ghita_celofan scrie:Citeam zilele trecute pe net o comparatie foarte plastica si sugestiva referitoare la un motor. Tipul (care in opinia mea pare foarte priceput) compara un motor cu "un organism viu, care respira. Inhaleaza aer si expira gazele de esapament".
Cea mai simpla incercare de a creste performantele unui motor e incercarea de "dezobturizare" sau de a face acest traseu (al aerului care intra in motor si al gazelor care ies) cat mai "smooth", cat mai drept, fara multe obstacole.
Asa ca un filtru de aer care aspira mai mult aer in motor si o evacuare cu diametru marit o sa-ti creasca puterea. Daca adaugi o remapare (sau resoftare), rezultatul e chiar bunicel pt. un motor aspirat.
Insa evident toate au un cost. Nu poti face prea multe lucruri sigure pt. motor cu bani putini.
Din pacate resoftarile pentru aspirate nu aduc un plus atat de mare dpdv cost/performante ca in cazul masinilor echipate cu motoare turbo.