Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mar 2009, 17:29

Deoarece sunt in plin proces de upgrade de frane am cautat pe net tot ce se putea despre asa ceva. Asa ca:

Dimensiuni OEM pe platforma asta:
VW Golf R32 | Audi TT 3.2 Quattro

Fata 334mm x 32mm discuri din 2 bucati ventilate, Etrier cu 2 pistoane
Imagine

Spate 256mm x 22mm ventilate, etrier Lucas
Imagine

Seat Leon Cupra R

Fata 323mm x 28mm discuri ventilate, etrier cu 4 pistoane Brembo
Imagine

Spate 256mm x 22mm ventilate, etrier Lucas

Audi TT-Quattro (225hp) | VW Golf GTI Anniversary | Skoda Octavia VRS | VW Golf V5 170 | VW Golf V6 4 Motion

Fata 312mm x 25mm Discuri ventilate, etrier ATE
Imagine

Spate 256mm x 22mm ventilate, etrier Lucas


Audi TT (180hp)

Fata 312mm x 25mm Discuri ventilate, etrier ATE
Spate 232mm x 9mm Discuri solide

Golf GTI 1.8T | Golf 130/150 TDI | Seat Leon 130/150 TDI and 1.8T

Fata 288mm x 25mm Discuri ventilate, etrier ATE
Imagine

Spate 232mm x 9mm Discuri solide
Imagine

2.0 8v | TDI 115 | TDI 110 | TDI 100 | TDI 90

Fata 280mm x 22mm Discuri ventilate, etrier integrat in fuzeta
Imagine

Spate 232mm x 9mm Discuri solide

Golf 1.4 16V | Golf 1.6 16v | Golf 1.6 8v | SDI

Fata 256mm x 22mm Discuri ventilate
Imagine

Spate 232mm x 9mm Discuri solide

Putin despre discuri

Capacitatea de energie termică(traducere aproximativa)
Sau mai bine zis cata calduta poate absorbi discul pana temperatura devine prea mare si duce la fading. Masa discului este direct proportionala cu absorbtia caldurii. Adica un disc mai usor va absorbi mai putina caldura decat un disc mai greu.

Solide vs Ventilate
Discurile ventilate sunt goale cu fante interne. Acest lucru mareste suprafata discului si permite aerului sa raceasca masa discului mai bine. Un disc de 5Kg ventilat se va raci mai repede decat un disc de 5Kg solid. In multe cazuri un disc ventilat
poate cantari mai putin decat un disc solid si poate produce o franare mai buna doar datorita racirii.

Fante drepte sau curbate
Fantele din discurile ventilate ofera integritate structurala discului cat si racire. Sunt 2 stiluri:
Drepte - sunt cele mai comune pentru ca sunt cele mai usor de fabricat
Curbate - sunt gasite in discuri mai "performante", ofera o racire mai buna

Aer
La discurile solide aerul circula pe suprafata discului, aceeasi suprafata ca si placutele.
La discurile ventilate o cantitate destul de mare trece si prin interior. Deoarece discul se roteste atat de repede, acesta creeaza un vid si aerul este absorbit in centrul discului si aruncat pe margini urmarind modelul fantelor.

Discuri gaurite
Principalul scop al gaurilor din discuri nu este acela de a le raci mai bine, cum crede multa lume, ci de a reduce greutatea.
Gaurelele pot lasa praful de pe placute si gazele sa treaca prin ele dar asta nu inseamna ca trebuie cumparate fix din cauza asta.
Multe masini(Porsche, Mercedes AMG etc) vin din fabrica cu discuri gaurite. In acest caz gaurelele sunt mai mult design decat performanta. La fel ca vopseaua rosie, galbena, verde de pe etrieri.
Discurile gaurite, de obicei, consuma placutele de frana mai repede decat cele drepte si produc mai mult praf.
Discurile gaurite au o durata de viata mai scurta decat cele drepte si tind sa produca fisuri/crapaturi.

