11 Feb 2009, 14:41
Eu am montat distantiere, pentru largirea ecartamentului, si pentru modificarea raportului dintre ecartamentul fata si cel spate.
In cazul lui Leon 1M diferenta fata/spate e de 20mm sau ~1,33% (1506/1486mm sau 1511/1491mm, in functie de jantele montate. La mine era 1506/1486).
Se considera ca ecartamentul fata in avantaj fata de cel spate ajuta la scaderea tendintei subviratoare inerenta masinilor cu tractiune fata si distributie a greutatii 60:40. (Se poate deschide unghiul de convergenta pentru aceleasi efecte, dar e preferabil sa il lasi in parametrii de fabrica).
Am monta pe fata distantiere de 10mm (5mm/roata) tip DR, de la H&R. La numai 5mm grosime se foloseau butucul original al rotii pentru centrare si prezoanele originale. Procentual diferenta de ecartament fata/spate a devenit ~1,98%
Efecte:
+ intra mai usor in viraj;
+ subvirarea e aproape nula;
+ stabilitatea la viteze mari e foarte buna, nu trage dreapta sau stanga.
(evident, pentru o largire a ecartamentului de numai 10mm, efectele sunt mici)
- directia a devenit fff usoara. Sunt unele motive la mijloc, legate de unghiuri ale geometriei prea complexe pentru a fi explicate de un amator. E precisa, intr-adevar, dar atat de usoara inca la viteze "de Autobahn" volanul poate fi miscat cu degetul mic
Am comandat un set de distantiere de 16mm (8mm/roata) cu prezoanele lor corespunzatoare de la H&R, mai lungi cu 8mm, cand vor ajunge acestea distantierele de 10mm vor fi montate pe spate. Diferenta de ecartament va fi doar de 26mm / 1,7% dar am vrut distantiere si pe spate din motive estetice (rotile din spate par foarte "ingropate" in caroserie).
Exista pericolul de a nu trece ITPul cu distantiere? (sunt f putin vizibile) Cum ati trecut cu ale voastre prin ITP?
~Nautilus