Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

V`ati monta pe masina filtru sport?

DA
89 (59%)
NU
20 (13%)
AM DEJA
22 (15%)
NU STIU
20 (13%)
 
Voturi totale: 151
 
Avatar utilizator
laurentiu7
Mesaje: 26
Membru din: 26 Iun 2011, 15:03
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: FILTRE AER SPORT

23 Dec 2012, 15:27

Pana in 2500-3000 rpm banuiesc nu se simte nimic , poate doar zgomotul . Cum apreciezi ca trage masina acum si daca ai consumul un pic mai sacazut ?
( teoretic aer mai rece deci mai dens la aceeasi sarcina )
Seat Ibiza 2005 1.4 75CP BKY
 
Avatar utilizator
BALTAZAR2003
Moderator
Mesaje: 7619
Membru din: 22 Iul 2008, 22:26
Localitate: Bucuresti Dr. Taberei
Contact:

Re: FILTRE AER SPORT

23 Dec 2012, 15:48

Ce treaba are saracia de filtru cu temperatura aerului ce intra in cilindrii?
Ca doar nu este cu elemente peltie sa raceasca aerul ce trece prin site?
Eu zic ca a castigat doar experienta in cazul in care a facut operatia singur, in rest nimic, doar nu crezi ca daca ar aparea de undeva o diferenta de 10cp dupa cum scrie pe prospectele acelor filtre, ele nu ar fi montate direct de fabrica si sa-ti ia banii pe un motor mai puternic?
Si absolut consumul de carburant scade, conform cu legile fizicii sigur scade consumul, ca intra mai mult aer deci arde mai putina benzina. :shock:
:yah :yah :yah :cheers :cheers
:hi
Cordoba Fever + Fresc, 1.4l/86Cp (nu se stie pe unde-i are!), 2008, Rosu Emocion
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: FILTRE AER SPORT

24 Iun 2013, 22:13

nu conteaza daca intra aer mai rece si mai dens fiindca ecu comanda de cat aer este nevoie pentru ca amestecul sa fie optim si pentru a respecta parametri hartilor de combustibil si aer si implicit de a pastra aceeasi putere a motorului
ideea este ca daca scoti filtrul de la admisie sau pui unul sport care este cam acelasi lucru, motorul se accelereaza mai repede fiindca aerul este aspirat mai usor DAR nu apare nici o crestere de putere
fiindca ecu are grija de acest lucru , chestiile scrise pe filtrele sport sunt vrajeli
un filtru sport face ca motorul sa fie mai agil si atat dar asta cu un pret costisitor pentru motor
daca v-ati uitat printr-un filtru sport la soare zici ca este o sita, asta inseamna ca majoritatea particulelor de praf trec lejer, doar pietricelele si insectele se mai opresc in el restul ajunge in motor si nu este bine
cel mai bine si mai eficient este marire suprafetei de filtrare asta inseamna un filtru ca si cel normal doar de dimensiuni mai mari
si inca ceva
daca filtrele sport sunt atat de performante dece fabricantii nu le pun din fabrica pe masini?
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 453
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: FILTRE AER SPORT

28 Iun 2013, 10:28

Costel te deranjez si eu cu cateva intrebari:
-ai idee cat e costul de productie al unui filtru sport de calitate raportat la costul unui filtru normal ca cel de fabrica?
-cate masini modificate ai avut pana acum sau cate masini cu modificari ai testat ca sa tragi concluzia transanta prezentata mai sus cum ca filtrele sport (vorbim de cele bune calitativ) afecteaza fizic motorul ?

