Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Avatar utilizator
Nesta
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 28 Noi 2011, 16:54
Localitate: Drobeta Turnu Severin
Contact:

EPC+Check engine

27 Oct 2018, 21:18

Salut, am avut aprins in bord martorul EPC si Check engine, avand erorile:
P0106 - Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem
P0402 - Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected

Am avut o problema cu suportul EGR-ului in sensul ca surubul din dreapta nu mai fixa si mergea in gol, am schimbat suportul, am sters erorile, totul a fost OK cam 10KM, dupa care s-a aprins CHECK Engine fara sa aiba vreo schimbare in mers. (inainte de a schimba suportul aveam fluctuatii la relanti si tremura la pornire si nu se tura cu acceleratia in podea cam 10 secunde), pe tester a aparut iar eroare P0402, dupa repornirea masinii s-a aprins si martorul EPC si a aparut si eroarea P0106. La aprinderea EPC-ului scade turatia brusc dupa care revine la normal. Alte simtome masina nu are, pare ok in mers se accelereaza normal, totul ok, numai becurile sunt aprinse si consumul marit.

Ma poate ajuta cineva in identificarea problemei? Nu am idee cum sa ii dau de cap.
Seat Toledo 5P - 1.9 BJB, 2005
 
Florin Grigore
Mesaje: 57
Membru din: 20 Dec 2017, 12:39

Re: EPC+Check engine

28 Oct 2018, 09:30

Salut ! Cand martorul EPC este aprins in bord motorul intra in SAFE-mode. Eroarea este stocata in ECU motor, deci pe VAGCOM sau VAS se va vedea cauza acestui defect. Cauzele sunt multiple,putem face multe supozitii ( siguranta arsa , bec , vreo fisa de bujie ,etc ) ,dar diagnoza iti va da verdictul final .
 
Dingo
Mesaje: 204
Membru din: 07 Aug 2016, 08:30
Localitate: Timisoara

Re: EPC+Check engine

28 Oct 2018, 16:59

Pai colegul tocmai a dat codurile de eroare din vagcom, ce alta diagnoza sa mai faca?
Seat Ibiza 6L 1.4 16v BXW, Sportpaket, 12.2007
 
Florin Grigore
Mesaje: 57
Membru din: 20 Dec 2017, 12:39

Re: EPC+Check engine

28 Oct 2018, 17:15

Cel care face diagnoza , ar trebui sa stie de problema ,dupa coduri . Eu i-am dat si cateva exemple ce ar putea sa fie .
 
Avatar utilizator
Nesta
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 28 Noi 2011, 16:54
Localitate: Drobeta Turnu Severin
Contact:

Re: EPC+Check engine

28 Oct 2018, 17:47

Teoretic, EGR-ul functioneaza, inchide si deschide normal. Nu prea a stiut nimeni sa imi spuna exact ce e. Initial se credea ca nu se face vaccum. Dar nu era asta problema din cate se pare. Nimeni nu prea a stiut ce sa imi zica.
Seat Toledo 5P - 1.9 BJB, 2005
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9027
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: EPC+Check engine

28 Oct 2018, 20:39

Mai verifica EGR-ul o data, posibil sa nu inchida perfect din cauza depunerilor, altfel nu aparea eroarea. Iar prima poate fi si din cauza celei de-a doua.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
Avatar utilizator
Nesta
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 28 Noi 2011, 16:54
Localitate: Drobeta Turnu Severin
Contact:

Re: EPC+Check engine

11 Noi 2018, 19:21

Am reusit abia azi sa curat mai bine EGR-ul. Dupa cateva ture prin oras a aparut iar "Check engine", la scanare se pare ca nu mai apare problema cu EGR-ul, apare doar "P0106 - Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem" deci se pare ca si senzorul MAP are o problema. Ar fi ok prima data sa il curat cu acelasi spray cu care am curatat egr-ul? (Egr+Turbo cleaner de la Valvoline) sau este nevoie de alt spray special pt asta? Nu vreau sa il schimb pana nu il curat deoarece sunt "patit" cu senzori aftermarket (am avut un senzor de presiune ulei care dadea informatii false catre ECU si incepea sa chitaie si sa se aprinda becul la ulei de fiecare data cand eram la semafor in oras).
Seat Toledo 5P - 1.9 BJB, 2005

 
alexvlas40@yahoo.com
Mesaje: 1
Membru din: 06 Dec 2018, 15:06

Re: EPC+Check engine

06 Dec 2018, 15:20

Am aceeasi problema ca si tine EPC si Check Engine.am curatat egr ul,clapeta de acceleratie,am schimbat fisele,am schimbat intreg sistemul de inductie(bobina),si tot asa imi apare.
La tester imi apare:
17756-ignition coil power output stage 1
P1348_35-00_open circuit
17757-ignition coil power output stage 2
P1349-35-00-open circuit.
In plus daca aprind farurile fara ca,cheile sa fie in contact se aprind becurile in bord,iar daca pornesc masina ,aprind farurile,si apoi intorc cheia in pozitia normala de a opri masina,le scot din contact masina funtioneaza in continuare.daca sting farurile masina se opreste.
Ma poate ajuta cineva cu informatii va rog
 
Avatar utilizator
Nesta
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 28 Noi 2011, 16:54
Localitate: Drobeta Turnu Severin
Contact:

Re: EPC+Check engine

06 Ian 2019, 16:42

Revin si eu cu o problema mai mare. Am schimbat bujiile si EGR-ul, am sters erorile, motorul a functionat perfect, cu mici trepidatii la relanti aproape insesizabile. Dupa cam 150 km facuti in oras, masina trepideaza foarte urat la relanti cu fluctuatii de 30-40 rpm uneori urca singura si coboara in 1500RPM, neavand VAG-COM si mecanicul nefiind in oras, am folosit testerul meu ELM pe care am urmatoarele valori la relanti si urmatoarele erori:
P0106 - Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem
P0402 - Exhaust Gas Recilculation Flow Excessive Detected
P0403 - Exhaust Gas Recilculation Control Circuit
si ultima care e Pending si mi-a aparut in timp ce mergeam mai turat (Trepte schimbate in 4500-5000, pentru ca mecanicul credea ca e din cauza benzinei)
P0171 - System too Lean (Bank 1)

Am luat la verificat bobinele, toate merg, am incercat cu alta bobina sa le schimb pe rand, nicio diferenta.
Nu pot sa inteleg de unde este problema si cum s-a agravat dupa schimbarea EGR-ului.

Azi mi-am mai adus aminte, ca la schimbul de ulei din luna a 7-a mi-a fost pus un filtru de benzina mai mic decat cel original pe motiv ca nu aveau pe stoc si ca nu e nicio diferenta.
E posibil ca filtrul acela sa se fi infundat si sa nu mai dea debit la benzina la relanti?

Imagine.Imagine
Seat Toledo 5P - 1.9 BJB, 2005
 
Avatar utilizator
Nesta
Subiect Autor
Mesaje: 14
Membru din: 28 Noi 2011, 16:54
Localitate: Drobeta Turnu Severin
Contact:

Re: EPC+Check engine

07 Ian 2019, 20:24

Vesti noi, dupa schimbarea filtrului am ramas doar cu P0106 - Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem, care dupa alimentare cu benzina mai proasta (euroluk 95, in loc de OMV 100 cum am facut in ultimele dati), si dupa stergerea ei, a disparut. Motorul mai are mici trepidatii si fluctuatii la relanti, dar deocamdata nicio eroare. Sper ca zilele urmatoare masina sa isi revina in parametrii normali.
Seat Toledo 5P - 1.9 BJB, 2005

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator