Vreau sa aduc in discutie inca un accesoriu despre care cred ca in Romania nu se discuta tare mult, si anume OIL CATCH TANK-ul. Ce este acesta si la ce serveste el? Pai dupa cum ii spune si numele, este rezervor care serveste la decantarea gazelor de carter...sunt multe masini care sunt echipate "din fabrica" cu asa ceva, insa daca noi vorbim de Seat-uri, ele nu au.
La ce serveste? In primul rand, daca privim traseul pe care il face furtunul care iese din capacul motorului, vom observa ca acesta intra la un moment dat in admisie, dupa filtrul de aer, inaintea clapetei de acceleratie...Oil Catch Tank-ul, fiind o cutie metalica prin care aceste gaze vor trece dupa ce e montat pe masina, face ca uleiul din vapori sa se transforme in lichid si sa se depuna pe fundul lui...practic apare un condens al gazelor de carter. Uleiul se goleste din cand in cand printr-un orificiu cu surub...e un fel de baie de ulei... De ce e bun? Pentru ca in primul si in primul rand, in capul pistonului trebuie sa fie doar amestec de combustibil si aer, pe cat se poate acest aer cat mai pur...daca am baga doar oxigen peste combustibil ar fi perfect...mai departe, pe traseul de admisie (de la filtru pana la intrarea aerului in motor) gasim diverse alte componente: turbina, intercooler, EGR, potentiometru de clapeta, in functie de motorizari. La motoarele turbo, benzina sau diesel, intercoolerul trebuie sa fie cat mai rece...daca nu montam un Catch Tank, vaporii de ulei din gazele de carter se depun pe peretii intercoolerului si asta face ca racirea aerului sa fie mai slaba. La motoarele aspirate, uleiul din gaze se depune la nivelul potentiometrului de clapeta, facand ca aceasta sa se blocheze.
Oil catch tank-ul se poate monta pe 99% din motoarele cu care sunt echipate masinile din ziua de azi.
Nu este o piesa care aduce simtitor crestere de putere, nu e un chip care sa faca acceleratia mult mai brutala sau sa confere top speed mai mare, insa, eu consider ca e o piesa vitala, o piesa care prelungeste viata internelor si a componentelor care participa la performantele unui motor.
TDI-stii vor fi surprinsi cand vor vedea ce "mazga" se depune in acest recipient in decurs de cateva sute de km...ulei negru, cu funingine cu apa etc...
Uite si cateva imagini: