Stiu ca tindem spre off-topic dar...
mai raspunsesem undeva ca cele 1.400 de Kg ale masinilor noastre sub acceleratie puternica(mai ales la masinile modificate) se transforma in mult mai mult. Pot deveni 3-4-5.000 de kg sau chiar mai mult. E vorba de fizica simpla aici, de inertie, acceleratie, viteza etc. Cine are chef sa stea sa faca calculele. O masina de 2.000 Kgincarcata la 3-4.000 de Kg nu va accelera niciodata mai mult decat tine! Deci nu va genera o forta de inertie foarte mare ceea ce insemana ca greutatea ei in accelerare va ramane cam aceeasi. S-ar putea sa ai surpriza sa vezi ca tu in accelerare generezi mai multa greutate decat un Iveco plin. Ceea ce insemna ca ai nevoie de o forta de franare mai mare decat acel Iveco.
Eu sunt Pro etrierilor cu mai multe pistoane... genereaza o presiune mai mare... asta e bine. Dar numai daca sunt legati si de discuri mai mari. Am scris si in primul post "Masa discului este direct proportionala cu absorbtia caldurii. Adica un disc mai usor va absorbi mai putina caldura decat un disc mai greu." Discurile mai mari sunt mai grele(stiu, le-am tinut pe ambele in mana, si cele de 280 ale mele si cele de 312 care le-am pus). Si daca sunt mai mari, pe langa faptul ca absorb mai multa caldura, o si elibereaza mai repede(avand o suprafata mai mare). Nu stiu cum franeaza masina cu etrierii de Iveco... dar, eu cel putin, prefer sa raman fidel fabricii. Cred ca stiu ei ce au facut daca au pus un singur piston pe etrier si discuri mai mari. Altfel toate masinile(de la 1.4 benzina la Cupra R) aveau aceleasi discuri dar etrieri cu din ce in ce mai multe pistoane...
Iti dau ca exemplu masina mea. Tot am ajuns la aproape 500 de Km de cand am pus franele fata de TT. In mers normal(trafic, oras, afara(90-150 Km/h nu conteaza) etc) nu e mare diferenta. Masina se opreste cam la fel. Putin mai bine... dar MULT prea putin cat sa-si merite banii. Pe la 140 Km/h intr-o frana normala m-am si speriat.
M-am gandit ca am dat banii degeaba. Masina frana le fel!
Dar in momentul in care prinzi putin tupeu(si aici nu ma refer la viteza)... cand urci putin in ture, cand intri prea tare intr-o curba si trebuie sa franezi tare si scurt... acolo se schimba treaba total. Masina franeaza mult mai bine. Dar MULT mai bine! Se simte mai bine masina, volanul, frana, poti sa controlezi mai bine atat masina cat si sa dozezi frana cum trebuie. E cu totul alta masina in acele momente. Si terbuie sa tinem cont de faptul ca eu am pus discuri SH (apx 15.000 Km), nu am schimbat spatele(inca) si nici lichidul de frana(inca). Si lichidul nu a fost schimbat in ultimii 2 ani sigur. Si se poate chiar mai mult de atat.
Cand o sa pun si spatele si o sa schimb discuri si lichid de frana atunci ma astept sa se transforme iar... in si mai bine. Ceea ce pe mine nu ma poate decat incanta.
Asa ca in ceea ce ma priveste... Size matters