Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

16 Apr 2009, 23:19

Mintex "Red Box". Sunt considerate echivalentul placutelor stock ("miu" 0.25-0.30, functioneaza la ~250 de grade) dar sunt semi-metalice

~Nautilus
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mai 2009, 16:19

Update cu franele de Octavia vRS pe masina:

Imagine

Imagine
Imagine


Deocamdata sunt prea noi sa pot spune impresii clare, am facut vreo 30 de km cu masina, plus ca nu am pus inca franele spate si nici nu am schimbat lichidul.
Astea vin saptamana viitoare. Dar primele impresii sunt deja bune... spre destul de bune :d Frana mai ferma, mai buna, chiar se opreste masina mai repede.
Pentru ca nu am schimbat lichidul nu e atat de ferma cat mi-as dori, dar asta vine saptamana viitoare. Si e de adaugat ca eu am pus niste discuri OEM plimbate 10.000 Km.
Si frana tot tine mai bine decat inainte. Abia astept sa fac rost de bani sa pun Ultimax-uri :D sa vad cat se schimba comportamentul. Deocamdata e bine. Dupa ce pun spatele
si schimb lichidul sper sa fie si mai bine. Si apoi, dupa ce voi schimba discurile si placutele... Vedem! :D
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 507
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mai 2009, 21:32

Ai pus numai etrierii de octavia RS sau nu am inteles eu bine?
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mai 2009, 22:24

Nu! Am pus tot ce scrie in primul post. Eu aveam franele de 280 pe fata, etrieri integrati in fuzete. Ca sa pot trece la ceva mai mare a trebuit sa pun fuzete, carriere, etrieri, discuri si placute de Octavia vRS.
Cred ca se vede diferenta de dimensiuni dintre discurile care le aveam inainte si cele de vRS din poze
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mai 2009, 22:40

O mica precizare la franele de cupra 1p ...daca sunt aceleasi ca si pe s3 ..merg si roti pe 17 testat pe un gti cu roti oem.
Asa cum am zis si pe vwforum o varianta foarte ieftina si de altfel mai eficienta decat sistemul de franele de tt 8n (vrs,fr,etc) ar fi discuri pe dimensiunea originala (preferabil aftermarket ebc brembo whatever ) placute ferodo performance sau ds si etrieri de Iveco Daily 35 au 2 pistone la fel de mari ca si pistonul de la TT daca nu chiar mai mari...eu mi le-am luat de pe ebay SH au costat gen 60-70 de eur nu mai stiu.La prinderea etrierilui e mai tricky dar se poate descurca orice strungar fara probleme.Intra roti pe 15 fara probleme.
O solutie la acelasi pret ca si la sistemul de pe tt ar fi un sistem de franare de la http://www.hispecbrake.co.uk au preturi la jumatate fata de alte firme brembo/movit/etc
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mai 2009, 22:55

Cred ca trebuia sa spui o solutie mai ieftina decat sistemul de TT(vrs). Toata jucaria ajunge periculos de aproape de un Brembo Junior. Asa ca...
Dar nu stiu cat sunt de acord cu alti etrieri pe aceleasi discuri. Ok, puterea de apasare pe fiecare disc e mai mare, dar discuri mai mari inseamna si placute mai mari... deci o suprafata de contact mai mare ceea ce, in principiu, ar trebui sa dea si o frecare mai mare pe disc. Plus ca discurile mai mari arata mai bine :d
OT: tare vreau sa merg si eu cu ASV-ul tau, si am o groaza de intrebari legate de fiecare stage in parte :D
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mai 2009, 23:11

im570rm scrie:
O mica precizare la franele de cupra 1p ...daca sunt aceleasi ca si pe s3 ..merg si roti pe 17 testat pe un gti cu roti oem.

Da , poate merg dar cu ce Et? specifica asta si te cred , intot acest angrenaj este f important et -ul jantei de aici apar mari probleme , vezi topicul lui Testosu , in care jante pe 18 erau la limita atingerii cu Et 40,si au necesitat un distantier de 5 mm ,cand cele de fabrica au ET 51...............daca spitele sunt arcuite spre ext posibil sa mearga , dar daca sunt drepte nu cred ca intra

 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

13 Mai 2009, 23:51

im570rm scrie:
...merg si roti pe 17 testat pe un gti cu roti oem...

A specificat!
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
The teacher
Profesoru
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

14 Mai 2009, 07:45

ravemstr scrie:
im570rm scrie:
...merg si roti pe 17 testat pe un gti cu roti oem...

A specificat!

My fault , eram obosit aseara cand am citit , si nu am remarcat
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 507
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

14 Mai 2009, 09:58

ravemstr scrie:
si am o groaza de intrebari legate de fiecare stage in parte :D



Me too, mee too :bounce:
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
im570rm
Mesaje: 157
Membru din: 08 Mai 2009, 11:12

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

21 Mai 2009, 13:17

@ravemstr daca iei piesele de noi nu iesi mai ieftin un etrier costa 600 de ron pe producator si la una si la alta...dar parerea mea este ca va fi mai eficient ,etrierii aia sunt facuti sa opreasca o masina de 2 tone goala si poate 4-5 tone incarcatata daca nu si mai mult ...oare ce va opri mai usor ..un sistem de franare facut pt o masina de 1400 de kg sau unul facut pt o masina de cateva tone?In this case...size matters 8)
Seat Leon 1.9 tdi ASV Stage4 240hp
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

21 Mai 2009, 14:18

Stiu ca tindem spre off-topic dar...
mai raspunsesem undeva ca cele 1.400 de Kg ale masinilor noastre sub acceleratie puternica(mai ales la masinile modificate) se transforma in mult mai mult. Pot deveni 3-4-5.000 de kg sau chiar mai mult. E vorba de fizica simpla aici, de inertie, acceleratie, viteza etc. Cine are chef sa stea sa faca calculele. O masina de 2.000 Kgincarcata la 3-4.000 de Kg nu va accelera niciodata mai mult decat tine! Deci nu va genera o forta de inertie foarte mare ceea ce insemana ca greutatea ei in accelerare va ramane cam aceeasi. S-ar putea sa ai surpriza sa vezi ca tu in accelerare generezi mai multa greutate decat un Iveco plin. Ceea ce insemna ca ai nevoie de o forta de franare mai mare decat acel Iveco.
Eu sunt Pro etrierilor cu mai multe pistoane... genereaza o presiune mai mare... asta e bine. Dar numai daca sunt legati si de discuri mai mari. Am scris si in primul post "Masa discului este direct proportionala cu absorbtia caldurii. Adica un disc mai usor va absorbi mai putina caldura decat un disc mai greu." Discurile mai mari sunt mai grele(stiu, le-am tinut pe ambele in mana, si cele de 280 ale mele si cele de 312 care le-am pus). Si daca sunt mai mari, pe langa faptul ca absorb mai multa caldura, o si elibereaza mai repede(avand o suprafata mai mare). Nu stiu cum franeaza masina cu etrierii de Iveco... dar, eu cel putin, prefer sa raman fidel fabricii. Cred ca stiu ei ce au facut daca au pus un singur piston pe etrier si discuri mai mari. Altfel toate masinile(de la 1.4 benzina la Cupra R) aveau aceleasi discuri dar etrieri cu din ce in ce mai multe pistoane...
Iti dau ca exemplu masina mea. Tot am ajuns la aproape 500 de Km de cand am pus franele fata de TT. In mers normal(trafic, oras, afara(90-150 Km/h nu conteaza) etc) nu e mare diferenta. Masina se opreste cam la fel. Putin mai bine... dar MULT prea putin cat sa-si merite banii. Pe la 140 Km/h intr-o frana normala m-am si speriat. :D M-am gandit ca am dat banii degeaba. Masina frana le fel! :D Dar in momentul in care prinzi putin tupeu(si aici nu ma refer la viteza)... cand urci putin in ture, cand intri prea tare intr-o curba si trebuie sa franezi tare si scurt... acolo se schimba treaba total. Masina franeaza mult mai bine. Dar MULT mai bine! Se simte mai bine masina, volanul, frana, poti sa controlezi mai bine atat masina cat si sa dozezi frana cum trebuie. E cu totul alta masina in acele momente. Si terbuie sa tinem cont de faptul ca eu am pus discuri SH (apx 15.000 Km), nu am schimbat spatele(inca) si nici lichidul de frana(inca). Si lichidul nu a fost schimbat in ultimii 2 ani sigur. Si se poate chiar mai mult de atat.
Cand o sa pun si spatele si o sa schimb discuri si lichid de frana atunci ma astept sa se transforme iar... in si mai bine. Ceea ce pe mine nu ma poate decat incanta.
Asa ca in ceea ce ma priveste... Size matters :D
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 507
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

06 Iun 2009, 16:23

cat te-a ajuns toata afacerea cu franele de vrs?
Franele de pe FR nu sunt aceleasi ca alea de pe vrs?
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

08 Iun 2009, 00:03

FR-ul daca nu ma insel are 288 pe fata. Astea sunt de 312. si cred ca spatele de 232 in loc de 256 cat are TT-ul, vRs-ul etc.
Toata distractia m-a dus pe undeva pe la 6-700 de euro. Dupa ce iau si discuri si placute noi... o sa sara de 1.000 Euro cu destul.
Tu daca vrei sa faci upgrade-ul nu ai nevoie decat de etrieri discuri si placute logic. Desi recomand cu toata inima si un lichid de frana bun.
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Subiect Autor
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Brake upgrade Leon/Toledo 1M

08 Iun 2009, 11:11

Acum mi-am adus aminte ca si FR-ul a primit frane pe 312 ori dupa face-lift, ori spre sfarsitul "vietii" ca sa spun asa. Ca doar discurile mele vin de pe un FR
OEM+ Leon FR, 1.4TSI

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori