Readuc puţin în actualitate acest subiect de discuţie:
im570rm scrie: dejavantaje-> se incalzeste putin mai greu motorul
Asta e o chestie pe care nu am putut să o înţeleg niciodată!
Am un ASV cu EGR anulat fizic cu o flanşă pe ţeava ce vine dinspre evacuare şi redus la maximum din soft cu VagCom. De 15.000km nu am observat nici o diferenţă în timpul necesar încălzirii motorului atât iarna cât şi vara comparativ cu vremea când aveam EGR on. Menţionez că motorul nu are nici acel sistem auxiliar pentru încălzirea forţată a lichidului de racire până la 60 grd (acele 3 bujii incadescente poziţionate pe taseul scurt de răcire).
Această încălzire uşor mai greoaie a motorului acuzată de mulţi după anularea EGR, nu are nici o explicaţie "ştinţifică", să zic aşa.
Necesitatea EGR: La MAC, EGR a apărut din motive de
poluare: reducerea emisiilor de NOx.
Funcţionare: supapa EGR reintroduce pe admisie o parte din gazele de evacuare, diluând astfel aerul admis, de unde rezultă o
reducere a temperaturii din camera de ardere. Se diminuează astfel emisiile de NOx. (NOx ia naştere la temperaturi mari în CA în timpul procesului de aredere!)
DAR, (pentru că există şi un "dar"), asemenea celorlalte metode/sisteme/dispozitive pentru depoluare în cazul MAI (catalizator, filtru de particule, AdBlue, etc.), şi EGR face mai mult rău decât bine. Cf unor teste efectuate peste ocean, cu EGR, un TDi cu pompa rotativă, va avea emisii de PM (particule, funingine) şi CO2 mai mari ! Iar pe acesta din urmă (gaz cu efect de seră, răspunzător şi el de încălzirea planetară, alături de: vapori de apă, metan CH4, aerosoli, ozon O3) ne chinuim acum să-l reducem.
DECI, EGR este parţial responsabil pentru afumarea turbinei la regimuri de sarcină parţiale şi la mersul subturat - regimuri de funcţionare a TDi-ului pe care le întâlnim des în metropolele noastre congestionate.
Am menţionat mai sus efectele negative ale EGR la TDi non-PD.
În cazul TDi-PD, EGR-ul are adiţional un sistem de răcire a gazelor ce urmează a fi introduse în admisie. Diferenţele emisiilor de PM şi CO2 cu EGR on/off nu sînt aşa de mari, dar tot există!
im570rm scrie:consuma cam cu 0.5 l mai mult
Consumul mai mare poate fi un rezultat direct al arderii mai violente - la temperatură mai mare şi cu front de presiune mai mare.
im570rm scrie:castigi cativa caluti
Căluţi nu ştiu dacă într-adevăr se câştigă. 1-2cp sînt insesizabili pentru un şofer de rând.
Ce am observat eu, în schimb, este un răspuns uşor mai bun al motorului la turaţii medii şi sarcini parţiale.
Toate EGR-urile cu comandă vacuumatică şi care nu au control electronic după, se pot anula fără probleme!
Acolo unde există sesizor de temperatură pe admisie după EGR, e discutabil.
Un exemplu ar fi Ford Focus mk1 1.8 TDCi (115cp), unde, cu EGR scos din funcţie motorul nu mai merge cum trebuie.
ATENŢIE însă! Cu EGR anulat, nivelul emisiilor de NOx, va fi cu de 2 până la 4 ori mai MARE !!!
NOx este dăunător pentru om şi mediu. NOx este mai periculos decât CO (monoxid de carbon)! 100ppm de NOx inhalate timp de 1 oră, vor produce leziuni interne !
Numai bine!