Eu am suspensia sport de fabrica, pe Leon F
R Arcurile sunt mai joase cu 18-20mm fata de cele stock, concluzie pe care o trag din faptul ca inaltimea masinii data in talon e 1439mm, fata de 1457mm la alte Leon 1M (inclusiv 1.8T Cupra de pana in 2003, cu caroserie clasica). Unii proprietari care au comparat arcul stock demontat si cel sport spun ca diferenta e vizibila in cazul arcurilor din spate, dar cele din fata arata cam la fel.
Kitul de suspensie sport VAG, care este folosit si pe ale modele, include bare stabilizatoare de 23mm fata si 21mm spate (cea din spate incorporata in puntea elastica)
Stabilitatea in curbe poate fi confirmata de cei care au fost pasageri in masina, pana la viteze foarte mari
Damburile mari si gropile putin adanci sunt absorbite foarte bine, chiar suprinzator de bine pentru o suspensie sport. O adevarata pacoste sunt in schimb gropile adanci sau denivelarile mici si dese, cum ar fi sinele de tramvai sau piatra cubica, pun in primejdie plombele si lucrarile dentare.
Mai multe articole cu si despre Leon TopSport/Cupra(non-R)/F
R, atat cele venind din partea unor jurnalisti cat si din partea unor utilizatori, spun ca masina ar avea de castigat de pe urma unor arcuri mai putin rigide si a unor amortizoare mai tari. In acelasi timp, suspensiile coil-over nu au dat rezultate foarte bune - se comporta la fel ca suspensia sport de fabrica, dar sunt atat de joase, indiferent cum le-ai ridica din piulita, incat urcarea bordurilor devine imposibila.
Amortizoare mai capabile n-am prea gasit de vanzare, majoritatea magazinelor de tuning aduc arcuri sport (-30 sau -40mm)
Cum se poate imbunatati performanta amortizorului, fara a interveni asupra arcurilor?
~Nautilus