Sunt de acord ca filtrele sport sunt o inutilitate costisitoare in cazul masinilor cu motoare aspirate de cilindree mica si medie dar in cazul masinilor turbo cu modificari cele afirmate de tine nu se mai regasesc.
In cazul aplicatiilor turbo cand se mareste boostul, filtrul de fabrica nu mai are permeabilitatea necesara pentru a putea asigura volumul de aer cerut de catre turbina si incepe sa actioneze ca un restrictor.
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: FILTRE AER SPORT

28 Iun 2013, 20:20

G60 aici este vorba de filtre aer sport, nu admisii sport :!:
Rezumandu-ma numai la filtrele aer sport sunt niste mizerii care nu sunt necesare, poate doar alea de carcasa gen K&N dar nici alea...daca vrei sa vorbim de admisii este un topic dedicat si acestora :wink:
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 453
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: FILTRE AER SPORT

28 Iun 2013, 21:28

BOGY26 am scris eu cumva "admisii sport" undeva in postul meu si nu vad unde? :!:
Ma refeream strict la filtrele sport indiferent de natura lor: panel, conice, cilindrice, dublu con, etc.
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: FILTRE AER SPORT

28 Iun 2013, 23:30

Vw_g60 scrie:
BOGY26 am scris eu cumva "admisii sport" undeva in postul meu si nu vad unde? :!:
Ma refeream strict la filtrele sport indiferent de natura lor: panel, conice, cilindrice, dublu con, etc.

Atunci lumineaza-ma si pe mine cum ajuta un "filtru sport" motoarele turbo :?: dar nu teoretic :!: ca la aspirate ai concluzionat ca nu sunt bune :idea:

 
Ciosmi
Mesaje: 1588
Membru din: 28 Noi 2007, 17:18
Localitate: Bucuresti

Re: FILTRE AER SPORT

29 Iun 2013, 00:15

iti pot da eu,in cazul tfsi.
Aici,principala restrictie este admisia!admisie care e formata din capacul ala imens.eh,daca ai avut vreodata curiozitatea sa il deschizi,inauntru sunt mici compartimente....compartimente care la randul lor sunt strabatute de aer!undeva pe la mijloc se intalneste si cu filtrul de aer,hartia prosteasca :P . acum,toretic,daca ai schimba filtrul panel,cu altul mai putin restrictiv,ai lasa aerul sa "curga" ceva mai bine,rezultand g/s ceva mai ok. Care la randul lor,g/s printr-o oarecare formula rezulta HP ;) . Principala restrictie ramanand doar compartimentarea ciudata a capacului.

Insa,ca tot e vorba de practica,pe masina mea,am facut urmatoarea modificare (acum 3 ani :P ). Am scos filtrul panel oem din carcasa,iar de aceasta am atasat un filtru conic (sparco,deci nu unul la 50 ron care probabil iti va da maf-ul peste cap). Ce am realizat?cam cat de restrictiv e filtrul panel,oem!

A fost o schimbare minora,dar cu rezultate imbucuratoare.Practic am schimbat pozitia elemntului filtrant. Din punctul meu de vedere,fie ca statea in fata (in cazul meu),fie ca era la mijloc (in pozitia oem),aerul tot greu inainta din cauza carcasei.
Deci,doar schimbarea filtrului,a produs o schimbare.....minora,dar in bine!
Si cel mai important,nu mi-a dat maf-ul peste cap,nu am avut probleme cu praful!nici atunci,nici dupa ce am schimbat cu un cold air intake ;)
Leon Cupra Mk2 - Stage 2+ | EvoMS Intake | Custom exhaust (3") | H&R Street Performance SS Coilover | Sachs clutch | RS4 FPR | Vis HPFP | Bosch 044 |
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: FILTRE AER SPORT

29 Iun 2013, 00:38

Cred ca a fost doar efectul "placebo"..si da, stiu cum arata carcasa, am avut filtru sport de carcasa de la K&N si nu am simtit nici o modificare in bine sau in rau..masina mergea la fel, doar ca acel filtru era 200 lei si "hartia" este 40 lei..nu ma incalzzeste denumirea de filtru sport...prefer oricand un CAI "profesional" :mrgreen:
 
Avatar utilizator
Vw_g60
Mesaje: 453
Membru din: 27 Aug 2011, 21:27
Localitate: Bucuresti

Re: FILTRE AER SPORT

29 Iun 2013, 10:10

Intru totul de acord cu cele afirmate de Ciosmi. Exact aceleasi concluzii le-am tras si eu din experienta personala atat cu filtre sport panel/conice/cilindrice cat si prin experientele avute cu cateva zeci de masini diferite pe care le-am observat pe dyno.

BOGY26 problema ta nu e ca nu intelegi, ci ca nu vrei sa intelegi iar aspectul asta nu poate fi combatut printr-o discutie logica si argumentata.
 
Avatar utilizator
BOGY26
Bogdan
Mesaje: 1794
Membru din: 07 Oct 2008, 21:14
Localitate: Craiova
Contact:

Re: FILTRE AER SPORT

29 Iun 2013, 10:35

Nu am ce sa inteleg...ce spuneti voi este faptul ca ati scos carcasa si ati pus filtru sport...unde?..nu vad cum poti pune un filtru sport pe admisia stoc(cel putin la TFSI) fara sa mai adaugi un adaos de teava..si de aici nu se mai numeste filtru sport...
G60 punem masina mea pe dyno cu "hartia" si apoi cu filtru "sport" (dar fara alta tavaraie in plus) si nu o sa fie nici o schimbare..prin adaugarea de teava in plus eu consider ca umblam la intreaga admisie, nu doar la flitru, poate de asta crezi tu ca nu vreau sa inteleg..in fine..nu intram in polemici..fiecare cu parerea lui :wink:
 
Avatar utilizator
farkas_levi
Mesaje: 85
Membru din: 20 Mai 2013, 19:55
Localitate: Brasov

Re: FILTRE AER SPORT

29 Iun 2013, 10:55

In cazul in care aveti acces la un dyno, puneti la test o masina cu motor turbo STOCK si faceti urmatoarele teste:

1. Fara nici un filtru in carcasa originala.
2. Filtru de hartie nou nout de calitate, in carcasa originala
3. Filtru "sport" de calitate, adica un fel de sita deasa si textil data cu ulei, in carcasa originala

Comparati rezultatele si veti avea o surpriza neplacuta... In sensul in care veti vedea ca diferentele sunt neglijabile sa nu zic ca nu sunt mai de loc... Cred ca este cel mai realist mod de a avea niste rezultate concludente... Pe langa asta, comparati filtrele uitandu-va prin ele si tinandu-le in fata unei lumini puternice...

Filtrul conic, daca nu e montat corespunzator va trage aer cald de la motor, nu cred ca ajuta la performante...

Un CAI profi care trage aerul direct de afara, de preferat cu carcasa termoizolanta, e singura varianta care ar putea sa produca o schimbare sesizabila, dar aceasta va veni mai degraba din punct de vedere scadere turbo lag decat performante sesizabil imbunatatite ale motorului.

Parerea mea este ca totul se invarte in jurul ecuatiei MAF - Turbo - Intercooler, iar daca intelegem functionarea acestei ecuatii, rezultatele testelor vor face oarecum sens... Nu uitati, aici vorbeam de motoare stock si mapare stock...
 
Avatar utilizator
Costel93
Mesaje: 101
Membru din: 15 Iul 2012, 20:00
Localitate: Suceava

Re: FILTRE AER SPORT

29 Iun 2013, 13:06

exact, cu cat filtrul este mai permisiv scade turbo lag si motorul este mai agil
problema este ca patrunde mai mult praf de aceea trebuie facut un compromis
si fiecare alege ce vrea, agilitate in detrimentul prafului care va uza motorul mai repede sau un raport acceptabil intre agilitate si o viata ceva mai lunga a motorului

nu zic ca filtrul ''sport'' nu aduce o oarece inbunatatire doar ca este foarte mica si nu se merita in comparatie cu efectul negativ pe termen lung si aici ma refer la segmenti
vorbesc de FILTRU NUU ADMISIE fiinca admisia poate fi formata din filtru si carcasa lui, intercooler, turbina si tubulatura aferenta
Seat Toledo 1.9 TDI 130 HP
 
Avatar utilizator
farkas_levi
Mesaje: 85
Membru din: 20 Mai 2013, 19:55
Localitate: Brasov

Re: FILTRE AER SPORT

29 Iun 2013, 19:21

Costel, cred ca ai tras concluzia gresita, eu am scris complet altceva, dar ma rog...

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 15 vizitatori