Pagina 1 din 10

Blow-off valve

Scris: 10 Dec 2007, 15:03
de ace117
Vreau sa-mi montez un blow-off valve pe leoaica mea.
M-am indrogostit de sunetul de pe Cupra lui Alecsm :wink:
Aveti vreo idee de unde sa-mi comand si ce?
Am inteles ca difera ceea de TDI de blowerul de pe benzinari.

Scris: 10 Dec 2007, 16:33
de Alecsm
:D ...nu credeam k se aude asa tare :D ... iti recomand sa dai un tel la racing nick ! p altcineva nu cunosc !

Scris: 10 Dec 2007, 21:11
de ace117
Se aude, se aude :D
Cat te-a costat pe tine? Sa scriu oare Mosului?

Mersi mult!

Scris: 11 Dec 2007, 01:04
de Puffy
Din cate stiam eu B.O.V. se monteaza numai pe benzinare cu turbina.
Pt masinile pe motorine se numeste altfel.
E posibil sa ma insel....

Scris: 11 Dec 2007, 21:36
de ace117
Este posibil, sincer nici eu nu stiu...
Dau comanda saptamana asta si va anunt!

Scris: 12 Dec 2007, 00:01
de Alecsm
nu bag mana in foc dar principiul fiind acelasi nu vad dc s-ar numi altfel ... stiu k doar pt vw era undeva la 300 eur !

io am dat p a mea vreo 9 mil sau 10 pt k nu e doar spacer ul, e cu tot cu comanda electronica care o inlocuie pe cea de fabrica !

Scris: 23 Dec 2007, 08:39
de DjAlcohol
Pe site-ul forge sunt cateva modele de blow-off pentru diesel...acum nu stiu daca se potrivesc si pe motorul tau dar sunt foarte curios pt. ca si pe mine ma bate gandul la unul :)

Scris: 04 Ian 2008, 20:50
de STORM
explicati-mi si mie ce face blow-off valve ?? In afara ca se aude super tare ... nu am auzit decat cateva la motoare pe motorina si mi se pare f tare, nu cred ca are proprietatea decat sa scoata un sunet frumos, cred ca e ceva legat si de performanta

Scris: 04 Ian 2008, 21:01
de ace117
In afara de sunet nu face nimic.Se pun de obicei pe motore de benzina, pe diesel mai rar, am vazut undeva un kit pt TDI si costa in jur de 400 euro.
Cam mult pt un sunet :(
In schimb pe benzina gasesti undeva la 200 euro.Dar trebuie sa ai turbina :lol:

Scris: 04 Ian 2008, 21:12
de blowwind
ma..yo din cate stiu un blow-off BUN e gandit pentru a mentine presiunea in turbina cat mai mult timp ... si cel putin la benzina diferente exista :) le`am vazut pe evo 9 lui ono (alecsm cred ca stie :) )

Scris: 04 Ian 2008, 22:24
de ace117
Blow-Off elimina surplusul de aer din turbina printr-o valva care face acel sunet specific.
Daca vrei sa mentii presiunea in turbina pui ALS (Anti Lag System) care reduce lagul in momentul in care ai ridicat piciorul de pe pedala de acceleratie.

P.S. Am avut si eu EVO cu ALS :wink:

Scris: 22 Ian 2008, 11:35
de bbm
va salut si bine v-am gasit

citeva precizari apropos de abrevieri si ce intelege fiecare prin BOV si DV, in principiu este vorba de acelasi lucru: ambele elimina presiunea facuta de turbina in momentul in care "luam piciorul din gaz" , clapeta de acceleratie se inchide iar turbina care atinge peste 75k-100k rotatii pe minut se invirte inca din inertie = inca mai impinge aer iar clapeta de acceleratie este inchisa => aerul se loveste de un "perete" = clapeta inchisa si deci "merge" inapoi ceea ce duce la o infrinare brutala a turbinei , infrinare care nu este sanatoasa pt viata turbinei si in plus, zic specialistii, cu cit presiunea in turbina este mai mare (peste 1.3-1.4 bar) cu atit riscul sa sa rupa axul este mai mare; asta fac ambele , atit BOV cit si DV doar ca BOV = valva atmosferica = elimina aerul in afara si scoate acel sunet placut unora in timp ce DV = valva recirculare , introduce aerul inapoi in admisie - asta mai ales pt motoarele din grupul VAG (1.8T) care au MAP senzor si MAF senzor iar eliminarea aerului este "citita" ca un defect = masina intra in limp mode; din ce stiu, la 2.0T VAG (ex cupra, FR) merge BOV fara probleme, nu acelasi lucru se poate spune despre 1.8T

BOV la diesel = sunet, nu am auzit pe nimeni sa spuna ca face si altceva mai bun ; comanda de deschidere a BOV ului este data electric si nu pe vacum ca la motorul pe benzina - motorul diesel nu are vacum in galeria de admisie atunci cind se inchide clapeta de acceleratie (ca la motorul pe benzina); motorul diesel pt a avea vacum (necesar pt servo ) are o pompa speciala de vacum.

bafta la toti & keep tune :)

mihai

Scris: 22 Ian 2008, 15:41
de ace117
Multumim bbm pt precizari si bine ai venit pe forum!
Sa inteleg ca BOV la diesel in afara de sunet este si benefic turbinei?
Ai ideea la ce pret este?

Scris: 22 Ian 2008, 15:58
de bbm
ace117 scrie:
Multumim bbm pt precizari si bine ai venit pe forum!
Sa inteleg ca BOV la diesel in afara de sunet este si benefic turbinei?
Ai ideea la ce pret este?


multam de urari

din ce am citit, BOV la diesel produce doar sunet, nu si efect benefic pt turbina, principiul de functionare este altul din ce mi aduc aminte, nu stiu exact ce se intimpla cu pompa de vacum atunci cind iei piciorul din gaz / cum se inchide sau nu clapeta de acceleratie, cred ca mai bine vorbesti cu arthur de la racing nick sau cu altcineva in domeniu care stie mai multe; ca sa te ajut sa identifici singur problema, studiaza putin la motorul tau daca are un DV de serie si spune mi cum arata (cite furtune intra / ies din el) , o poza ar ajuta mai mult
cit despre bani, nu o sa gasesti nou la mai putin de 400 euro, poate doar pe ebay - eu unul nu am incredere in second hand si ebay

Scris: 22 Ian 2008, 16:37
de ace117
Ok, mersi mult!
Din punctul meu de vedere nu merita 400 de euro doar sunetul :wink: