Asadar, fie ele masinile diesel sau pe benzina, aspirate sau turbo, haideti sa vedem ce ne place si ce am alege.
Am deschis acest subiect drept parafraza nr. 2 la ceea ce Testosul a facut cu Jantele si eu mai tarziu cu Evacuarile.
Intentionez sa schimb ceva si la admisie intrucat as vrea sa mai schimb un pic sunetul si performantele, fara insa a umbla la chip-ul masinii.
Vorbeam azi cu Testosul de Injen Cold Air Intake si am aflat cu stupoare ca, in cazul alegerii Injen CAI (pe asta il doresc eu), trebuie sa renunt la capacul de plastic de la motor, fiindca date fiind dimensiunile tubulaturii CAI, acel plastic nu mai are loc si el sub capota.
Astept pareri si alternative, cu avantajele si dezavantajele fiecarui tip de admisie. Daca gasiti si preturi, cu atat mai bine.
Cum imi spunea si Testosul, la CAI filtrul sta mai expus la praf, suprafata de filtrare fiind usor redusa fata de cea a filtrelor normale (din echiparea de serie a masinii). Ca alternativa simpla si la indemana, mi-a zis de CAI Carbonio. Ma uit de preturi si revin.
O explicatie pentru cei care nu sunt inca familiarizati cu subiectul si cu CAI. CAI=Cold Air Intake, e un sistem menit sa asigure aer rece pentru motor, pentru amestecul aer-combustibil. Aerul rece are mai mult oxigen, deci arde mai bine. Fiecare producator sustine ca acest sistem CAI aduce, pe langa avantaje de genul optimizarii consumului (in cazul pastrarii manierei obisnuite de sofat), cresteri de putere si cuplu, raspuns mai rapid la accelerare etc.