Ha !
Ai facut cumva poze la operatia cu pricina, monsieur? Daca da, urca-le. In mare, trebuie scoase cele vechi si bagate cele noi. Trebuie demontate torpedoul si panoul din dreptul genunchilor soferului pentru a trage firele. Cele vechi se scot prin introducerea a ceva lat si subtire sub ele si ridicandu-le in sus. Din pacate nu pot descrie in cuvinte ce trebuie sa faci exact, pentru ca trebuie sa simti. Mi-e mai usor sa fac decat sa descriu
Aeratoarele au niste umeri de fixare care trebuie sa se elibereze. Nu trebuie eliberati toti 4(aeratoarele laterale) sau 6 parca(aeratorul din mijloc), ci doar umerii de jos mai intai, apoi prin tragere usoara ies afara destul de rapid. Eu am experimentat pe masina mea mai intai, ca sa am pe cine injura daca rupeam invelitoarea bordului
Apoi, dupa ce le-ai scos pe cele vechi, trebuie date niste gauri cam de 8-10 mm intr-o laterala o tubulaturii( cate o gaura pentru fiecare aerator) pentru firele de alimentare a LED-urilor. Atentie: tubulatura e un fel de polietilena mai groasa, cam de 1-1,5 mm grosime doar. Nu trebuie fortat prea mult in ea. Mai intai se identifica pozitia corecta de montaj a aeratorului ca sa sti in ce parte trebuie facuta gaura. Pozitia corecta e cea in care, pentru a deschide aerul, rasucesti acea rozeta laterala in sus ...din cate imi aduc aminte
Repet, nu am obiceiul sa tin minte amanunte de acest gen, ma descurc la fata locului stiind ce am de facut. Era o vorba demult: "Un inginer nu trebuie sa invete formule si alte tabele, un inginer trebuie sa stie unde sa caute si ce". Mda, divaghez... Dupa ce ai dat acele gauri, prelungesti firele care ies din aeratoare, cel mai lung trebuind sa fie de la cel din dreapta - el trebuie sa ajunga pana la comutatorul de lumini de la sofer. Eventual il lasi chiar mai lung decat trebuie si-l scurtezi la urma, ca sa se pozeze frumos pe sub bord. Incepi deci cu montarea celui din dreapta: bagi firul in gaura data in tubulatura si bagi si acel tub de burete prin gaura data, sa nu taie firul din cauza vibratiilor. Impingi aeratorul in gaura pana il simti ca a prins cu acei umeri de cei corespunzatori in bord. Apoi pozezi firul spre cel din mijloc. Trebuie trecut pe undeva prin spatele consolei si asigurat contra taierii firului prin frecarea de piesele metalice. Eu am izolat firele cu izoler band din fibra de sticla, care nici in caz de scurt-circuit nu ia foc. E bun si cel auto, cel din material textil pufos. Vezi unde scoti firele prelungite de la cel din mijloc si le vei lega de cele venind de la cel din dreapta. Am uitat sa zic: trebuie respectata polaritatea pe fire, altfel nu vor functiona luminile. Se procedeaza cu firele la fel cu cel din dreapata in privinta buretelui si cu fixarea in bord. Deci am terminat si cu cel din mijloc. Iar duci firele pe undeva peste coloana volanului spre cel din stanga. Procedezi la fel ca si pana acum, respectand polaritatea firelor: cele rosii impreuna, respectiv cele negre. Legatura finala se face in regulatorul de intensitate a luminilor din bord. Firul negru se leaga la orice fir maro din mufa regulatorului, iar cel rosu la firul gri cu dunga albastra. Le izolezi bine si faci proba. Eu n-am mers cu fire de aceeasi culoare cu originalul, am pus ambele fire albe, dar am avut grija sa nu le incurc, normal. O chestie destul de importanta: daca nu poti face legaturi intre diverse piese prin mufe si pini, este preferabil ca orice fir prelungit/inadit sa nu fie si lipit cu cositor. Mult mai bine este simpla inodare a firelor in diverse moduri decat lipirea lor. LIPITURA REZISTA IN TIMP, DAR ZONA IMEDIAT LANGA SE VA RUPE SAU OXIDA IN TIMP. Revin: poti face o variatie la montaj: poti face legaturile electrice una cate una, testezi, apoi sa introduci definitiv aeratoarele in gaurile lor. Initial le poti lasa doar puse "intre buze"...cum se zice. Asta ca sa fi sigur ca functioneaza totul. Dupa ce-ai terminat totul, proba facuta, remontezi torpedoul si panoul de la sofer si ...andre, andre, arribaaaa !!!
Sper ca m-am exprimat "citet" in pomelnic!