recent mi-am achizitionat un oil catch tank (SAIKOU MICHI STAGE 3). despre utilitatea unui astfel de dispozitiv, scopul e sa fiu sigur ca am admisia curata. pe la capacul de la epurator mai scapa si vapori de ulei care in tubulatura de admisie se condenseaza in picaturi de ulei. astea ajung in turbo care il "scuipa" mai departe spre intercooler, si de acolo ajunge in galeria de admisie...
motorul meu (BKD), ca si toate PDurile de la VW probabil, are reputatia de "motor murdar". adica nu conteaza ca ai ulei pe colo, pe colo, important e ca merge eu insa nu sunt prea multumit de treaba asta si consider ca poate fi o problema, mai ales ca nu poti controla si cati vapori de ulei trec, deci si cat ulei... la BKD boala comuna e sa se strice clapeta de shut-off, cea care are corp comun cu EGRul (chiar inainte de galeria de admisie). vaporii / uleiul ajung in clapeta, trec intr-un final la motoras si acesta se strica. din acest motiv mi-am inlocuit si clapeta (185 euro, cel mai bun pret pt piesa noua). de alte aspecte negative nu mai vorbim...
asadar, am oil catch tankul, am gasit si loc unde sa il montez. imi mai trebuiesc furtunele tur si retur (capac epurator -> occ, occ -> tubulatura admisie). mai exact, furtun pentru ulei (sau carburant) cu diametru interior 19mm. din pacate, pe aici nu am gasit decat furtun de antigel cu diametrul asta disponibil, si asta nu rezista prea mult daca o sa am ulei prin ele.
asadar, astept sugestii, unde pot gasi in romania (bucuresti preferabil) astfel de furtun ?
* bineinteles ca mai exista varianta sa duc printr-un furtun de la capacul epuratorului spre "atmosfera", stiu pe mai multi care au procedat asa. am zis ca vreau o solutie mai profi, nu vreau sa arunc pete de ulei pe carosabil (nu mai vorbim de circuit, nurburgring de exemplu, unde daca cineva isi buseste masina de pereti din cauza lichidelor curse din masina ta, esti responsabil 100%).
** un thread mai vechi unde s-a mai discutat despre acest tip de dispozitiv viewtopic.php?f=14&t=3029