Discuri striate
Striatiile sunt perfecte pentru a indeparta apa si noroiul de pe suprafata discului dar nu fac o mare diferenta in franarea de "strada".
Aceste consuma placutele si produc praf la fel de mult ca cele gaurite desi se spune ca acestea nu fac "santuri" in placute ci sunt mai uniforme.

Discuri din 2 bucati
Acestea au avantajul clar de a avea o greutate redusa(in timp ce pastreaza aceeasi absorbtie a caldurii) si o racire mai buna datorata centrului deschis.
Din pacate pretul lor este unul destul de prohibitiv si nu fac mare diferenta pe strada. Pentru curse, in schimb,sunt perfecte!

Discuri normale/drepte
Sunt ideale pentru majoritatea celor care nu merg la curse.

Brand vs no-name
De ce sa platesti dublu pentru Brembo cand poti sa-ti iei... Zimmerman? Cam nici un motiv. Isi fac treaba la fel de bine. Pastreaza banii pentru placute si lichid de frana.

Discuri carbon/ceramice etc
Sunt perfecte pentru curse datorita greutatii reduse si rezistentei la temperaturi foarte mari fara fading.
Sunt la fel de inutile pe strada ca cele din 2 bucati atat datorita pretului cat si consumul de placute mai rapid. Plus... scartaie ca dracu!
Specialist Discs (carbon, carbon-ceramic, carbon-kevlar, etc.)

Furtune metalice
Acestea nu se umfla sub presiune reducand distanta pedalei si marind, astfel, forta transmisa franelor.

Lichid de frana
Poate cel mai ieftin si cel mai ignorat upgrade la sistemul de franare. cu cat lichidul de frana e mai vechi cu atat a absorbit mai multa apa si punctul de fierbere s-a redus considerabil. Asta duce la aparitia fading-ului mult mai repede.
Acesta ar trebui schimbat minim o data la 2 ani si unul mai... "racing" are punctul de fierbere mai ridicat, vascozitate mai mica si o rezistenta mai mare la absorbtia apei. Unii spun ca rezistenta la absorbtia apei duce la coroziunea accelerata
a sistemului. Atata timp cat lichidul se schimba regulat acest lucru nu are cum, de ce si nu va aparea.

Placute
Brand-uri sunt destule pe piata: EBC, Mintex, Tarox, Pagid, Brembo, Ferodo etc
Majoritatea sunt pur si simplu... mai bune:) si infunctie de ce alegeti si in functie de ce alegeti beneficiile ar fi franare mai buna, mai putin praf eliminat etc.
majoritatea producatorilor au diferite nivele de agresivitate:

FERODO:
DS 2000(street)
DS 2500(fast street)
DS 3000(race)

EBC:
Blackstuff - standard
Greenstuff - street
EBC Redstuff - fast street
Yellowstuff - race

Cu cat mai spre "race" sunt placutele cu atat vor genera mai mult praf, vibratii si zgomot. Placutele "race" trebuie incalzite bine inainte de a putea fi folosite ceea ce la face inutile pentru oras. O frana violenta in parcare nu ajunge.
Placute mai bune vor face o mare diferenta asupra franarii si la un pret nu foarte mare fata de cele standard.

Distributia franei
Din fabrica majoritatea masinilor nu impart puterea franelor 50/50 intre fata si spate. Deoarece pe franare majoritatea greutatii este transferata pe fata si rotile fata au mai multa tractiune. De aici o distributie a puterii de franare de aproape 70/30 fata/spate ceea ce duce la franari controlate si distante de franare mai mici. Cei care upgradeaza si spatele o fac in principal din motive pur estetice(pentru masini cu putere redusa <300Hp, peste 300Hp e cu totul alta mancare de peste).

Mai mare nu e neaparat mai bine
Atunci cand punem frane mai mari, adaugam greutate(in unele cazuri multa) la roata ceea ce poate duce la o putere la roata a motorului mai mica.
Cel mai simplu upgrade este cel de la 288 la 312(si cel mai indicat) pentru care nu e nevoie decat de carrier si disc(etrierul este acelasi). Dar asta se recomanda masinilor remapate tocmai pentru a nu reduce puterea la roata a motorului. Conversia la 312 NU este indicata pe un 1.4 de exemplu. Conversia adauga multa greutate pe fiecare roata, plus ca pentru 312 trebuie minim jante de 16, ceea ce adauga si mai multa greutate si output-ul motorului se va reduce la roata.
Pentru aceste masini cel mai bun upgrade consta in placute si lichid de frana bun.

Upgrade fata:
Daca treceti de la 288 la 312 aveti nevoie de:

Left brake caliper housing 1U0 615 123 -- 1,378.23 RON COMANDA
Right brake caliper housing 1U0 615 124 -- 796.17 RON COMANDA
Brake disc (ventilated) 8N0 615 301 A - Pair
1 set: brake pads with wear indicator for disc brake 1J0 698 151 M
Brake carrier with pad retaining pin 1U0 615 125 - Pair -- -- 443.05 RON COMANDA
Brake hose 1J0 611 701 G - Pair -- 101.14

Si cei care nu au 288(eu de exemplu am 280) mai au nevoie de:

Wheel bearing housing left 6Q0 407 255 S -- 685.59
Wheel bearing housing right 6Q0 407 256 S -- 680.29
Wheel hub with bearing 72mm 6Q0 407 621 AJ - Pair -- 518.72

Preturile sunt vechi de 2 saptamani la data scrierii post-ului, luate de la PBA. Codurile sunt cele de Skoda vRS. Veti observa ca nu sunt preturi pentru placute si discuri. Adica eu nu mi-am ascultat sfaturile pe care le scriu aici si imi voi lua
discuri aftermarket. Dar la mine motivul este pur estetic :)

Upgrade spate:

256mm Rear splash Guards 1J0615609 & 1J0615610
256mm Caliper Carrier right 1JO 615 425 E
256mm Caliper Carrier left 1JO 615 426 E
256mm Caliper right 8NO 615 424 C
256mm Caliper left 8NO 615 423 C
256mm Discs 8LO 615 601
256mm OEM Pads 4BO 698 451
Rear Wheel hub with bearing 1JO 501 477 A

La acestea nu am preturi din pacate. Eu, din fericire, am reusit sa iau sistemul de franare de pe o Octavia I vRS la preturi mult mai decente decat acestea. Dupa ce il voi monta, ceea ce ar trebui sa se intample saptamana viitoare,
voi posta si poze cu el pe masina si diferenta dintre 280 si 312(fata) cat si 232 si 256(spate).
Sper ca am inclus tot aici. Va rog sa ma completati/corectati daca e nevoie!
Despre upgrade-ul la sisteme aftermarket sau pe platforma de 1P cel mai bun este postul lui Fuscobal de aici:
http://vwforum.v w/index.php?showtopic=50768

Sper sa nu se supere nimeni ca pun un link catre un alt forum!
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mar 2009, 17:36

Abia astept sa ajung acasa, sa citesc tot! Foarte tare, Ravemastr! Keep up the good job. Sper sa ii ajute threadul tau pe multi dintre aceia care viziteaza ClubSeat.Eu pentru alegerea sistemelor de franare potrivite pentru VAG si nu numai ;)
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mar 2009, 17:43

foarte foarte tare!
danke!
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mar 2009, 18:20

Nicky - din pacate upgrade-ul este pe platforma de 1M dar sunt destule informatii pentru toata lumea, indiferent de franele care le au... Mi-as dori si eu frane ca ale tale :D Ar fi un motiv sa-mi iau Cupra :P
Marian - saru'mana! Sunt doar lucruri care le gasesti pe net daca stai sa cauti si asta e ceea ce am adunat dupa cateva zile de citit diverse forumuri, discutii etc Poate salvez pe cineva de la a sta sa le citeasca singur.
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mar 2009, 19:47

Mai complet decat atat si pe intelesul tuturor , nici nu se putea , felicitari pt tot ce faci pt membrii acestui club,
 
Avatar utilizator
Testosul
Mesaje: 4143
Membru din: 20 Dec 2007, 11:47
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mar 2009, 19:53

Corect Profule, multumim frumos pentru informatii. Sunt de mare ajutor si pe intelesul tuturor.
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mar 2009, 20:48

Din pacate acum am realizat ca am uitat sa trec dimensiunile minime ale jantelor pentru fiecare din sistemele de mai sus :(
OEM+ Leon FR, 1.4TSI

 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

14 Mar 2009, 12:30

ravemstr scrie:
Din pacate acum am realizat ca am uitat sa trec dimensiunile minime ale jantelor pentru fiecare din sistemele de mai sus :(

Oricum , in mare ar fii cam asa , diametru disc frana 288 min 15 janta , la 312 disc - 16 min janta , la 330 - 17 janta , iar peste nu mai stiu :lol: , decat ca la Cupra cu 345 min este 18
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

14 Mar 2009, 15:38

The teacher scrie:
ravemstr scrie:
Din pacate acum am realizat ca am uitat sa trec dimensiunile minime ale jantelor pentru fiecare din sistemele de mai sus :(

Oricum , in mare ar fii cam asa , diametru disc frana 288 min 15 janta , la 312 disc - 16 min janta , la 330 - 17 janta , iar peste nu mai stiu :lol: , decat ca la Cupra cu 345 min este 18

Si Cupra R are minim 18, la R32 nu stiu sigur dar banuiesc ca la fel, minim 18. :D
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

16 Mar 2009, 15:38

ravemstr scrie:
Brand vs no-name
De ce sa platesti dublu pentru Brembo cand poti sa-ti iei... Zimmerman? Cam nici un motiv. Isi fac treaba la fel de bine. Pastreaza banii pentru placute si lichid de frana.


Adaug ca majoritatea discurilor "OEM replacement", indiferent de brand, sunt din acelasi metal - fonta cunoscuta si ca "grey iron" :) discurile din aliaje exotice nu vin decat in kituri si la un pret imens.

~Nautilus
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 507
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

19 Mar 2009, 11:21

Apropo de brake upgrade, au inceput sa mi se cam duca placutele spate. Ce placute imi sugerati sa pun (fara sa schimb discul de frana, sau sa fiu nevoit sa-l schimb dupa cativa miii de km deoarece s-a subtiat din cauza placutelor)? Mecanicul mi-a sugerat Textar. Cand am pus tipul asta de placute l-a incepu au scartait destul de mult pana cand s-au uzat dupa disc. Alte variante care ar fi? Un ferodo d2000 sau greenstuff?
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

19 Mar 2009, 11:32

Atat timp cat mergi pe discul stock cea mai buna optiune snt placute stock. Orice upgrade de placute iti va manca discul mult mai repede. Ia-ti unele stock pentru cateva mii de Km(in primul rand pentru ca sunt ieftine). Si in momentul in care vei schimba si discurile treci pe ceva mai serios. Oricum cand schimbi discurile trebuie sa schimbi si placutele. Chiar daca placutele au 1.000 sau 100 de Km. Nu arunca acum banii aiurea si cand esti pregatit de ceva serios... fa-o cu cap! :)
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

19 Mar 2009, 11:33

greensuff este upgrade la placutele stock!
la fel si ferodo ds2500 ... tot upgrade ...
daca te hotarasti si vrei placute stock, sau upgrade ... uita-te la seat shop!
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 507
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

19 Mar 2009, 16:00

Deci un green stuff..sunt upgrade...se comporta mai bine la franare banuiesc, iar efecte asupra discului sper ca nu au?
Am auzit ca varianta ds de la ferodo cam scartie?!
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

19 Mar 2009, 16:11

Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori