15 Apr 2009, 06:12
Luat de pe forum BMW
"Era pe un forum strain o analiza foarte detailiata, cu grafice si scheme. Din ce am inteles masina nu e mai rapida 0-100, doar pare mai rapida.
Sprint boosterul e un amplificator operational al senzorului de pedala, in sensul ca amplifica impulsul transmis la apasare. Adica in momentul cand calci pedaua 30% obtii efect ca si cum ai calca-o 50% ( adica curentul transmis de senzor trece prin amplificator si adauga 20-30 % procente depinde de cat e setat, si atunci injectia reactioneaza ca si cum pedaua ar fi fost calcata mai mult.)- de aici si consumul mai mare poate. A fost inventat de un grec, si dupa aia a fost copiat. Grecul are maxim 25-30% amplificarea, cele noname pot avea mai mult si pot aparea probleme ( daca n-o calci foarte fin intri in cel din fata).
Nu dauneaza decat ca nu mai poti controla prea fin acceleratia, si nici nu e mai rapida masina.
Repet asta am citit in analiza de care vorbeam, nu am avut si nu am testat nici unul. Gasesc articolul si il pun aici.
Am fost si eu interesat de ce face si am citit cam tot ce am gasit pe net despre el, preturile sunt in jurul la 250-300 dolari, desi montajul e banal inauntru, un circuit integrat ( amplificator) si restul componente pasive. Se poate face cu maxim 10-20 RON.
Ganditi-va ca daca ar fi fost masina mai rapida ar fi fost cel mai intalnit element de tuning, nu si-ar mai pune lumea turbine si alte chestii daca ar scoate 1-2 sec mai putin pana la 100 km ,dintr-o dracie de 200 euro.
Nu-i creste puterea, insa reactia pedalei de acceleratie este clar mai rapida, in sensul ca se pierde lag-ul acceleratiei in D si DS !
Daca apesi acceleratia mai mult de 1/4 din cursa intra intr-un mod gen kick-down, retrogradeaza rapid si accelereaza la fel.
Oricum senzatia este ca trage mult mai bine si nu mai este asa obosita, mai ales in D. Cu alte cuvinte nu mai este necesar sa pun in DS cand fac depasiri ci o las in D...pt ca reactioneaza asemanator.
Jucaria a fost 260E, insa parerea mea e ca a meritat...e mult mai placuta la condus, decat inainte!
Se poate monta pe Diesel ori benzina cu cutie AT sau Manuala. Insa cred ca cel mai bine se simte diferenta pe o cutie Steptronic.
Se monteaza pe orice masina care are "drive by wire" adica are sensor de pozitie la pedala. Daca are cablu de acceleratie nu merge."
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama
http://www.casaceasurilor.ro