecere de functii este gestionata electronic in acest moment ,lucru ce stufareste softul ECU motor si sistemele de comanda (relee,valve etc.) lucru ce in mod evident reduce fiabilitatea.De aceea o adaptare de compresor devine un vis neimplinit in mod practic,fiind imposibil sa ajungi la performante dobandite de proiectantii de uzina.
Vechile sisteme compresor-turbo cum gasim pe Delta Integrale S4 este comandata mecanic ,lucru mai greu de gestionat,de aici rezultand diverse sincope in functionare.
Din fericire beneficiile unui asemenea sistem turbo este atat de mare incat merita orice efort sau risc asumat in a le avea pe masina.
... shut up & drive ...
 
cristi_mky
Inginer
Mesaje: 1966
Membru din: 27 Iun 2009, 11:56

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

20 Oct 2010, 07:21

incorect :tongue
HONDA
YAMAHA
VW
SEAT
BUGGY

 
Avatar utilizator
Phaeton
Subiect Autor
Mesaje: 355
Membru din: 23 Ian 2010, 20:51
Localitate: Vaslui

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

20 Oct 2010, 14:20

O idee. De ce nu pui mai degraba compresor direct in loc sa investesi o gramada de bani intr-un astfel de sistem? Nu isi merita investitia decat daca ai o gramada de bani si nu ai ce face cu ei. Principiul de functionare pe care l-ai enuntat tu e corect dar e foarte impractic. Intradevar cu un compresor ai putere de la 1000 pana la redline iar turbina intra unde vrei tu. Prefer personal sistemele bi-turbo.


Phaeton
 
Razzzvan321
Mesaje: 23
Membru din: 17 Apr 2010, 14:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

20 Oct 2010, 15:49

Am si eu o intrebare: Un Seat Toledo 2004 1.9 TDI cati cp si ce model de turbina are?

Actuala turbina e pe duca din cauza faptului ca precedentul proprietar al masinii nu a avut grija de ea. Pe la 2000 rpm masina se ineaca si nu mai fuge "ca pe vremuri". Un mecanic de la Seat mi-a spus ca se poate repara dar este destul de costisitor.

Daca as vrea sa schimb turbina cu una noua dar mai puternica sa scoata mai multi cp ce mi-ai recomanda? Nu vreau nici mama turbinelor aftermarket pentru ca nu am de gand sa particip la curse cu masina. Si in cazul schimbarii turbinei cu una mai puternica, ce alte adaptari ale altor componente sunt necesare?
Seat Toledo II 2004 1.9 TDI ASV
 
Avatar utilizator
turbojack
Mesaje: 55
Membru din: 08 Oct 2010, 20:26
Localitate: Cluj
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

20 Oct 2010, 20:45

Turbina mai mare inseamna aer mai mult de aici si necesitateab injectarii de carburant suplimentar,asta insemnand respreierea hartilor de injectie,adica remapare.
... shut up & drive ...
 
Avatar utilizator
turbojack
Mesaje: 55
Membru din: 08 Oct 2010, 20:26
Localitate: Cluj
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

20 Oct 2010, 22:27

Cate ceva despre motorasul asta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aqMySTgUPGo&feature=fvw[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fvysuD5MFow&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XxEQwiBhW1c&feature=player_embedded[/youtube] [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=20qqavckWdw&feature=related[/youtube]
... shut up & drive ...
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

25 Oct 2010, 20:00

ma bag si eu ca musca in lapte =)
De unde sa incep .... ok alh/asv au aceeasi turbina numai ca pe asv merge la 1 bar de fabrica iar la alh la 0.8 ,unele difera la carcasa de admisie.Turbina tine 1.2 bari constant aviz amatorilor=) .Atentie codul motor AGR nu are aceeasi turbina ca si alh =)
Turbinele de pe 997 turbo sunt 2 turbine cu facute de firma kkk culmea e ca marimea compresoarelor este aceeasi cu cea a turbinei de pe audi a4/a6/touareg 3.0 tdi 225 de cai .Pretul foarte mare se explica probabil prin faptul ca materialele folosite sunt foarte scumpe,cel putin asa cred,pt ca turbina sa reziste la temperaturi foarte mari 1000+ de grade,de ex turbinele de diesel rezista maxim intre 750 si 850 de grade depinde de model.
Oricum nu au venit cu nimic nou ,americanii au facut multe masini in serie cu astfel de turbine prin anii 80-90.
Referitor la sistemul biturbo la dieseluri,da e super,raspuns super bun la turatii joase etc etc,din pacate turbinele pica intr-o veselie la majoritatea dintr-un sigur motiv... puterea de aspiratie a motorului mare de ex 3.0d de la bmw care strica turbina mica in max 100 de mii de km,pt ca turbina uzata incepe sa faca surge din cauza puterii de aspiratie al motorului (motorul o supra tureaza si face poc) ,iar turbina "mare" (care de fapt e tot foarte mica pt caii aia) merge in presiune foarte mare de fabrica mai exact 1.8 bari .Dupa parerea mea ar fi trebuit sa aleaga turbine putin mai mari,ganditi-va ca turbina mica este cam de aceeasi marime ca la 1.4 tdi sau cam ca la logan 1.5 dci ,probabil au ales aceasta turbina asa mica din cauza ca nu are vnt.
Aceeasi chestie si la noul sprinter biturbo.Sper ca noul motor de 2.0 tdi biturbo sa aibe cel putin o turbina cu vnt :/
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
Mariusino
Mesaje: 171
Membru din: 14 Aug 2010, 23:41
Localitate: Bucharest city
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

06 Noi 2010, 19:27

Ieri am curatat turbina 228 500,( a curatat-o Swat-Cat, eu l-am asistat si pe aceasta cale ii multumesc si il recomand), vreau sa spun ca merge brici, spui ca este alta masina pur si simplu. Oricum iti multumesc pt. raspuns, Phaeton, dar turbina chiar are acesti kilometri.
SEAT LEON 1.9TDI-ASV-110CP+++
 
ibiza6l
Mesaje: 137
Membru din: 27 Dec 2009, 14:58
Localitate: Suceava Romania/ Roma Italia
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

11 Mar 2011, 01:33

@Phaeton - interesanta discutia.
Detin Ibiza 6l 2002 motor ATD 1.9 tdi-pd 101cai, soft motor TCM 2 versiuni 131 si 140 si ceva.. senzor la intercooler schimbat de la model 131, debitmetru aer tot de la 131. pana in momentul de fata se obseva modificarile. Vreau sa achizitionez un Vnt 17 pt fetita mea cu ocazia implinirii a 1,5 ani de cand o detin :D. Ma poti ajuta cu modelul care se potriveste luand in vedere si performantele cele mai bune? S-ar potrivi turbina de pe Ibiza cupra 160 cp? ce model de turbina este?
Leon 1M 1.9 TDI 150cp + TURBO CUSTOM + Soft Custom, Momentan ??? Ponei
 
Avatar utilizator
mihalache george adrian
Mesaje: 480
Membru din: 29 Sep 2008, 20:14
Localitate: Ilfov
Contact:

Re: Supraalimentare -- Turbina ( intrebari si raspunsuri )

22 Mar 2011, 19:30

am si eu o intrebare la tine pfantom!!!la un motor de 1.9 TDI 9ma refer la al meu:) ) cum pot ajunge la 24o cai..puterea initiala a cuprei????ma refer ce trebuie schimbat? nu de alta dar sper ca daca mi mai strang banii din C.A.R poate la anu ii schimb tot si ii aduc performantele cuprei..pana atunci vreau sa ma ocup de exterior,jante suspensii filtru evacuare etc!astept sfatul tau :cheers

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori