Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Volkyz
Subiect Autor
Mesaje: 2
Membru din: 08 Mai 2019, 22:57

EPC și Martor Ulei

08 Mai 2019, 23:16

Salutare, e prima mea postare pe forum, și din păcate, e direct pe pagina cu probleme. Acum, maxim 3 săptămâni, mi-am achiziționat prima mașină, un Seat Leon 1m, 1.6 16 V de 105 cai putere. Astăzi, în timp ce conduceam, mi s-au aprins în acelasi timp martorul de ECP și martorul roșu de ulei. Am oprit pe dreapta, am încercat sa vad dacă pierd ulei, nimic pe jos. Am controlat nivelul uleiului, și era perfect. Mașina nu scotea fum, și nici nu se auzea urat motorul. Nu știam ce poate sa aibe, dar după încă jumătate de km în care am mers spre casa, amândouă becurile s-au stins, și nu s-au mai aprins de atunci. Ma gândesc ca poate am un senzor pe moarte, având în vedere ca ieri, în bord îmi apărea martorul de stropgel, chiar dacă aveam destul in compartiment. Țin sa menționez încă doua lucruri, mașina nu are scut la motor, și cu ploile acestea torențiale din ultima vreme, multe "picături" de apa mi-au cam intrat prin compartimentul motor și ma gândesc ca poate au picat pe unele fire de acolo, și al doilea este acela ca am făcut schimbul de ulei, și de filtre acum 300 și ceva de km (Uleiul este Castrol Magnatec C3 5W40) . Dacă cineva ar știi ce ar putea însemna aceste doua lucruri, as aprecia enorm. Mulțumesc mult!
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 8399
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: EPC și Martor Ulei

09 Mai 2019, 07:22

Verifica sonda de presiune ulei, au obiceiul sa moara subit. Sonda e pe capatul din dreapta al chiuloasei. Ar un singur fir ce intra in ea. Scoate mufa si vezi daca nu ai ulei in sonda, daca este inseamna ca e sparta si nu isi mai face treaba, de aici si semnalele din bord. Daca nu ai ulei in sonda, e de investigat mai adanc. Ar trebui pus un manometru in locul sondei si masurata presiunea cu motorul cald.
Uite sonda de ulei unde e:
Imagine
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Volkyz
Subiect Autor
Mesaje: 2
Membru din: 08 Mai 2019, 22:57

Re: EPC și Martor Ulei

09 Mai 2019, 19:05

dany19940 scrie:
Verifica sonda de presiune ulei, au obiceiul sa moara subit. Sonda e pe capatul din dreapta al chiuloasei. Ar un singur fir ce intra in ea. Scoate mufa si vezi daca nu ai ulei in sonda, daca este inseamna ca e sparta si nu isi mai face treaba, de aici si semnalele din bord. Daca nu ai ulei in sonda, e de investigat mai adanc. Ar trebui pus un manometru in locul sondei si masurata presiunea cu motorul cald.
Uite sonda de ulei unde e:
Imagine


Mulțumesc enorm de mult! Aveam o presimțire ca s-ar putea sa fie sonda, având în vedere ca pana și firele care merg în ea sunt cam vizibile. Astăzi, nu a mai apărut niciun martor în bord și nu am verificat nimic, dar mâine, la prima ora o sa verific sonda. Mulțumesc mult, din nou.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori