Club SEAT Romania - clubul pasionatilor de modele ale marcii SEAT

 
Marius D
Subiect Autor
Mesaje: 69
Membru din: 19 Dec 2014, 09:06

Diagnoza ASV

30 Apr 2015, 16:48

Buna ziua. Azi am facut o diagnoza la masina, un seat leon ASV din 2002.(nu stiu cat de bun este cel care mi-a facut diagnoza). Am aflat ca cei 174.000 km din bord sunt defapt 259.327 km.
La scanare am primit o singura eroare ceva de genu Charge Pressure Control Positive Deviation - Intermittent. Din cate am inteles aceasta eroare este data de Actuatorul de turbo care cica ar fi blocat. M-am uitat pe la turbina si intradevar tija acestia merge destul de greu dand sa scartaie. Ce este insa ciudat este ca nu ia mereu limp-mode, doar cand vrea ea. In drum spre casa i-am dat 180 fara a se plafona, ciudat. Cine stie sa imi explice clar ce poate fi ? Am schimbat in trecut electrovalva n75. Daca ar avea geometria blocata ar mai prinde 180 ? Cum pot verifica actuatorul , trebuie desfacut de pe turbina? Ce inseamna deviatie pozitiva ?
 
Alex.T
Mesaje: 70
Membru din: 13 Mai 2012, 22:26
Localitate: Pitesti

Re: Diagnoza ASV

01 Mai 2015, 06:54

Daca apesi acceleratia constant ai sanse mici sa intre in limpmode. Cand apesi brusc atunci intra in limpmode.
Cine a schimbat supapa de vacuum nu cred ca a reglat-o bine si din aceasta cauza ai acea eroare.
Acei km sa nu te sperie. Daca cei 259 kkm sunt reali este mai mult decat ok. Aceste motoare duc destul de mult si pot sa functioneze fara probleme si cu 500 kkm daca sunt intretinute corect.
 
Avatar utilizator
dany19940
Moderator
Mesaje: 9028
Membru din: 20 Iul 2008, 19:28
Localitate: Onesti
Contact:

Re: Diagnoza ASV

01 Mai 2015, 07:20

Deviere pozitiva inseamna ca turbo face presiune mai mare decat cere motorul la un anumit regim de turatie. Daca actuatorul merge greu, se desface turbina si se curata. Daca aveai deviere negativa, aveai sanse mai mari sa intre in limp. Asa te mai salveaza EGR-ul care scade presiunea spre valoarea ceruta.

PS: Alex, el a zis ca a schimbat electrovalva N75, nu capsula de vacuum. Deci nu avea ce sa regleze.
Toledo 1M/AUS/1,6/16V /115CP midnight blue metallic
Arosa 6H/AUB/1,4/16V/107CP rosu

"I didn't mod my car to be faster/better than other cars, I modded my car so its faster/better than it was before the mod"
"When events test men, angels then appear" - Cand timpurile ii pun la incercare pe oameni, atunci apar ingerii...
 
odor4fun
Mesaje: 121
Membru din: 13 Apr 2014, 09:05

Re: Diagnoza ASV

01 Mai 2015, 08:06

Actuatorul il poti verifica cu o pompa de vacum fara sa-l demontezi, din cauza pozitiei in care e plasat are tendinta de a "acumula" mizerie si cel mai probabil acolo e problema la tine. Incearca sa-l cureti cu un spray degripant, indreptand jetul catre tija care iese din el. Daca-l demontezi, ai sanse sa pierzi o siguranta cu care se prinde de turbina, ar fi bine sa-ti procuri una de schimb.

La "Charge Pressure Control Positive Deviation" intra in limp mode la turatii mai ridicate, de regula peste 3000 rpm. Incearca sa-l turezi in treptele inferioare si ai sa vezi ca nu mai ajungi la 180 km /h.

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 10 vizitatori