Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ce tip de bujii folositi / intentionati sa folositi?

1. OEM (dealerul stie, nu ma intereseaza)
11 (11%)
2. NGK
55 (54%)
3. BOSCH
14 (14%)
4. DENSO
8 (8%)
5. BERU
11 (11%)
6. CHAMPION
1 (1%)
7. SINTEROM
Niciun vot
8. Altele (detaliati in topic)
2 (2%)
 
Voturi totale: 102
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

25 Iun 2009, 10:03

dany19940 scrie:
Hai sa va intreb si eu ceva: intrun tabel mai sus am vazut mentionate bujiile Pulstar. Acum vreo 2 luni am purtat un dialog(prin mail) cu cineva de la firma din US si a reiesit ca,daca esti dinafara teritoriului US si vrei sa dai comanda de bujii la ei,trebuie sa dai telefon la ei. Plata doar prin PayPal. Intrebarea mea este daca stie cineva de unde se pot cumpara din UE sau daca au reprezentant in RO?

www.usautoparts.com
www.pulstalpulseplugs.com by www.sparkplugs.com
www.jcwhitney.com
www.carparts.com
www.cskauto.com
Eu m-as feri de Western Union si PayPal, mai ales daca firma nu e una de incredere, laudata pe forumurile de specialitate, aparitii in presa etc. Si inca ceva aici-
http://www.carbibles.com/productreviews_pulstar.html
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

25 Iun 2009, 14:51

Imagine x Imagine
Revin cu notiunea de clase de temperatura pentru bujii (calde vs. reci), de data aceasta pentru bujiile Brisk produse in USA. Interesanta schema de disipare a temperaturii din camera de combustie, disipare care se face, in principal, prin intermediul bujiei (cel mai insemnat transfer de energie termica se face prin partea metalica a bujiei, mai exact in zona filetului bujiei). Din nou diferenta intre bujii calde si reci, se observa marimea izolatorului in cazul bujiilor calde, a celor medii si a celor reci.
Cu cat numarul de pe bujie e mai mic, cu atat bujia este mai rece (la fel ca la Bosch, Champion etc.) si exact invers decat la NGK sau Denso (unde un numar mai mic, inseamna o bujie mai calda).
Se pare ca m-am speriat degeaba de preturi, bujiile Brisk sunt in aceeasi categorie de pret cu Bosch, NGK, Denso, Champion etc.

Alegere Bujii Brisk:
Pentru bujii cu durata de viata ridicata - Iridium / Platin (pana la 100.000 km)
Iar la polul opus, cu durata de viata redusa, bujii tip high performance / racing - Silver (Argint*) (pana la 20.000 km)

* Argintul este cel mai bun conductor electric si termic dintre metale. (ii urmeaza Cupru, Aur, Iridium, Platina, Nichel)
 
sfigmo
Mesaje: 279
Membru din: 02 Feb 2008, 16:06
Localitate: Arround
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

25 Iun 2009, 14:54

Si pentru ca Brisk lucreaza cu Nology si pt ca fabrica bujiile pe care ei le vand, ma gandesc sa imi pun si:
http://www.nology.com/power.html
 
ene
Mesaje: 121
Membru din: 28 Oct 2008, 22:50
Localitate: craiova

Re: Bujii / Spark Plugs

27 Iun 2009, 17:24

sal..am si eu un seat leon 1p 1.8 tsi model 2008 ce buji imi recomandati...masina are 21 de mii de km si ma gandesc sa le schimb
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

27 Iun 2009, 18:46

Poti sa pui fie aceleasi ca si pana acum (cele OEM), fie poti sa mergi la imediat urmatoarea clasa de bujii mai reci. Ca marca, toate discutate aici par sa fie de luat in calcul: NGK, Denso, Brisk, Pulstar. Nu as alege Bosch sau Champion daca as alege pentru mine.
Uita-te in tabelele cu bujii pentru modelul tau de motor. Bujiile sunt la fel la Seat Leon 1P cu cele de la Subaru Impreza.
Inca o data, nu mai mult de o clasa la capitorul "bujii mai reci". Am auzit cazuri cand nu mai pornea masina cu bujii foarte reci.

Daca vrei sa le schimbi mai rar, ia-ti cu Iridium, e o investitie inspirata. Uita-te de preturi bune pe net, par sa fie cu mult mai ieftine bujiile in UK, Germany decat in Ro, asta luand in calcul si taxele de transport.
 
ene
Mesaje: 121
Membru din: 28 Oct 2008, 22:50
Localitate: craiova

Re: Bujii / Spark Plugs

27 Iun 2009, 20:04

deci sa caut NGk cu iridium.. eu am un trepidat dimineata poate sa fie din cauza bujiilor
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

27 Iun 2009, 20:47

Da si nu. In sensul ca poate sa se datoreze bujiilor acel trepidat (bujii reci) si in momentul in care motorul se incalzeste, trepidatul sa dispara. Ideea e sa mearga bine motorul in regimul optim de temperatura (aprox. 90 grade). Poate sa fie si din alte motive (alimentare cu benzina etc.) acel trepidat, nu numai de la bujii. Eu nu m-as ingrijora, daca as fi in locul tau. Posesorii VAG sunt foarte multumiti de NGK, cred ca e o alegere inspirata. Sa fii atent la clasa de temperatura si mai ales la coduri, atunci cand faci comanda (sa nu le iei si sa vezi ca nu se potrivesc). Sa nu uiti, te rigam, sa ne pui feedback-ul dupa schimbarea bujiilor.

 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

27 Iun 2009, 20:57

Am votat altele , Brisk DOR 14 LGS , astea vin saptamna viitoare pe masina mea , da ce nu stiu din ignoranta poate...........................
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

27 Iun 2009, 21:04

Asteptam impresii, Cristi. Si pe mine m-au impresionat cei de la Brisk, acum tratez prin mail cu ei sa imi trimita cele mai bune recomandari de bujii Brisk pentru masina, le-am spus si ca vreau sa modific un pic perfomantele si au zis ca next week imi vor raspunde. Oricum, Silver Racing pare sa fie ceva deosebit :bounce:
 
sfigmo
Mesaje: 279
Membru din: 02 Feb 2008, 16:06
Localitate: Arround
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

06 Iul 2009, 21:10

Am fost si eu azi si am facut in Cluj la SPDZoom un dyno-run cu bujiile stock NGK Platinum, unul cu Brisk DOR14LGS...graficul spune tot...albastru = BRISK, negru = NGK...
Imagine
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

06 Iul 2009, 21:14

Hehehe, asa da! Sa traiasca BRISK!!! Ma gandeam ca te mai linistesti acasa, ai fugit de agitatia din Bucuresti si cand colo, tu esti cu Tuning-ul la ordinea zilei. Good man, Vladutzus!
PS Daca incercai DENSO, nu aveau spectru la Dyno sa iti arate toate 3 bujiile :P Kidding ;)
 
Avatar utilizator
Bubulutza
Mesaje: 4196
Membru din: 26 Ian 2009, 16:05
Localitate: Bucuresti

Re: Bujii / Spark Plugs

16 Iul 2009, 12:04

de asta ce ziceti? laser... :bounce:

http://www.banknews.ro/stire/30383_ford ... atori.html

Ford va inlocui bujiile cu lasere in anii urmatoriData publicarii: Astazi, 16-07-2009 | Auto (RSS) Print | Email Trimite prin Y!M Bookmark & Share Ford lucreaza in prezent cu o echipa de cercetatori la dezvoltarea unei tehnologii laser care sa inlocuiasca actualele bujii. Sistemul ar putea debuta in anii urmatori pe modelele de top din gama Ford.

Ford si-a unit fortele cu cercetatorii de la Universitatea din Liverpool pentru a duce la bun sfarsit un proiect care vizeaza inlocuirea actualelor bujii cu lasere. Tehnologia presupune ca aprinderea sa fie imbunatatita prin folosirea unor lasere in camerele de combustie.

Acestea ar putea sa fie concentrate mai bine asupra unor zone din camerele de combustie pentru a aprinde orice tip de combustibil. De asemenea, tehnologia este mult mai stabila decat actualele bujii, fiind mult mai eficienta iarna, atunci cand vremea rece da batai de cap la pornire. Stabilitatea tehnologiei ii permite motorului sa foloseasca mai putin combustibil, ceea ce inseamna ca valorile consumului ar putea scadea considerabil.

Momentan tehnologia de aprindere cu laser este testata in laboratoarele Universitatii din Liverpool, urmand sa fie implementata pe modelele de top ale constructorului american in anii viitori.

Tom Shenton, cercetator in cadrul universitatii britanice, a declarat ca amplasarea actuala a bujiilor nu permite o aprindere optima insa folosirea laserelor va imbunatati substantial acest aspect prin orientarea fasciculului in punctul cel mai eficient. In plus, laserul va folosi mult mai putina energie decat actualele bujii.

Autoblog via Automarket.ro
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

05 Aug 2009, 10:25

Salutare..am un Leon 1P FR, 2007, 2.0 TFSi, 200 cp stock..am deja 23 mii km..as dori sa schimb bujiile OEM cu ceva mai bun..din ce am citit pe acest thread as merge pe NGK Iridium...dar nu as lasa deoparte nici Brisk...ce imi recomandati?..voi ce ati pus pe acelasi tip de motor? are careva Brisk?
Va multumesc anticipat!
 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

05 Aug 2009, 11:36

Am si eu o mica intrebare... leon 1p 1.4 mpi 85 cp 95.000 km
Pana acum nici nu stiu cum arata bujiile la fata. Ar trebui schimbate?
Influenteaza consumul de combustibil?
Recomandati ceva anume? Un cod si un pret aproximativ se poate?
Nu de alta dar daca le voi schimba nu voi sti ce sa comand in afara de OEM.
Seat Leon 1p
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

05 Aug 2009, 21:35

BOGY26 scrie:
are careva Brisk?
Va multumesc anticipat!

Vezi mai sus testul lui Sfigmo.
Brisk, Denso sau NGK cred ca sunt alegeri inspirate. Pentru motorul tau, incearca o clasa mai rece decat normal/uzual.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori