Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

03 Mar 2009, 01:11

nickydobreanu scrie:
ravemstr scrie:
Cat despre frane... Cred ca uitati cat de importante sunt fortele care actioneaza asupra a 1.500 de Kg de fier in miscare. Mergeti constant la 60 Km/h 1 min si apoi franati brusc. Apoi accelerati TARE pana la 60Km/h si franati brusc. O sa vedeti ca distanta de franare o sa fie mai lunga. (in zile diferite chiar... sa nu cumva sa zica cineva de fading) De ce? Pentru ca fortele care actioneaza asupra masinii sunt mai mari. La accelereatie brusca pana la 60 la ora se dezvolta o forta de inertie... mare. La mers constant acea forta este mult mai mica. Practic la acceleratii bruste franele nu mai trebuiesc sa opreasca 1.500 de Kg care se misca cu 60Km/h ci vreo 3.000 - 4.000 - 5.000... Cu o masina cipuita sau nu... Cum conduci iti spune ce si cum trebuie sa schimbi. Daca ai un mers normal poti sa schimbi doar placutele si sa stai linistit. Daca iti place sa mergi mai sportiv :D ar trebui sa te gandesti si la discuri care sa reduca efectul de fading. Daca mergi... :D "sportiv" :D atunci... cautati frane mai mari! Eu am mers cu o masina cu acelasi motor ca al meu si aceleasi frane dar cu discuri Zimmermann si placute Ferodo(daca nu ma insel) si nu m-a incantat franarea fata de a mea. Era mai buna, da, dar nu m-a dat pe spate, nu era ceea ce vroiam... Vroiam mai mult de atat. De aceea am trecut(sunt in plin proces de...) la frane mai mari(312 fata si 256 spate). Daca nu ma satisfac nici astea... Banuiesc ca o sa trebuiasca sa-mi revizuiesc stilul de condus! :D

Foarte tare pledoaria ta, am ramas impresionat (in special de partea cu inertia si cu multiplicarea artificiala a greutatii reale a masinii). Si e si foarte explicita, fara termeni science-fiction, e pe intelesul tuturor. Multumim si felicitari! ;)

Saru'mana! :oops:
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

03 Mar 2009, 13:23

Multumim ravemstr pt explicatii!
Simplu si la subiect! :wink:
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6512
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

03 Mar 2009, 15:23

aseara am testat franele pentru masia prietenei mele cu un aparatel care masoara fortele g la franare si la acceleratie.
ideea este ca ea are niste placute nu stock pe masina ci unele asa mai bunicele....si la a treia frana la interval foarte scurt de la 130, deja se simtea ca pierde din frecare placuta si nu mai franeaza cum trebuie.
deci nu va complicati sa cumparati asa zise placute semi-racing...ori calumea sa tina pana la multe grade, ori nu va jucati cu masina prea mult pe franare.
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

03 Mar 2009, 17:01

Si cele de Racing se pierd la franari repatate!
In fiecare an ramaneam fara frane la proba Gutai (Raliul Maramuresului) coborare. :) Cu Subaru STI de grupa A (adica frane de top).
Sau disc crapat si mai apoi rupt la o trecere peste un vad in Raliul Fehervar - Ungaria.
Alta poveste, alte vremuri...
Insa ideea este, ca chiar daca ai frane performante...shit happens!
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

Re: Frane performante

04 Mar 2009, 15:20

ravemstr scrie:
Cat despre frane... Cred ca uitati cat de importante sunt fortele care actioneaza asupra a 1.500 de Kg de fier in miscare. Mergeti constant la 60 Km/h 1 min si apoi franati brusc. Apoi accelerati TARE pana la 60Km/h si franati brusc. O sa vedeti ca distanta de franare o sa fie mai lunga. (in zile diferite chiar... sa nu cumva sa zica cineva de fading) De ce? Pentru ca fortele care actioneaza asupra masinii sunt mai mari. La accelereatie brusca pana la 60 la ora se dezvolta o forta de inertie... mare. La mers constant acea forta este mult mai mica. Practic la acceleratii bruste franele nu mai trebuiesc sa opreasca 1.500 de Kg care se misca cu 60Km/h ci vreo 3.000 - 4.000 - 5.000... Cu o masina cipuita sau nu... Cum conduci iti spune ce si cum trebuie sa schimbi. Daca ai un mers normal poti sa schimbi doar placutele si sa stai linistit. Daca iti place sa mergi mai sportiv :D ar trebui sa te gandesti si la discuri care sa reduca efectul de fading. Daca mergi... :D "sportiv" :D atunci... cautati frane mai mari! Eu am mers cu o masina cu acelasi motor ca al meu si aceleasi frane dar cu discuri Zimmermann si placute Ferodo(daca nu ma insel) si nu m-a incantat franarea fata de a mea. Era mai buna, da, dar nu m-a dat pe spate, nu era ceea ce vroiam... Vroiam mai mult de atat. De aceea am trecut(sunt in plin proces de...) la frane mai mari(312 fata si 256 spate). Daca nu ma satisfac nici astea... Banuiesc ca o sa trebuiasca sa-mi revizuiesc stilul de condus! :D


Poate ca o sa te surprinda dar un tip de peste Ocean a montat pe Beetle RSi (disc de 312mm, identic cu TT / Golf IV GTI / Leon I Cupra4 si FR) setul de etriere cu 4 pistoane de la Porsche Boxster cu tot cu placute racing si a declarat ca imbunatatirea fortei de franare este sesizabila dar nu extraordinara - avantajele constau insa in imunitatea la fading a placutelor, posibilitatea de a le schimba foarte repede si cu efort minim in pauzele unei curse (la autocross) si greutatea redusa a etrierelor. Cum noi nu mergem la autocross (cel putin majoritatea) revenim la ce discutam de cateva pagini incoace, imunitatea la fading

~Nautilus
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

04 Mar 2009, 15:42

Pai discuri mai mari nu inseamna neaparat frane mai bune. De exemplu daca pui un disc dublu ca marime NU inseamna ca o sa ai franele de doua ori mai bune... Dar pentru mers mai sportiv pe strada... eu unul cred ca un set de discuri mai..."pline de inalta performanta" si un set de placute bune sunt suficiente... Pentru cine nu ii sunt de ajuns asa ceva... n-are decat sa cumpere kit0uri de frane cu vreo 12 pistoane de la tarox :)
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

17 Mar 2009, 18:59

Pot sa dau si eu un verdict , dat fiindca astazi am schimbat lichidul de frana , la doi ani ca la carte , si am facut un upgrade am trecut pe Motul Dot 5.1 , este parca altceva , se simte altfel frana , are un raspuns mai bun , la testul pe bancul de franare , pe fata a iesit o diferenta de 1% ca forte de franare pe roti stanga-dreapta, valoarea maxima admisa fiind 14 % , pe spate 2% deci stau foarte aproape de perfect :wink: , deci se poate si cu bani nu foarte multi ................................sa ai niste frane bune, metionez ca am discuri gaurite Zimmerman , si placute de frana Ferode DS 2500 :wink:

 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

Re: Frane performante

25 Apr 2009, 23:30

Reactualizez topul celor mai bune distante de franare cu noi concurenti si franele lor stock:

Sursele au fost:

Motor Trend
European Car Magazine
Edmunds
auto spies
Modern Racer
HotCars
Auto Zeitung


Ferrari F430 F1 - 100 ft / 30.48 m
Porsche 911-997 Turbo - 103 ft / 31.4 m
VW Golf IV R32 - 108ft / 32.92 m
Dodge SRT-4 - 112 ft / 34.14 m
Mazda 3 MPS - 112 ft / 34.14 m
Subaru Impreza WRX 2009 - 113 ft / 34.44 m
Nissan 350Z Enthusiast - 115 ft / 35.05 m
Audi R8 4.2 - 115 ft / 35.05 m
Chevrolet Cobalt SS 2009 - 116 ft / 35.36 m
Lamborghini Gallardo - 117 ft / 35.66 m :D
Mitsubishi Lancer Evo VIII RS - 119 ft / 36.27 m
VW Golf IV GTI 1.8T - 120 ft / 36.6 m
Ford Mustang GT - 125 ft / 38.1m
Honda Civic Type R EP3 - 125 ft /38.1 m
Honda S2000 - 131.56 ft / 40.1 m
Opel Speedster - 133.86 ft / 40.8 m

De asemenea, un articol despre Leon 1M Cupra R explica motivul comportamentului la franare. Am avut dreptate cand am afirmat ca exista un sistem de asistare...

ESP also includes EBA (Emergency Brake Assistance), a latest generation braking aid that automatically increases braking capacity in an emergency. In such situations, many drivers do not take full advantage of the vehicle's braking capacity - they pump the brake pedal but without enough force. EBA recognises an emergency and applies all the necessary braking force to guarantee the best braking distance.

~Nautilus
 
Avatar utilizator
ravemstr
Mediatorul
Mesaje: 621
Membru din: 18 Iun 2008, 17:33
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

26 Apr 2009, 10:10

Adica lasati Brembo si Tarox si cumparati-va frane de R32 :lol:
OEM+ Leon FR, 1.4TSI
 
Avatar utilizator
F33lings
Mesaje: 408
Membru din: 03 Iul 2008, 09:04
Localitate: Arad

Re: Frane performante

27 Apr 2009, 08:34

Eu pe micutza mea am
- discuri Ate Power disc (cu niste canale in ele ca Brembo Max)
- placute Pagid
- Lichid Ate 5.1 Albastru.

recunosc ca in combinatia aceasta la viteza mica.. si discul rece scartzaie.. dar dupa ce se incalzesc la temperatura de lucru.. .. :D
 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

Re: Frane performante

29 Apr 2009, 17:59

In testul comparativ nu se precizeaza daca Golf IV 1.8T GTI (la origine un 1.8T/150) era echipat cu discurile de frana de 288mm sau de 312mm, dar se stie ca discurile pe 312mm vin doar pe GTI 25th Anniversary.

In orice caz, pana la un test cu G-Tech, ne putem astepta la distante de franare de ordinul a 36m, cu cauciucuri si placute de buna calitate si discurile noastre de 312mm...

~Nautilus
 
Nautilus
Mesaje: 138
Membru din: 08 Dec 2007, 19:36
Localitate: Bucuresti

Re: Frane performante

25 Oct 2009, 21:57

Schimbul de lichid de frana la modelele echipate cu sistem de franare "overboost" sau in cazul nostru EBA (fara legatura cu o domnisoara europarlamentar :) ) este necesar la intervalul prevazut in cartea masinii pentru mentinerea "regularitatii in functionare" a franelor, ceea ce anglofonii numesc "consistency". Mai bine zis, in cazul unui sistem de franare a carui forta variaza prezenta bulelor de aer in lichid duce la o franare putin mai slaba in primul moment al actionarii pedalei si determina soferul sa actioneze mai tare pedala, ceea ce duce la o franare mai puternica decat e necesar, deci masina va frana "cu hopuri". Cu lichidul in buna stare forta de franare e mult mai "liniara" si mai confortabila in cazul mersului bara la bara caracteristic pentru Bucuresti.

Am constatat o diferenta mica dar sesizabila dupa ce am inlocuit lichidul (dupa 2 ani si 7 luni de la ultimul schimb, lichidul din borcan avea culoarea petrolului). Am folosit acelasi lichid ca mai inainte, Mobil DOT4.

Lichidele DOT4/600 nu sunt recomandate pentru o masina care trebuie sa functioneze in fiecare anotimp, decat daca sunt schimbate o data pe luna, cand prind culoarea ruginii. In sportul cu motor se schimba dupa fiecare cursa.

~Nautilus
 
Avatar utilizator
Cehu
Mesaje: 28
Membru din: 17 Ian 2009, 10:45
Localitate: Ploiesti

Re: Frane performante

21 Mar 2011, 21:06

Si-a pus cineva furtune metalice,daca se poate cateva impresii,vreau sa-mi cumpar dar sunt indecis. :bounce:
Leon 1M ASV

Tote cele bune ! ! !
 
Avatar utilizator
mcbeowolf007
Mesaje: 507
Membru din: 01 Dec 2007, 11:25
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Frane performante

06 Noi 2011, 20:05

O parere despre urmatoarele discuri:

ATE Power Disc vs Brembo Maxx

In principal am gasit o oferta buna la Brembo, mai accesibile decat ATE-ul.

In schimb nu stiu cu ce placute sa merg?
ATE stock, sau alte opinii?


PS: NU vreau sa raman fara discuri in mai putin de 40.000 de km
Imagine
Nissan Cherry 1.3DX || Opel astra hatch'93
Golf III 1.9TD
Seat Toledo 1.9 Tdi ||Audi A4 1.9 PD 2002
Seat Leon Top Sport 1.9 TDI IS-25-WEEEEE
http://www.clubseat.eu/viewtopic.php?f=5&t=2346
 
B22VXX
Mesaje: 210
Membru din: 23 Sep 2008, 13:45
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

02 Apr 2014, 14:16

SALUT,

pt un FR 1P 170 cp (diesel):

care ar fi configuratia optima pt a frana ceva mai bine decat OEM, fara sa scartie la rece si nici sa coste exagerat?

ms
Seat Leon 1P FR diesel, galben

Imagine
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 16 vizitatori