Pagina 1 din 1

Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 19 Mai 2009, 22:42
de mcbeowolf007
CE efect are? Din acte stiu acest obiect are doar un rol in recircularea gazelor nearse, pentru a reduce poluarea.

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 19 Mai 2009, 22:48
de swat cat
si pt a incalzii motoru mai repede.... anularea nu aduce aproape nici un spor de putere... poate doar un turbolag mai mic

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 20 Mai 2009, 08:37
de mcbeowolf007
bine ai venit pe seat :D
Afara am vazut ca majoritatea isi anuleaza EGR-ul. La noi am vazut ca toata lumea isi face probleme ca nu merge bine, scuipa ulei pe langa el, si cheltuie o gramda dea bani ca sa-l inlocuiasca.

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 20 Mai 2009, 10:36
de swat cat
cand te referi sa-l anulezi te referi sa nu mai vina gazele in el sau sa pui teava in locul lui

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 20 Mai 2009, 10:58
de gabryell23
exista si un kit pe allard http://www.egrvalve.co.uk/index.php?page=products pe care si eu vreau sl achizitionez.

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 25 Mai 2009, 13:12
de im570rm
egr-ul se poate inchide doar mecanic ,dar preferabil e sa il inchizi din soft!
Avantaje ->nu mai intra gaze nearse in admisie si castigi cativa caluti
dejavantaje-> se incalzeste putin mai greu motorul,consuma cam cu 0.5 l mai mult
@gabryell23 e bun kitul ala ,acelasi lucru poti face si tu cu maxim 50 de ron ,pastrezi flansele si tai doar tubul cu clapeta si supapa (daca are) sudezi o teava de aluminiu in loc si asta e tot.

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 25 Mai 2009, 13:40
de mcbeowolf007
Daca il inchizi din soft trebuie sa mai faci bypassul respectiv?

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 25 Mai 2009, 13:47
de im570rm
nu e necesar dar asa ar fi corect...dar sooner or later va scapa aer pe la garnituri daca e invechit.

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 17 Feb 2011, 15:49
de Predator
Readuc puţin în actualitate acest subiect de discuţie:

im570rm scrie:
dejavantaje-> se incalzeste putin mai greu motorul


Asta e o chestie pe care nu am putut să o înţeleg niciodată!
Am un ASV cu EGR anulat fizic cu o flanşă pe ţeava ce vine dinspre evacuare şi redus la maximum din soft cu VagCom. De 15.000km nu am observat nici o diferenţă în timpul necesar încălzirii motorului atât iarna cât şi vara comparativ cu vremea când aveam EGR on. Menţionez că motorul nu are nici acel sistem auxiliar pentru încălzirea forţată a lichidului de racire până la 60 grd (acele 3 bujii incadescente poziţionate pe taseul scurt de răcire).


Această încălzire uşor mai greoaie a motorului acuzată de mulţi după anularea EGR, nu are nici o explicaţie "ştinţifică", să zic aşa.

Necesitatea EGR: La MAC, EGR a apărut din motive de poluare: reducerea emisiilor de NOx.

Funcţionare: supapa EGR reintroduce pe admisie o parte din gazele de evacuare, diluând astfel aerul admis, de unde rezultă o reducere a temperaturii din camera de ardere. Se diminuează astfel emisiile de NOx. (NOx ia naştere la temperaturi mari în CA în timpul procesului de aredere!)
DAR, (pentru că există şi un "dar"), asemenea celorlalte metode/sisteme/dispozitive pentru depoluare în cazul MAI (catalizator, filtru de particule, AdBlue, etc.), şi EGR face mai mult rău decât bine. Cf unor teste efectuate peste ocean, cu EGR, un TDi cu pompa rotativă, va avea emisii de PM (particule, funingine) şi CO2 mai mari ! Iar pe acesta din urmă (gaz cu efect de seră, răspunzător şi el de încălzirea planetară, alături de: vapori de apă, metan CH4, aerosoli, ozon O3) ne chinuim acum să-l reducem.
DECI, EGR este parţial responsabil pentru afumarea turbinei la regimuri de sarcină parţiale şi la mersul subturat - regimuri de funcţionare a TDi-ului pe care le întâlnim des în metropolele noastre congestionate.

Am menţionat mai sus efectele negative ale EGR la TDi non-PD.
În cazul TDi-PD, EGR-ul are adiţional un sistem de răcire a gazelor ce urmează a fi introduse în admisie. Diferenţele emisiilor de PM şi CO2 cu EGR on/off nu sînt aşa de mari, dar tot există!


im570rm scrie:
consuma cam cu 0.5 l mai mult

Consumul mai mare poate fi un rezultat direct al arderii mai violente - la temperatură mai mare şi cu front de presiune mai mare.

im570rm scrie:
castigi cativa caluti

Căluţi nu ştiu dacă într-adevăr se câştigă. 1-2cp sînt insesizabili pentru un şofer de rând.
Ce am observat eu, în schimb, este un răspuns uşor mai bun al motorului la turaţii medii şi sarcini parţiale.


Toate EGR-urile cu comandă vacuumatică şi care nu au control electronic după, se pot anula fără probleme!
Acolo unde există sesizor de temperatură pe admisie după EGR, e discutabil.
Un exemplu ar fi Ford Focus mk1 1.8 TDCi (115cp), unde, cu EGR scos din funcţie motorul nu mai merge cum trebuie.

ATENŢIE însă! Cu EGR anulat, nivelul emisiilor de NOx, va fi cu de 2 până la 4 ori mai MARE !!!
NOx este dăunător pentru om şi mediu. NOx este mai periculos decât CO (monoxid de carbon)! 100ppm de NOx inhalate timp de 1 oră, vor produce leziuni interne !


Numai bine!

Re: Anularea EGR-ului la 1.9 TDI?

Scris: 23 Iun 2015, 08:40
de Sebastian_RC
EGR are un rol functional bine definit si prea putin cunoscut.
EGR are parti benefice dar si parti deplorabile.
EGR din pacate de multe ori este confectionat prost si nu are fiabilitatea dorita.

EGR are dublu rol, unul legat de noxe explicat mai sus de colegul nostru de forum si altul care tine sub control la sarcini mici, partiale temperatura din cilindru in cote mai scazute. Eu am sa ma refer in cateva cuvinte doar la partea de temperatura in camera de aerdere.
Motoarele diesel spre deosebire de cele cu benzina nu au clapeta de acceleratie, ceea ce face putin mai greu controlabil fluxul de aer introdus in motor. Aceste motoare accelereaza conform injectiei de motorina, accelerezi, primeste motorina si motorul dezvolta sarcina.
La sarcini mici fluxul de aer fiiind un traseu liber e greu de controlat asa ca avm mult oxigen si motorina la nivelul cerut de injectie, iar amestecum trebuie tinut in plaja optima, nu prea bogat(s-ar tura la ralenti imediat ar fi ca si cum ai accelera) si nici prea sarac(temeraturile la arderea unui amestec sarac fiind mari, prea mari si uneori periculoase). Astfel ca la sarcini mici si partiale se introduce o parte din gazele arse direct in admisie, inhiband arderea prin lipsa de Oxigen. E ca si cum am avea mai putin aer proaspat si arderea e tinuta sub control iar in camera de ardere temperaturile sunt mai mici.
Daca anulam EGR , EGT(temperatura gazelor de evacuare) creste mult si merge camera de ardere foarte incisa tot timpul. Se poarta aceste anulari si le facem si noi dar in special la masini de curse unde nu mai conteaza ca egt e putin mai sus, suntalte materialesi oricum maisna nu mai merge in acele regimuri, pe cand o maisna de strada in oras... merge 60-70% cu EGR deschis sau mai corect spus deschizand.
Pentru a controla foarte bine noxele constructorul a ales aceasta varianta de proiectare desi nu era unica solutie. hestia cu noxele esteatat de perversa incat nu va vine sa credeti.
https://www.youtube.com/watch?v=TIG4TxR3xN8