BOV este o piesa interesanta cu un rol functional bine definit.
Se foloseste doar la modele supraalimentate si din fabrica la modele pe benzina, la diesel parca doar Jaguar avea ceva pe v6 biturbo.
Rolul este benfic, doar ca nu toate modele care nu au aceasta piesa de fabrica sau pop off sunt permisive la a li se adauga piesa asta.
Principiul de functionare e simplu atat ca parte de comanda cat si ca parte de lucru efectiv.
Un BOV clasic lucreza pe diferenta de presiune din galeria de admisie, vacum cand se inchide clapeta si cea de inainte de clapeta care e pozitiva dupa o accelrare si ridicarea piciorului din acceleratie. Lucreaza doar cand apare diferenta si scoate aerul in surplus de pe traseul de admisie in trei moduri:
- afara , in exterior
- combinat adica afra si in instalatia de admisie inainte de turbo
- doar in instalatia de admisie inainte de turbo
De fabrica sunt cu recirculare adica aerul e reintrodus inainte de turbo in admisie. Pentru noxe e mai corect asa. Fiecare cantitate de aer introdusa spre motor e deja citita de debitmetru si pentru ea s-a dat comanda de injectie de combustibil, care se intrerupe cand ridici pedala doar ca pedala intre 100% si 0% sau cat o tine la ralanti 5-10% se face intr-un timp in care se injecteaza combustibil. Daca se renunta la recirculare se fac corectii din soft, pentru ca benzina respectiva spala pelicula de ulei nefiind antrebata cu suficient aer in ardere. La cele cu carburator nu se face acest calcul pur si simplu descarca inopoi in admisie inante de turbo dar combustibilul e deja in aer amestecat si cand se eschide din nou clapeta il preia motorul.
La diesel nu avem cum sa facem vacumul neavand clapeta de acceleratie asa ca se comadna electric pe revenirea pedalei de accleratie.
Acest produs noi il aducem la comanda si ne bazam pe itaientii de la
http://www.bonalume.com/en .
Rolul e beneic pentru protejarea axului turbinei care in plina miscare primeste cand ridici acceleratia un perete in fata si ia socuri, daca BOV nu exista si nu functioneaza. BOV lungeste mult viata unei turbine.
La modele turbo cu geometrie variabila situatia nu mai e asa de critica dar tot este bun.
Majoritatea il pun pentru sunetul care il scot la joaca cu acceleratia sau la schimbarile de viteza in forta.