Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ce tip de bujii folositi / intentionati sa folositi?

1. OEM (dealerul stie, nu ma intereseaza)
11 (11%)
2. NGK
55 (54%)
3. BOSCH
14 (14%)
4. DENSO
8 (8%)
5. BERU
11 (11%)
6. CHAMPION
1 (1%)
7. SINTEROM
Niciun vot
8. Altele (detaliati in topic)
2 (2%)
 
Voturi totale: 102
 
Cris_B
Subiect Autor
Mesaje: 13
Membru din: 30 Noi 2007, 08:42
Localitate: Pitesti

Ce tip de bujii folosim

15 Ian 2008, 14:27

Salutare!
As dori sa stiu ce tip de bujii folositi, si ce m-ati sfatui sa cumpar pentru un motor de tip AXP 1.4L 16V benzina.
Thank!
Seat Leon
1.4L 16V 75CP
 
Reed
Mesaje: 37
Membru din: 29 Noi 2007, 18:43
Localitate: Cluj-Napoca

31 Ian 2008, 20:22

Mai, mai, pai nu i-ati raspuns omului? : BKUR6ET-10 (NGK) sau echivalente gen Z90 (Beru), PFR6Q(NGK-Platinum), F7LTCR (Bosch) etc.
Eu am luat Beru si deocamdata (6000km) functioneaza ca si PFR6Q.
Seat Toledo Signum 1,6 16V
 
Avatar utilizator
13rvr
Mesaje: 74
Membru din: 23 Ian 2008, 05:32
Localitate: Constanta
Contact:

01 Feb 2008, 19:48

NGK am si eu, normale
 
bbm
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

02 Feb 2008, 01:06

in functie de motor si ce vrei sa faci cu masina, eu am unele foarte "reci", NGK
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning
 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

10 Mar 2008, 17:57

NGK BKR7E, am avut PFR6Q din fabrica si le-am schimbat la 38500km. Motorul isi atinge temperatura de lucru mult mai repede acum

~Nautilus
 
Reed
Mesaje: 37
Membru din: 29 Noi 2007, 18:43
Localitate: Cluj-Napoca

14 Mar 2008, 21:37

nautilus (crustaceul sau..."mobilis in mobile"?), da-mi voie sa ma indoiesc ca de bujie depinde asa mult atingerea temperaturii de regim, mai ales ca ai schimbat niste buijii platinum pe care eu le-am schimbat la 70.000km si inca ma intreb de ce le-am schimbat..
Seat Toledo Signum 1,6 16V
 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

20 Mar 2008, 10:34

1. Am schimbat niste bujii de platina calde(PFR6Q) cu unele de cupru reci(BKR7E).

2. Inainte ii lua ~20min sa ajunga la 90 de grade motorul, acum doar 10min (aceeasi temperatura atmosferica)

3. Motivul pentru care le-am inlocuit a fost recomandarea de a folosi la un motor 1.8T remapat bujii de cupru mai reci (cu un "heat range" mai mic; disipa mai rapid caldura in metalul chiulasei si astfel previn transformarea bujiei intr-un "punct fierbinte" care ar duce la pre-detonare). Bujiile ideale pentru motor turbo sunt considerate cele cu electrod central de cupru; bujiile cu electrod central de platina sunt durabile si din acest motiv montate OEM de producator

4. Daca nu aduceau nici un avantaj nu le schimbam, nu ma tenteaza ideea de a arunca banii pe fereastra

~Nautilus

 
bbm
Mesaje: 204
Membru din: 22 Ian 2008, 11:17
Localitate: bucuresti
Contact:

20 Mar 2008, 12:51

si mai prezinta un avantaj acele bujii de care vorbesti tu, cind presiunea in turbo este mai mare decit de fabrica / debitul de mare mai mare cind schimbi turbina, etc, bujiile normale pot avea probleme de genul sus in ture se stinge scinteia, corect? in acelasi timp, bujii mai reci = pornire mai greoaie la rece, zic bine?
leon cupra R & IHI VF 34 powered by SKN tuning
 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

20 Mar 2008, 14:13

N-am observat nici o diferenta intre pornirile la rece si la cald, inainte si dupa.

~Nautilus
 
Reed
Mesaje: 37
Membru din: 29 Noi 2007, 18:43
Localitate: Cluj-Napoca

21 Mar 2008, 23:18

Bujiile "reci" sunt cele cu izolatorul electrodului central scurt iar cele calde il au mai lung. Miezul electrodului central e din Cu la MAJORITAREA bujiilor (el fiind acoperit cu o pelicula dintr-un alt metal cu punct de topire ridicat) in special din ratiuni ELECTRICE si nu de conductivitate termica deoarece racirea bujiei se face prin anvelopa si NU prin electrodul central.
Seat Toledo Signum 1,6 16V
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Bujii / Spark Plugs

19 Iun 2009, 23:09

Bujia este simpla ca teorie: forteaza electricitatea sa formeze un arc electric prin aer, la fel ca un fulger. Este necesara o tensiune (voltaj) foarte mare pentru a creea o scanteie buna, de ordinul miilor de volti (tensiune furnizata de bobina de inductie).

Este necesara o cale izolata pentru ca aceasta tensiune sa ajunga la electrod, unde poate traversa spatiul si apoi intra în blocul motor, prin care ajunge la împamântare. Bujia trebuie de asemenea sa reziste la temperaturile înalte si presiunea din cilindru, si trebuie proiectata pentru ca aditivii din combustibil sa nu formeze depuneri.

Imagine x Imagine

Bujiile folosesc o insertie din ceramica pentru a izola tensiunea la electrod, asigurând astfel ca scânteia se produce la vârful electrodului si nu în alta parte. Aceasta insertie ajuta si la arderea depunerilor: ceramica nu este un bun conductor termic, asadar se încinge puternic în timpul functionarii, iar caldura ajuta la arderea depunerilor.

Uneori este necesara o bujie "fierbinte": aceasta are o insertie de ceramica a carei zona de ontact cu partea metalica este mai mica, reducându-se astfel transferul de caldura si ridicând temperatura, deci arzând mai multe depuneri. Bujiile reci au o zona de contact mai mare, si functioneaza la o temperatura mai scazuta. Producatorul va recomanda tipul de bujie necesar.

NOTA: Bujiile incandescente pentru motoare diesel folosesc numai la pornire, nu au rol activ in functionarea motorului, din acest motiv, aceste bujii nu sunt detaliate in acest topic.
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

19 Iun 2009, 23:38

Specificatii si beneficii ale Bujiilor cu electrod din Iridiu

Intrat in folosinta relativ recent, date fiind conditiile speciale de fabricatie - Iridiul - un metal pretios incredibil de rezistent, este noul material folosit pentru electrozii bujiilor. Tehnologia laser este folosita pentru a suda varful de iridiu al bujiilor produse de NGK si Denso. Bujiile nu trebuie neaparat privite drept dispozitive care cresc potentialul motoarelor (cresteri de putere/cuplu), dar o scanteie mai eficienta va insemna o ardere mai buna si implicit aduce beneficii in termeni de performanta si consum de combustibil. O scanteie saraca - fie de la o bujie veche, fie de la o bujie slaba - va reduce eficienta motorului. Bujiile cu Iridiu produc scantei eficiente.

Proprietati de remarcat ale Iridiului sunt punctul de topire - aprox. 2.450 C, considerabil superioare Platinei, iar rezistenta sa de 6 ori superioara Platinei. Tabelul de mai jos face o comparatie intre proprietatile Iridiului si cele ale celorlalte metale semi-pretioase / pretioase folosite in general in productia de bujii.

Imagine

Beneficiile imbunatatirii combustiei/arderii includ economia de combustibil, cresteri de putere/acceleratie si in special raspunsul la actionarea acceleratie (throttle response).

Sursa: Spark-plugs.co.uk

Iridiul(Ir), element chimic cu caracter metalic, din grupa a VIII-a, număr atomic 77, masă atomică 192,2; configuraţia învelişului electronic exterior 5d76s2, valenţa, II, III, IV, VI. În natură se găseşte împreună cu alte Metale Platinice. Metal alb-argintiu, d 22,65; punct de topire 2454 °C, punct de fierbere 4130 °C, duritate 6,25. Este puţin activ din punct de vedere chimic. Nu este atacat de nici un acid (nici chiar de apă regală). Aliajele iridiu-platină sunt folosite la confecţionarea termoelementelor, la fabricarea creuzetelor, iar cele din iridiu-osmiu la fabricarea vârfurilor de peniţe pentru tocul rezervor.

Sursa: Wikipedia
 
Remus
Membru Fondator
Mesaje: 4027
Membru din: 27 Noi 2007, 17:57
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

19 Iun 2009, 23:50

Foarte tare nicky ,mersi chiar ma interesa :D si eu trebuie sa schimb bujiile
Mercedes Benz A-Class 180 - 2015
Land Rover Freelander 2 /2.2/ 160cp
Ex ; Seat Leon 1.6 102 cp

Despre mine....urasc regulile altora, ador regulile mele...
http://clubseat.hi5.com
http://www.youtube.com/ClubSeatRomania
http://twitter.com/ClubSeatRomania
http://www.facebook.com/pages/Clubseateu-Romania/108874261828
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

19 Iun 2009, 23:55

Posibile Probleme ce pot aparea la nivelul Bujiilor

Imagine
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Bujii / Spark Plugs

20 Iun 2009, 00:15

Alegerea Bujiilor in Aplicatii Strada (mers zilnic)

Service pentru Bujii

Ca regula, bujiile se inlocuiesc fie cu unele identice, fie cu unele mai performante. Desi sunt mai scumpe, cele cu Iridiu sunt un excelent upgrade pentru motoare - sunt bujii de durata (long life)
Pentru aplicatii ce au legatura cu performanta (tuning, racing etc.), sunt recomandate bujiile mai reci, acestea reducand considerabil riscul de pre-aprindere si detonare la turatii si solicitari semnificative


Alegerea Bujiilor in Aplicatii Circuit (Racing)

Selectia bujiei optime in aplicatiile racing este foarte importanta si se traduce in timpi mai buni. Bujiile racing sunt in general incadrate in clasa bujiilor reci in comparatie cu bujiile standard (OEM). Bujiile reci trebuie folosite la motoarele comprimate (raport de compresie ridicat), motoare care functioneaza la temperaturi ridicate si motoare cu multi cai putere. Alti factori precum alimentarea cu combustibil (turbo, supercharged), tipuri de combustibil si distanta intre piston si bujie vor afecta, de asemenea, alegerea tipului de bujie.

Step 1: Shell Design - The first step in choosing the proper race spark plug is determining the plug type that your cylinder head/piston will accept. Thread diameter and pitch, thread length and shell seat, as well as hex size are all factors that will define what shell type works best for your engine.

Step 2: Electrode Design - The second decision is electrode design and configuration. Is it a fine wire center or standard electrode? Projected or non-projected? Full coverage 'J-Gap' or perhaps a cut-back or angled ground wire? A good rule of thumb is to attain as much projection into the cylinder as possible. But be aware of piston clearance that could prohibit projected spark plugs from being used.

Step 3: Heat Range - The third factor in choosing a race plug is heat range. Correct heat range is critical in maintaining peak performance throughout the duration of your race or event. Switching to a colder or hotter plug will not increase horsepower, but could affect engine performance. Choosing a plug that is too hot can result in preignition or detonation. A plug that is too cold could cause an engine to stumble, misfire or foul.

The main factors to consider in selecting the proper heat range are: type of race, methanol, specific output, nitro-meth, compression ratio, nitrous oxide, horsepower, super or turbo charging and racing fuel.

Scuze, e tarziu, nu mai traduc partea asta, e doar pentru cei pasionati de Racing.

Concluzia mea, pana acum:
Incercati bujiile cu Iridiu, sunt mai rezistente ca durata de functionare (Cupru - 15.000 km; Platina - 30.000 km si Iridiu - 45.000 km) si par a fi si mai performante decat celelalte, pe baza tabelului de mai sus.
Bujia nu este o piesa scumpa, iar castigurile in materie de consum / performante, justifica alegerea unei bujii dintr-un material scump (Iridiu, sau cel putin Platina).
La partea cu Bujii Reci / Calde, eu recomand unele medii spre reci, evitati riscul autoaprinderii sau aprinderii premature.

Ca marci consacrate/recomandate de Bujii: NGK si Denso (repet, e strict parerea mea)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori