Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Frane performante

22 Noi 2008, 23:23

Deschid acest topic , unu pt ca franele sunt aspect neglijat de multa lume care isi modifica masina , Chip , Flash , si de care depinde viata noastra si participantilor la trafic , fiind obsedat de a avea frane bune am fost la un dealer sa aflu cat costa un up-grade de frane la amaraciunea mea , si stupoare , fiti atenti un etrier stg. fata de Fr costa 500 , un etrier drt . fat costa 900 , suportii de etrier costa fiecare 500 , si discurile de frana 300 , decai un total de 3000 fara furtune si alte consumabile adiacente, deci retineti un up-grade de la 280 mm la 312 mm , poate costa 4000 de ron , adica 1100 de eurio aprox, in catalogul Rieger un set de la Brembo il iei cu 1400 , dar iata ce am gasit pe Seatcupra :

LEON Mk2 345mm DISC CONVERSION AS FITTED TO CUPRA
COMPLETE KIT £555 DELIVERED INC FOLLOWING PARTS
LH CALIPER 1K0615123K
RH CALIPER 1K0615124K
CARRIER 1K0615125G qty 2
RETAINING SPRING 4F0615269 qty 2
PAD SET 1K0698151B
BRAKE DISC (345x30mm) 1K0615301M qty 2
LH SHIELD 1K0615311C
RH SHIELD 1K0615312C
FLEXI HOSE 1K0611701N qty 2

nu inebunesti cand citesti , eu era sa fac criza de nervi cand am citit postul acesta :http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=186468 , mai ales ca era al unui dealer :uite chiar aici , deci delearii din Ro sau importatorii sunt , nesimtiti rau de tot , cred ca trebuie sa emigram ca sa uitam de ce ni se intampla pe aici , eu vroiam sa treec la frane de Fr , si aia pot trece la frane de Cupra cu bani mai putini , este normal .
Lasnd asta la o parte recomand tuturor celor care isi fac modificari de putere sa faca obligatoriu up- grade de frane ...................pt. voi daca nu si pt. ceilalti, eu simt asta , masina trebuie sa franeze mai bine decat acum :wink:
 
Avatar utilizator
marian_iam
V.I.P.
Mesaje: 6591
Membru din: 17 Dec 2007, 13:04
Localitate: Bucuresti, dr taberei
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 09:55

dupa cum am citit si undeva prin postul tau ... mai exista si varianta Brembo... de ce nu?
Si nu caut sa-ti demonstrez, era o simpla figura, deci nu ma lua-n nume de rau ca te iau in ..... brate!!!
Noi ... Bem, Fumam, Tusim, Ranjim ... asta facem pana murim ...
Opel Astra GSI
Ceasuri Barbatesti de de Dama http://www.casaceasurilor.ro
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 10:50

marian_iam scrie:
dupa cum am citit si undeva prin postul tau ... mai exista si varianta Brembo... de ce nu?

Pt. ca Brembo este 1400 euro , si au ca diametru 312 exact ca cele de Fr , iar ce am gasit eu in Anglia sunt de Cupra au diametru de 345 si costa 555 de lire sterline deci undeva la 680 de euro , tu ce preferi sa dai o galagie de bani pe ceva mai mic chiar daca este Brembo sau sa iei ceva big cu bani mai putini , chiar si cu transport nu iese la 1400 de euro , la 4,55 cotatia lirei iti iese la pana in 3000 de ron exact cat costa la noi cele de Fr cu toate accesoriile incluse
 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 14:30

Chiar astazi am citit pe vwforum un articol.
Omul de acolo si-a facut pe audi a3 sistem de GTI. Cica aceeasi poveste ar fi si intre leon si Fr.
Ideea e ca se schimba doar atat:
Suportii de etrier - acestia au bratele o idee mai lungi, pentru a face loc discului cu diametru de 312 in loc de 288
discurile de frana - treceti la 312 in loc de 288
Ce i se parea si lui ciudat a fost ca placutele raman aceleasi.
Costurile ar fi 1500 ron cu placute noi.
Acum ar mai fi de spus ca nu se vor mai putea monta jante de 15.
Seat Leon 1p
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 15:30

a_ionut scrie:
Chiar astazi am citit pe vwforum un articol.
Omul de acolo si-a facut pe audi a3 sistem de GTI. Cica aceeasi poveste ar fi si intre leon si Fr.
Ideea e ca se schimba doar atat:
Suportii de etrier - acestia au bratele o idee mai lungi, pentru a face loc discului cu diametru de 312 in loc de 288
discurile de frana - treceti la 312 in loc de 288
Ce i se parea si lui ciudat a fost ca placutele raman aceleasi.
Costurile ar fi 1500 ron cu placute noi.
Acum ar mai fi de spus ca nu se vor mai putea monta jante de 15.
Ai vazut vreun Leon cu jante pe 15 ? In cazul prezentat de tine , in cel mai rau caz nu mai intra jante pe 16
 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 15:33

Jantele pe 16 intra.
Vorbeam de cele de 15 pentru ca unii pun gume si jante pe 15 iarna.
Dar in cazul de fata ele nu mai vor putea fi folosite.
Seat Leon 1p
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 15:51

a_ionut scrie:
Jantele pe 16 intra.
Vorbeam de cele de 15 pentru ca unii pun gume si jante pe 15 iarna.
Dar in cazul de fata ele nu mai vor putea fi folosite.

Legal pe Leon 1P nu ai voie pe 15 , din ce cunosc echiparea standard este 205\55\16, sa revenim la frane , sincer ma indoiesc ca 1,6 are acelasi etrier cu Fr .........

 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 19:03

Sper sa nu deranjeze pe nimeni ca am dat copy-paste.

Probabil ca multi altii care si-au facut resoftarea ecu (cip-tuning), am simtit in momentul in care 2,0 TDI -ul meu a ajuns la 170 CP nevoia unor frane mai puternice. Exista mai multe posibilitati care culmineaza cu instalarea unor frane after market profi, cu etrieri cu 8 pistonase, discuri de carbon, si asa mai departe. Din pacate toate aceste optiuni vin pe bani multi, bineinteles ca si rezultatele sunt de obicei pe masura.

Din fericire, grupul VAG isi construieste masinile pe platforme comune, asa ca intotdeauna exista posibilitatea de upgrade, adica sa folosesti unele piese de la niste modele mai evoluate. In cazul de fata franele fata de VW Golf 5 GTI.

Pe platforma comuna a lui Golf 5, Audi A3 8P, Seat Leon 2, Skoda Octavia 2, pe puntea fata, discurile standard de frana au dimensiunea 288mm. Pentru a evolua la 312 mm (cum exista pe Seat Leon FR sau Golf 5 GTI) nu trebuie facute foarte mari modificari, intrucat se folosesc in marea majoritate aceleasi repere!!! Cel mai important este faptul ca etrierul este acelasi. In cursul operatiei de conversie etrierul nu se scoate din circuitul hidraulic, asa ca operatia poate fi facuta destul de simplu.

In cazul meu (Audi A3 8P, cu 2.0 TDI si 103 kw) am constatat impreuna cu Volksman ca umatoarea lista de repere este comuna la A3 8P si G5 GTI:
- fuzeta
- etrier
- placute frana !!! (asta m-a mirat si pe mine, dar sunt aceleasi placute de frana)
- splash - guard (sau aparatoarea de tabla din spatele discului)
- siguranta de prindere pentru placutele de frana
- suruburi de prindere

Bineinteles ca exista si diferente:
- Suportii de etrier - acestia au bratele o idee mai lungi, pentru a face loc discului cu diametru de 312 in loc de 288; Volksman mi-a gasit o versiune nevopsita in rosu.
- discurile de frana - treceti la 312 in loc de 288.

Instalarea este destul de simpla, aceia dintre voi care doresc, au scule si se pricep si-o pot face singuri, sau se poate face intr-un service cu dotari normale.
Practic operatiunea este similara cu schimbarea discurilor fata, in plus existand demontarea suportilor de etrier standard si montarea suportilor de etrier de G5 GTI. La efectuarea modificarii va recomand sa puneti placute de frana noi.

Ca si costuri ajungeti undeva in jur de 1500 RON, in functie de diversele optiuni pentru discuri sau placute. Oricum, nu mii de euro.
Exista si optiunea de a trece la frane de R32, insa acolo sunt ceva mai multe de schimbat, inclusiv etrierii. Volksman va poate da mai multe detalii.

Efecte adverse: nu mai puteti monta jante pe 15", daca sunteti fani ai rotilor cu balon mare "ca sa nu simta gropile". Noua dimensiune este min. 16";
Eu am 17", asa ca nu a fost nicio problema. icon_thumright.gif

Atasez si niste poze, care desi nu sunt facute in timpul montarii cred ca va pot fi de folos. In prima poza se poate vedea etrierul vechi si discul + suportul nou, iar in a doua o imagine de ansamblu.

In incheiere as vrea sa imi multumesc mie ca am idei cretze pe care ajung sa le concretizez, si lui Volksman ca are rabdare cu mine si imi cauta echivalente prin programele de piese. Sincer, daca nu era el, nu cred ca ma mai incumetam sa fac treaba asta. 10X Alex beer.gif Pentru cei care doresc sa faca aceasta operatiune, puteti apela cu incredere la Alex (Volksman).
Seat Leon 1p
 
The teacher
Profesoru
Subiect Autor
Mesaje: 2828
Membru din: 26 Mar 2008, 17:26
Localitate: Bucuresti /Titan
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 19:32

Pot sa mor si nu cred ca franele de Fr au acelasi etrier cu 1,6
 
Avatar utilizator
ace117
Membru Fondator
Mesaje: 5359
Membru din: 27 Noi 2007, 22:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 20:46

Sa vedem ce zice bamse, el ne poate lamuri.
Pe de alta parte si eu sunt in cautare de frane mai mari (Cupra or bigger :)).
Poate reusim sa ne combinam mai multi si obtinem ceva reduceri...
VW TIGUAN TRACK & AVENUE "THE BIG FOOT" 210 CP/450 Nm - CFT stg1
EX - SEAT LEON FR "THE STEALTH KNIGHT" 218 CP/453 Nm - RBN stg1

Imagine Imagine
 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Frane performante

23 Noi 2008, 23:47

Bamse trebuie sa dea finalul dar oricum profesore etrierul ca etrierul dar cel mai ciudat mi se pare faptul ca ar fi aceleasi placute?
Seat Leon 1p
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6512
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

24 Noi 2008, 08:58

deci voi vreti sa stiti daca etrierul pt discurile de 288 este la fel ca cel pt discuri de 312.

din cate am vazut eu, nu prea au legatura, in primul rand pe etrierele la toate leoanele 1.4 85 cp, 1.6 102 cp, si cele de 1.9 90 sau 105 cp, sunt etrierele care se pun pe toate modelele grupului la masinile de aceeasi clasa cu leon si motorizari identice.....scrie pe ele FS III....
cele de fr sunt vizibil mai mari.
dar ca sa imi fie clar am sa intreb la baietii din service aceasta problema, chiar daca ei o sa ma injure unpic!
cred ca mai simplu ar fi sa vad diferente la placute de frana ...o sa dau o serie de 1.9 si una de fr sa vad daca sunt diferite placutele...eu cred ca o sa fie...dar pana la proba contrarie, ma abtin!
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
 
Nicky
Mesaje: 6983
Membru din: 01 Sep 2008, 07:48
Localitate: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Frane performante

24 Noi 2008, 09:26

Sunt de acord cu topicul, ma bucur ca s-a gandit cineva la lucrul asta :) Buna idee!
As vrea sa adaug ca, pe langa niste frane bune, este de avut in vedere si comportarea anvelopelor in regim de franare.

Exemplu:
O masina poate frana incat sa blocheze roata (fie ca este cu ABS sau fara - in varianta a doua, o apasare repetata a pedalei poate pacali ABS-ul), dar nu este vorba numai de blocarea rotii, ci si de aderenta la care se intampla lucrul asta.
O roata se poate bloca pe gheata cu o forta de franare minima si o roata se poate bloca in conditii de asfalt zgrumuturos, vara, cu niste cauciucuri cu o comportare exemplara la franare in conditii de carosabil uscat.

Asadar, atentie si la anvelope, nu doar la sistemul de franare. Eu, daca as avea un Leon normal, nu m-as duce cu franele mai departe de cele folosite pentru Cupra.
Cand spun asta, ma gandesc ca franele respective (discuri, etrieri etc.) au fost proiectate special pentru masina respectiva si orice depasire a fortelor rezultate dintr-o franare mai eficienta decat cea furnizata de fabrica ar putea duce la evenimente nedorite de genul:

a) schimbarea geometriei masinii si implicit a unghiurilor de fuga/cadere, deci o comportare ulterioara defectuasa la drum intins (trage drapta sau stanga) etc.

b) solicitarea abuziva a elementelor de legatura: bucse, pivoti, bielete etc.
 
a_ionut
Mesaje: 510
Membru din: 09 Mar 2008, 20:38
Localitate: Constanta
Contact:

Re: Frane performante

24 Noi 2008, 11:19

M-am tot gandit si e mai mult ca sigur cum spuneti.
Dar omul la motorul de 140Cp 2.0tdi posibil sa aiba aceleasi repere ca cel de GTI.
Posibil aici sa fie scaparea mea.
Seat Leon 1p
 
Avatar utilizator
Bamse
Moderator
Mesaje: 6512
Membru din: 20 Mai 2008, 13:11
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Frane performante

24 Noi 2008, 11:50

pot cere o oferta de golf care sa contina si datele tehnice despre golf cu motorizarile respective!
Ibiza, FR. Black, TDI, Chiptuned
Canalul Clubseat.eu pe Youtube
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator